السالوادور برای راه اندازی “دفتر ملی بیت کوین”: همه آنچه که باید بدانید

اجرای برنامه های آموزشی در مورد رمزارز برای افراد محلی و برنامه ریزی جلسات مشارکت مرتبط با BTC برای رئیس جمهور Bukele نیز بخشی از مسئولیت های ONBTC خواهد بود.

ایجاد ONBTC توسط Nayib Bukele، رئیس جمهور السالوادور امضا شد. Bukele سال گذشته اعلام کرد که السالوادور اولین کشوری در جهان خواهد بود که بیت کوین را به صورت قانونی در سراسر کشور تبدیل می کند.

هدف از ONBTC طراحی، تشخیص، برنامه ریزی، برنامه ریزی، هماهنگی، پیگیری، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و ارزیابی طرح ها، برنامه ها و پروژه های مرتبط با بیت کوین برای توسعه اقتصادی کشور خواهد بود. همچنین می‌تواند در صورت لزوم با سایر کشورها در موارد مربوط به BTC همکاری کند.

یکی دیگر از وظایف دفتر بیت کوین، هماهنگ کردن اقدامات مربوط به تدوین سیاست های مربوطه در مورد بیت کوین و بلاک چین است که ریاست جمهوری در مکاتبات کوتاه، میان مدت و بلندمدت با برنامه های اقتصادی و آموزشی در هماهنگی با موسسات مربوطه،” این پست اضافه شده است.

در روزهای آینده، بوکله مدیر این سازمان را نهایی خواهد کرد که اعضای مرتبط بیشتری را به تیم اضافه خواهد کرد.

السالوادور اعلام کرده است که تمام پروژه های مرتبط با بیت کوین که در این کشور در حال ظهور هستند، اکنون تحت نظارت یک نهاد تازه تاسیس خواهند بود. دولت این کشور آمریکای مرکزی ایجاد یک «دفتر ملی بیت کوین» یا ONBTC را اعلام کرده است که به عنوان یک واحد اداری اختصاصی برای نظارت بر پروژه های رمزنگاری محلی در منطقه فعالیت خواهد کرد. این توسعه در حالی انجام می شود که فعالیت های مرتبط با بیت کوین السالوادور به دلیل پنهان نگه داشتن اطلاعات مرتبط با آن مورد بررسی قرار گرفته است. دولت یک پست رسمی در لینکدین منتشر کرده است که در آن اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع و نحوه عملکرد ONTBC تازه ایجاد شده در کشور ارائه شده است.

همه موسسات عمومی مرتبط با بیت کوین باید با ONBTC همکاری کنند تا محصولات و خدمات سودآور و ایمن مورد نیاز برای گسترش رمزنگاری را طراحی کنند.

هفته گذشته، Bukele اعلام کرد که السالوادور هر روز یک بیت کوین به عنوان حرکتی برای حمایت از صنعت کریپتو در میان رکود مداوم خریداری می کند.

دارایی های بیت کوین السالوادور زمانی که بازار ارزهای دیجیتال پس از سقوط صرافی ارزهای دیجیتال FTX سقوط کرد، سقوط کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ارزش فعلی بیت کوین نزدیک به 16111 دلار (تقریباً 13 میلیون روپیه) باقی مانده است. دقیقا یک سال پیش در نوامبر 2021، بیت کوین به آخرین بالاترین قیمت خود یعنی 68000 دلار (تقریباً 55 میلیون روپیه) رسید.

در اوایل این ماه، بانک دولتی السالوادور Banco de Desarrollo de El Salvador (BANDESAL) از به اشتراک گذاشتن جزئیات دارایی BTC فعلی کشور خودداری کرد. این اطلاعات توسط ALAC السالوادور – یک اداره غیردولتی مبارزه با فساد – درخواست شده است. این رازداری در مورد دارایی های خود در بیت کوین به عنوان راهی تلقی می شد که دولت خود را در برابر انتقادات به دلیل قرار دادن مردم در معرض خطرات مالی بزرگ محافظت می کرد.

تخمین زده می شود که السالوادور تا سپتامبر سال جاری در مجموع 2301 بیت کوین داشته است. در حدود یک سال، ارزش این دارایی بیت کوین به طرز چشمگیری از 103.9 میلیون دلار (تقریباً 850 کرور) به حدود 45 میلیون دلار (تقریباً 370 کرور) کاهش یافت.