انتشار 5G می تواند راه های اقتصادی جدیدی را باز کند، به توسعه کمک کند: بررسی اقتصادی 2022-23

در این نظرسنجی، طرح پروژه BharatNet، طرح توسعه مخابرات، طرح منطقه آرمانی، ابتکارات در منطقه شمال شرقی از طریق طرح توسعه جامع مخابرات (CTDP) و ابتکارات نسبت به مناطق تحت تأثیر افراط گرایی جناح چپ (LWE) در این رابطه ذکر شده است.

به گفته آن، گسترش مستمر اقداماتی مانند پروژه شبکه بهارات برای بهبود دسترسی، مقرون به صرفه بودن، اتصال و فراگیری در سراسر هند ادامه خواهد داشت.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این نظرسنجی به نابرابری بین ایالتی در تراکم تلفنی اشاره کرد، که در آن مناطق روستایی از مکان‌های شهری در ضریب نفوذ مخابرات عقب‌تر بودند، اما در عین حال افزوده شد که رسیدن به مناطق روستایی “دلگیر” است.

در این بیانیه آمده است: “از آنجایی که تحصیل برای مدت قابل توجهی حتی پس از همه گیری به صورت آنلاین انجام شد، افزایش اشتراک اینترنت در مناطق روستایی به کاهش قابل توجهی از دست دادن یادگیری کمک کرد. این امر حتی به گسترش موفقیت آمیز واکسیناسیون انبوه در مناطق روستایی کمک کرد.”

این نظرسنجی مشاهده کرد که اصلاحات مخابراتی و جهت‌گیری سیاست روشن منجر به این شد که حراج طیف در سال 2022 بالاترین پیشنهادات را به دست آورد.

وی تأکید کرد که تغییر سال به سال در مشترکان اینترنت در روستاها (برای اکثر ایالات) بیشتر از مناطق شهری است.

طرح‌های دولتی مانند محرک مرتبط با تولید (PLI) برای محصولات مخابراتی و شبکه، تولید داخلی تلفن همراه و همچنین نصب شبکه را ارتقا می‌دهند.

ما در 3 سال گذشته (2019-2021) تعداد مشترکین اینترنت بیشتری را در مناطق روستایی نسبت به همتایان شهری آنها اضافه کرده ایم (95.76 میلیون در مقابل 92.81 میلیون در مناطق روستایی و شهری). درایوهای دیجیتال در مناطق روستایی از طریق طرح‌های بلندپروازانه دولتی…”

در این بیانیه آمده است: «زیرساخت دیجیتال ایجاد شده در طول سال‌ها نه تنها انتقال مداوم اطلاعات را تضمین می‌کند، بلکه ارزش اقتصادی را نیز در زمان دیجیتال شدن کسب‌وکارها افزایش می‌دهد.

“علاوه بر نابرابری بین ایالتی در تراکم از راه دور، در نواحی روستایی تراکم از راه دور همچنان در سطوح بسیار پایین‌تری نسبت به مناطق شهری قرار دارد. با این حال، جبران نواحی روستایی با تغییر سال به سال دلگرم کننده است. تعداد مشترکین اینترنت در روستاها (برای اکثر ایالات) بیشتر از مناطق شهری است.”

این نظرسنجی اشاره کرد که چگونه کشور از روزهایی که اتصال تلفن به عنوان یک امر لوکس تلقی می‌شد تا امروز که اکثریت آنها اتصال تلفن همراه دارند، فاصله زیادی را طی کرده است.

بر اساس نظرسنجی اقتصادی 2022-2023 که روز سه شنبه در پارلمان مطرح شد، موج عظیم دیجیتالی شدن، افزایش نفوذ تلفن های هوشمند و پذیرش فناوری، درها را برای بخش های سنتی و عصر جدید باز کرده است.

به عنوان یک اقدام اصلاحی اساسی، قوانین حق راه تلگراف هند (اصلاح) 2022، استقرار سریعتر و آسان تر زیرساخت تلگراف را برای امکان گسترش سریع 5G تسهیل می کند.

این سفر “تا کامل شدن فاصله زیادی دارد و هنوز چیزهای زیادی برای تحقق بخشیدن به پتانسیل واقعی ما باقی مانده است”.

