اعتراض کارگران کارخانه آیفون در کارخانه فاکسکان که توسط کووید-19 در چین مورد حمله قرار گرفته است

یکی از افراد می گوید: «فاکسکان هرگز با انسان ها مانند انسان رفتار نمی کند.

سهام فاکسکان که رسماً Hon Hai Precision Industry Co Ltd نامیده می شود، از زمان بروز ناآرامی ها در اواخر اکتبر، 2 درصد کاهش یافته است.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

محدودیت ها و نارضایتی ها به تولید ضربه زده است. رویترز ماه گذشته گزارش داد که تولید آیفون در کارخانه ژنگژو ممکن است در ماه نوامبر به دلیل محدودیت های ناشی از کووید، 30 درصد کاهش یابد.

کارگران سابق تخمین زده اند که هزاران نفر از محوطه کارخانه فرار کرده اند. قبل از ناآرامی ها، کارخانه ژنگژو حدود 200000 کارمند داشت. فاکسکان برای حفظ کارمندان و جذب کارگران بیشتر مجبور به ارائه پاداش و حقوق بالاتر شده است.

فاکسکان بزرگترین سازنده آیفون اپل است که 70 درصد از محموله های آیفون در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. این شرکت اکثر گوشی‌ها را در کارخانه ژنگژو تولید می‌کند، هرچند که سایت‌های تولید کوچک‌تر دیگری در هند و جنوب چین دارد.

اپل به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

بسیاری از تظاهرکنندگان در فید استریم زنده گفتند که محرک اعتراضات، که از اوایل روز چهارشنبه آغاز شد، به نظر می رسد طرحی برای تاخیر در پرداخت پاداش باشد. رویترز نمی‌تواند فوراً ویدیوها را تأیید کند.

از بعدازظهر چهارشنبه، بیشتر فیلم‌های کوآیشو، یک پلتفرم رسانه اجتماعی که رویترز بسیاری از ویدیوها را در آن بازبینی می‌کرد، حذف شد. کوایشو به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

بر اساس تصاویری از یک ویدیو، کارگرانی که توسط افرادی با لباس‌های حمام کامل احاطه شده بودند، شعار می‌دادند: «دستمزد ما را بده!». تصاویر دیگر نشان می دهد که گاز اشک آور به کار گرفته شده و کارگران موانع قرنطینه را از بین می برند. برخی از کارگران شکایت کرده بودند که مجبور شده‌اند خوابگاه‌های خود را با همکارانی که تست COVID-19 مثبت داشتند، به اشتراک بگذارند.

تحت عملیات حلقه بسته، کارکنان در محل زندگی و کار می کنند که از جهان گسترده تر جدا شده اند.

در این ویدئوها، کارگران اظهار داشتند که چگونه هرگز مطمئن نبودند که در قرنطینه غذا می‌خورند یا از اینکه محدودیت‌های کافی برای مهار شیوع بیماری وجود ندارد، شکایت داشتند.

تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی آپلود شده نشان می‌دهد، صدها کارگر به تظاهرات در کارخانه پرچم‌دار آیفون فاکسکان در چین پیوستند و برخی مردان دوربین‌های نظارتی و شیشه‌ها را شکستند.

صحنه‌های نادر مخالفت آشکار در چین، تشدید ناآرامی‌ها در کارخانه عظیم شهر ژنگژو را نشان می‌دهد که نمادی از تجمع خطرناک در ناامیدی از قوانین فوق‌العاده سخت کووید در این کشور و همچنین مدیریت نادرست وضعیت توسط این کشور است. بزرگترین سازنده قراردادی جهان

یک منبع آگاه با وضعیت ژنگژو گفت که تولید در این کارخانه تحت تأثیر ناآرامی کارگران قرار نگرفت و تولید “عادی” باقی ماند.

این شرکت افزود: “در رابطه با هرگونه خشونت، این شرکت به برقراری ارتباط با کارمندان و دولت برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه ادامه خواهد داد.”

این تصاویر اعتراضی در زمانی منتشر می‌شوند که سرمایه‌گذاران نگران تشدید مسائل زنجیره تامین جهانی هستند که تا حدی به دلیل سیاست‌های چین در برابر کووید صفر است که هدف آن از بین بردن همه‌گیری است.

فاکس‌کان در بیانیه‌ای اعلام کرد که قراردادهای پرداخت خود را انجام داده است و گزارش‌های مربوط به کارمندان مبتلا به کووید-۱۹ که در محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند «نادرست» است.

نارضایتی از قوانین سختگیرانه قرنطینه، ناتوانی شرکت در جلوگیری از شیوع بیماری و شرایط نامناسب از جمله کمبود مواد غذایی باعث شد تا کارگران از محوطه کارخانه فرار کنند، زیرا تامین کننده اپل در اواخر اکتبر یک سیستم به اصطلاح حلقه بسته را در بزرگترین کارخانه آیفون جهان اعمال کرد.

آیدن چاو از China Labor Bulletin، از هنگ‌ها، «اکنون واضح است که تولید حلقه بسته در فاکسکان تنها به جلوگیری از انتشار کووید به شهر کمک می‌کند، اما هیچ کاری (اگر نه حتی بدتر از آن) برای کارگران کارخانه ندارد. گروه مدافع مستقر در کنگ، در ایمیلی گفت.