اعتراض کارگران کارخانه آیفون: بیش از 20000 نفر استخدام جدید کارخانه ژنگژو فاکسکان را ترک کردند

منبع دوم فاکسکان که با این موضوع آشنا است گفت که تعدادی از افراد جدید پردیس را ترک کرده اند، اما در مورد تعداد آنها توضیحی نداد. این شخص گفت که خروج هیچ تاثیری بر تولید فعلی نداشته است، زیرا کارکنان جدید هنوز باید قبل از کار آنلاین دوره های آموزشی را بگذرانند.

ویدئوهایی که روز جمعه در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر شد، جمعیت و صف‌های طولانی کارگران مملو از چمدان‌ها را نشان می‌دهد که در صف اتوبوس‌ها هستند. یکی از پوسترها می گوید: «زمان بازگشت به خانه است.

فاکسکان در اوایل این ماه، پس از آنکه مجبور شد تدابیری را برای جلوگیری از گسترش کووید-19 در ماه اکتبر اتخاذ کند، یک طرح استخدامی را آغاز کرد و وعده پاداش و حقوق بالاتر را داد. محدودیت ها شرکت را مجبور کرد تا بسیاری از کارمندان را منزوی کند و شرایط کارخانه باعث شد تعدادی از آنها فرار کنند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این سازمان به دلیل ارتکاب یک “خطای فنی” مرتبط با حقوق در هنگام استخدام نیروهای جدید عذرخواهی کرده بود، که کارگران می گویند عاملی بود که منجر به اعتراضات شامل درگیری با پرسنل امنیتی شد.

این ناآرامی ها در زمانی رخ می دهد که چین در حال ثبت رکورد تعداد مبتلایان به کووید-19 است و با محدودیت های بیشتر و بیشتری دست و پنجه نرم می کند که باعث ناامیدی شهروندان در سراسر کشور شده است. اما مشکلات ارتباطی و بی اعتمادی به مدیریت فاکسکان در میان برخی از کارکنان را نیز آشکار کرده است.

ناآرامی‌های کارگری در کارخانه ژنگژو که از روز چهارشنبه آغاز شد صحنه‌های نادری از مخالفت آشکار در چین را نشان داد که کارگران می‌گویند به ادعای حقوق معوقه و ناامیدی از محدودیت‌های شدید COVID-19 دامن زد.

یک منبع آگاه فاکسکان روز جمعه به رویترز گفت که بیش از 20000 کارمند که اکثر آنها تازه استخدام شده بودند و هنوز در خط تولید کار نمی کردند، کارخانه ژنگژو، تامین کننده اپل فاکسکان را ترک کرده اند. این شخص گفت که خروج از این کشور، هدف قبلی شرکت را برای از سرگیری تولید کامل تا پایان نوامبر، به دنبال ناآرامی کارگران که تولید را در بزرگترین کارخانه آیفون در جهان تکان داد، پیچیده خواهد کرد.

فاکسکان از اظهار نظر خودداری کرد. خروج کارگران پس از آن صورت می گیرد که شرکت تایوانی در روز پنجشنبه 10000 یوان (تقریباً 114000 روپیه) به کارمندانی که می خواستند استعفا دهند و کارخانه آشوب زده را ترک کنند، پیشنهاد داد.