تا نوامبر 2022، کل پایگاه مشترک تلفن در هند به 117 کرور رسید. در حالی که بیش از 97 درصد از کل مشترکان به صورت بی سیم متصل هستند (114.3 کرور در پایان نوامبر 2022)، 83.7 کرور تا ژوئن 2022 به اینترنت متصل هستند.

تراکم کلی تله در هند 84.8 درصد بود، با تفاوت های زیادی در بین ایالت ها. از 55.4 درصد در بیهار تا 270.6 درصد در دهلی متغیر بود. هشت منطقه خدمات مجوز، یعنی دهلی، بمبئی، کلکته، هیماچال پرادش، کرالا، پنجاب، تامیل نادو و کارناتاکا دارای تراکم تلفنی بالای 100 درصد بودند.

این نظرسنجی این را به تلاش انباشته بازیکنان مخابراتی نسبت داد که پهنای باند شبکه خود، محیط توانمند دولت و دسترسی مشتریان به گوشی‌های هوشمند را افزایش دادند.

این نظرسنجی نشان داد که رشد دیجیتال در مناطق روستایی هند جاذب شوک اصلی در طول همه‌گیری کووید-19 بود، زمانی که هم کسب‌وکارها و هم تقاضای مصرف‌کنندگان تحت تأثیر قرار گرفتند.

در مورد خدمات اتصال نسل بعدی، آن‌ها اعلام کردند که 5G می‌تواند مستقیماً از طریق سرعت انتقال داده‌های بالاتر و تأخیر کمتر بر مصرف‌کنندگان تأثیر بگذارد، و اشاره کرد که موارد استفاده از آن توسط شرکت‌های مخابراتی و استارت‌آپ‌ها در آموزش، سلامت، ایمنی کارگران، کشاورزی هوشمند توسعه یافته است. کشور.

در این بیانیه آمده است: «دولت اصلاحات رویه‌ای را در صدور مجوزهای بی‌سیم، از جمله حذف مجوز باندهای فرکانس مختلف برای ارتقای نوآوری، تولید و صادرات انجام داده است».

ارائه خدمات از طریق ابزارهای دیجیتال راه درازی را طی کرده است، و افزود، قبل از سال 2014، دسترسی به خدمات دیجیتال به عنوان یک امتیاز برای خانوارهای شهری تلقی می شد.

“این شرکت با خدمات و برنامه‌های مختلف جدید مانند پرداخت‌های دیجیتال، حکومت الکترونیک، تجارت الکترونیک، سلامت الکترونیک و آموزش الکترونیک به عنوان عامل اصلی ابتکار هند دیجیتال ظاهر شد. این خدمات به عنوان ستون فقرات، اقتصاد کلی را تقویت کرده است. رشد کشور.»

نظرسنجی اقتصادی گفت که عرضه خدمات 5G می تواند فرصت های اقتصادی جدیدی را آزاد کند و به هند کمک کند تا از موانع سنتی برای توسعه جهش کند و در عین حال نوآوری توسط استارت آپ ها و کسب و کارها را تقویت کند.

در این بیانیه آمده است: «عرضه خدمات 5G می‌تواند فرصت‌های اقتصادی جدیدی را آزاد کند و به کشور کمک کند تا از موانع سنتی توسعه عبور کند، نوآوری‌های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های تجاری را تحریک کند و چشم‌انداز «هند دیجیتال» را پیش ببرد.

افزایش 200 درصدی اشتراک اینترنت روستایی بین سال‌های 2015 و 2021 در مقایسه با 158 درصد در مناطق شهری، نشان‌دهنده افزایش فشار دولت برای رساندن اتصال دیجیتال روستایی و شهری به یک سطح است.

در طول زمان چالش برانگیز همه‌گیری، بخش مخابرات به ارائه اتصال یکپارچه برای عملکرد روان فعالیت‌ها و خدمات حیاتی از راه دور ادامه داد. افزایش قابل توجه گوشی های هوشمند مقرون به صرفه که به چیزی فراتر از یک دستگاه ارتباطی تبدیل شد، از این امر پشتیبانی می کند.

خدمات مخابراتی در مرحله اولیه کووید-19 هنگامی که بسیاری برای امرار معاش به روستاهای هند بازگشتند، بالشتکی برای اقتصاد روستایی فراهم کرد.