الفبای مادر گوگل سرمایه‌گذار بزرگ بلاک چین است که از سپتامبر 2021 تاکنون 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

سامسونگ با سرمایه گذاری در 13 شرکت فعال ترین است. Blockdata در تحلیل خود گفت: UOB با هفت سرمایه گذاری، سیتی گروپ با شش سرمایه گذاری و گلدمن ساکس با پنج سرمایه گذاری در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در حالی که آلفابت بزرگترین سرمایه گذار از نظر سرمایه است، سامسونگ مستقر در کره جنوبی به عنوان فعال ترین سرمایه گذار در فناوری بلاک چین ظاهر شده است.

بخش بلاک چین، علیرغم اینکه در مرحله نوپایی قرار دارد، تن ها سرمایه را از ماموت های صنعت در سراسر جهان جذب کرده است.




منبع

گلدمن ساکس، BNY Mellon، PayPal، Microsoft، Commonwealth Bank، Prosus، Tencent، CitiGroup، UOB، Wells Fargo، LG، و همچنین American Express رتبه های پنجم تا شانزدهم را در لیست Blockdata سرمایه گذاران برتر در بخش بلاک چین به دست آورده اند.

در اوایل ماه می، شرکت های تحلیلی Messari و Dove Metrics ادعا کرده بودند که در مجموع 30.2 میلیارد دلار (تقریباً 239700 کرور) توسط شرکت های Web3 در 1313 دور در سال 2021 جمع آوری شده است.

آلفابت، مادر غول موتور جستجوی گوگل، در یازده ماه گذشته از سپتامبر 2021، مبلغ هنگفتی معادل 1.5 میلیارد دلار (تقریبا 11900 کرور) در صنعت بلاک چین سرمایه‌گذاری کرده است. با این کار، این شرکت بزرگ فناوری در صدر فهرست شرکت‌ها قرار گرفته است. با بیشترین تعداد سرمایه گذاری مرتبط با استارت آپ های بلاک چین. شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بلک راک، مورگان استنلی و شرکت بزرگ فناوری سامسونگ، جایگاه‌های دوم، سوم و چهارم را در فهرست تهیه‌شده توسط پلتفرم اطلاعات بازار، Blockdata، به دست آوردند.

گوگل اجازه ادغام Google Pay را با شرکت های رمزنگاری مانند Crypto.Com برای تسهیل خرید دارایی های کریپتو داده است.

بیش از یک سوم کل وجوه جمع‌آوری‌شده به بخش مالی متمرکز (CeFi) اختصاص یافت که 10.2 میلیارد دلار (تقریباً 80800 کرور روپیه) سرمایه‌گذاری شد. CeFi به مردم این امکان را می‌دهد تا تمام سفارش‌های معاملات ارزهای دیجیتال را از طریق صرافی‌های متمرکز هدایت کنند.

ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت گوگل در ماه فوریه اعلام کرد که گوگل از نزدیک فضای بلاک چین را زیر نظر دارد و این بخش را “فناوری جالب و قدرتمند با کاربردهای گسترده” نامید.

در مجموع 40 شرکت مجموعاً حدود 6 میلیارد دلار (تقریباً 47600 کرور) در استارت آپ های بلاک چین بین سپتامبر 2021 تا ژوئن 2022 سرمایه گذاری کردند.

در ژانویه، ماموت گوشی‌های هوشمند یک «پلت‌فرم جمع‌آوری NFT» جدید را در مجموعه‌ای از تلویزیون‌های هوشمند خود معرفی کرد که به افراد امکان می‌دهد NFT‌ها را برای فروش جستجو کنند و حتی از طریق خود تلویزیون خریداری کنند. این شرکت همچنین در حال ادغام آخرین پرچمدار خود، گلکسی فولد 4 با اکوسیستم NFT است.

در همین حال، سامسونگ در چند وقت اخیر در بخش بلاک چین و کریپتو نیز پیشرفت هایی داشته است.