انتخاب لایحه مواد نرم افزاری مناسب برای شرکت شما

از جنبه منفی، ممکن است برخی از جزئیات انواع دیگر SBOM ها، از جمله زمان اجرا، افزونه، یا اجزای پویا، مانند کتابخانه های سرور برنامه، را نداشته باشد.


  • از آنجایی که اساساً اجزای مصنوع را مهندسی معکوس می کند، می تواند ابزار مفیدی برای مصرف کنندگان نرم افزاری باشد که SBOM در دسترس ندارند یا می توانند SBOM موجود را تأیید کنند.

    یک SBOM، مانند هر صورتحساب مواد، اجزای محصول نهایی را فهرست می‌کند، بنابراین در صورت بروز مشکل، توسعه‌دهندگان می‌توانند علت را به صفر برسانند و با کمترین اختلال ممکن آن را برطرف کنند. SBOM ها سنگ اصلی امنیت زنجیره تامین هستند که DevOps ایمن تر و اطلاعات تهدید بهتر را برای حفظ شبکه های انعطاف پذیرتر امکان پذیر می کنند.

    CISA مروج استفاده از SBOM ها بوده است، به ویژه از زمان فرمان اجرایی 14028 و یادداشت اداره مدیریت و بودجه M-22-18 که نیازمند ایجاد یک فرم گزارش برای توسعه دهندگان نرم افزار در خدمت دولت فدرال است. CISA جلسات SBOM-a-Rama را برگزار می کند که انواع صنعت را برای حمایت از توسعه CBOM گرد هم می آورد.





  • منبع

    • ساختن: رایج ترین نوع SBOM مورد استفاده، این موجودی کامل تری است که به عنوان بخشی از فرآیند ساخت نرم افزاری که مصنوع نهایی را اجرا می کند، تولید می شود. این رویکرد از داده‌هایی مانند فایل‌های منبع، وابستگی‌ها، اجزای ساخته‌شده، داده‌های زودگذر فرآیند ساخت و طراحی قبلی و SBOMهای منبع استفاده می‌کند. متکی به حل همه وابستگی ها در سیستم ساخت و اسکن آنها در ماشین ساخت است.

    از آنجایی که فایل های واقعی اسکن می شوند، این نوع SBOM رکورد کامل تری با داده های غنی در مورد هر فایل، مانند هش و منبع آن ایجاد می کند. ارائه دید بیشتر فراتر از آنچه که از کد منبع در دسترس است، این اطمینان را ایجاد می کند که SBOM به طور دقیق فرآیند توسعه را نشان می دهد. این اعتماد از ادغام SBOM و محصول نهایی در یک گردش کار ناشی می شود.

    • مستقر شده: همانطور که از نام آن پیداست، این فهرستی از نرم افزار مستقر شده در سیستم است که معمولاً با کامپایل کردن SBOM ها و اطلاعات پیکربندی مصنوعات نصب شده تولید می شود. می تواند تجزیه و تحلیل گزینه های پیکربندی و بررسی رفتار اجرا را در یک محیط مستقر ترکیب کند. بررسی اجزای نرم افزار، از جمله سایر تنظیمات و اجزای سیستمی که یک برنامه کاربردی را اجرا می کنند، مفید است.

    تبلیغات

    4 ستون کلیدی برای ایجاد بهترین تجربه دیجیتال در کلاس

  • این نوع SBOM به توسعه دهندگان امکان مشاهده اجزای بارگذاری شده به صورت پویا و اتصالات خارجی را می دهد و می تواند جزئیاتی را در مورد اینکه چه اجزایی فعال هستند و چه بخش هایی از آنها در حال استفاده هستند را به آنها ارائه می دهد. این به سربار شبکه اضافه می کند زیرا سیستم باید در حین کار آنالیز شود. از آنجایی که برای استفاده از عملکرد کامل آن باید مدتی در حال اجرا باشد، جمع آوری اطلاعات دقیق ممکن است کمی طول بکشد.

  • نظرات نهایی در مورد انتخاب SBOM

    تبلیغات

    4 ستون کلیدی برای ایجاد بهترین تجربه دیجیتال در کلاس

    • تجزیه و تحلیل: گاهی اوقات به آن “SBOM شخص ثالث” یا SCA باینری می گویند. این به اسکن مصنوع به عنوان تحویل داده شده برای کار کردن اجزای آن متکی است. و از ابزارهای شخص ثالث برای تجزیه و تحلیل مصنوعات مانند بسته ها، کانتینرها و تصاویر ماشین مجازی استفاده می کند. نیازی به دسترسی به محیط ساخت ندارد و می‌تواند داده‌های SBOM را از منابع دیگر دوباره بررسی کند تا وابستگی‌های پنهان ابزار ایجاد SBOM را بیابد.

    یکی از موارد استفاده احتمالی برای این نوع SBOM این است که به توسعه دهندگان در مورد مسائل مربوط به مجوز که ممکن است در هنگام بررسی استفاده از اجزای خاصی که بر مالکیت معنوی یا توزیع محصول نهایی تأثیر می گذارد، ایجاد شود، هشدار می دهد. این SBOM می تواند به تیم توسعه کمک کند تا عناصر ناسازگار را قبل از خرید شناسایی کرده و لیستی از مؤلفه های تأیید شده و توصیه شده را تعریف کند. این نوع SBOM همچنین می‌تواند تیم را قادر سازد تا بهترین مؤلفه‌های منبع باز را از منظر تجاری تهیه کند.

  • اگر می‌پرسید «SBOM چیست؟» شما باید سریع به آن رسیدگی کنید. لایحه مواد نرم‌افزاری اولین خط دفاعی در برابر آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری است که می‌تواند در کمین باشد، مانند درهای پشتی باز شده به شبکه شما، آماده ورود هکرها.

    دو سال پس از آنکه یک گروه باج‌افزار با حمله به اپراتور خط لوله، تحویل سوخت ایالات متحده را متوقف کرد، حملات زنجیره تامین همچنان عامل اصلی تحریک متخصصان امنیتی است. در پی حمله و کشف آسیب‌پذیری Log4J، SBOM‌ها به جریان اصلی تبدیل شده‌اند، زیرا متخصصان امنیتی برای جلوگیری از حملات آینده تلاش می‌کنند.

    برتری SBOM ها و راهنمایی فدرال