افشاگر اوبر می گوید مدل کسب و کار «کاملاً ناپایدار» پس از تلاش های شرکتی برای بهبود فرهنگ کاری

مک گان در یک کنفرانس خبری در بزرگترین کنفرانس فناوری اروپا، وب، گفت: «پیام من به اوبر این است: «شما خوب کار کردید، (اما) می‌توانید آن را خیلی بهتر انجام دهید (زیرا) مدل فعلی کاملاً پایدار نیست. اجلاس، در لیسبون.

هنگامی که از اوبر خواسته شد تا در این باره نظر بدهد، سخنگوی اوبر روز چهارشنبه رویترز را به نظریات نیویورک تایمز 2020 خسروشاهی ارجاع داد که در آن گفته بود “سیستم استخدام فعلی ما قدیمی و ناعادلانه است.”

او گفت، با این حال، حقایق در تضاد با این دیدگاه است، زیرا رانندگان اوبر در کشورهای مختلف از این شرکت شکایت می‌کنند تا «حداقل اولیه حمایت اجتماعی مانند دستمزد بیماری را داشته باشند».

اوبر در ماه جولای، در پاسخ به گزارش‌های گاردین و لوموند گفت: «ما برای رفتارهای گذشته که به وضوح با ارزش‌های کنونی ما مطابقت ندارد، بهانه‌ای نیاورده‌ایم و نخواهیم کرد.»

او گفت که اوبر اخیراً تکرار کرده است که “هسته‌ی مدل کسب‌وکارش پیمانکاران مستقل هستند، زیرا همه می‌خواهند خوداشتغال شوند، همه خواهان انعطاف‌پذیری هستند.”

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مارک مک گان، افشاگر پرونده موسوم به Uber Files، روز چهارشنبه گفت که به نظر می رسد شرکت سوارکاری در حال برداشتن گام هایی در جهت بهبود فرهنگ کاری خود است، اما مدل کسب و کار آن هنوز “کاملا” ناپایدار است.

مک گان، که تلاش‌های لابی اوبر برای جلب نظر دولت‌ها را رهبری می‌کرد، خود را منبعی معرفی کرد که بیش از 124000 پرونده شرکت را فاش کرد.

مک گان گفت، دارا خسروشاهی، مدیر عامل فعلی اوبر، و تیم اجرایی او «کارهای خوب زیادی انجام داده اند، اما تا به حال این کار را انجام داده اند».

مک گان گفت که تصمیم گرفت صحبت کند زیرا معتقد بود Uber آگاهانه قوانین را نقض کرده و مردم را در مورد مزایای مدل اقتصادی گیگ این شرکت برای رانندگان گمراه کرده است.

خسروشاهی در این مقاله نوشت: «من پیشنهاد می‌کنم که شرکت‌های اقتصاد گیگ ملزم به ایجاد صندوق‌هایی شوند که به کارگران پول نقد می‌دهند تا بتوانند از آن برای مزایایی که می‌خواهند استفاده کنند، مانند بیمه درمانی یا مرخصی با حقوق.»

روزنامه‌های گاردین و لوموند در ماه ژوئیه گزارش دادند که اوبر قوانین را زیر پا گذاشته و مخفیانه با سیاستمداران به عنوان بخشی از یک حرکت تهاجمی برای گسترش به بازارهای جدید از سال 2013 تا 2017 لابی کرده است.

خسروشاهی گفته بود که کارگران گیگ در صورت کارمند شدن، انعطاف امروزی خود را از دست می دهند و هزینه سواری بیشتر می شود. مدیر عامل شرکت نوشت که کارگران هم انعطاف پذیری و هم مزایا را می خواهند و اضافه کرد که قوانین جدید برای کمک به آنها لازم است.

او گفت: «اوبر ده‌ها میلیون دلار در اروپا، ایالات متحده و سایر بخش‌های جهان برای مبارزه با قوانین مبارزه می‌کند.