اندروید 14 ممکن است ویژگی سلامت باتری را معرفی کند، برنامه‌ها می‌توانند از API برای فاش کردن آمار سلامت استفاده کنند


اندروید 14 می‌تواند از ویژگی جدیدی پشتیبانی کند که می‌تواند به کاربران بینش‌هایی درباره سلامت باتری دستگاهشان بدهد. رابط های برنامه نویسی برنامه های کاربردی جدید (API) که در آخرین نسخه بتا اندروید 14 یافت می شوند، می توانند جزئیاتی مانند سلامت باتری گوشی، تاریخ ساخت، زمانی که برای اولین بار از آن استفاده شده است، تعداد چرخه های شارژ کامل شده و سیاست شارژ را نشان دهند. از آنجایی که اینها با استفاده از API ارائه می‌شوند، برنامه‌های شخص ثالث نیز می‌توانند به برخی از آمارها دسترسی داشته باشند، پیش از ورود مورد انتظار ویژگی‌های نظارت بر سلامت باتری در زمانی که اندروید 14 اواخر امسال منتشر شود.

APIهای جدید BatteryManager توسط Esper’s Mishaal Rahman در آخرین نسخه بتا اندروید 14 مشاهده شد. دو مورد از این APIهایی که چرخه شارژ باتری و وضعیت شارژ باتری را ردیابی می کنند عمومی هستند، به این معنی که برنامه های شخص ثالث می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر، جزئیاتی مانند سیاست شارژ، وضعیت سلامت و خط مشی شارژ فقط توسط برنامه های سیستم قابل دسترسی است.

برنامه‌های نظارت بر سلامت باتری چندین سال است که در فروشگاه Play وجود دارند، با برنامه‌هایی مانند AccuBattery و BatteryGuru که تخمین‌هایی از سلامت باتری ارائه می‌دهند، بدون هیچ API برای تکیه کردن. در همین حال، دارندگان آیفون از زمان iOS 11.3 به ویژگی نظارت بر سلامت باتری که در برنامه تنظیمات تعبیه شده است، دسترسی داشته اند.

به گفته رحمان، برای اینکه یک برنامه شخص ثالث به این APIهای سیستم دسترسی پیدا کند، باید مجوز BATTERY_STATS Android را به آن بدهید. این مجوزی است که می توانید از طریق رابط خط فرمان و کابل USB اعطا کنید.

در حالی که هنوز چند ماه تا اندروید 14 باقی مانده است، توسعه دهنده Narek (توئیتر: @narektor) قبلاً یک برنامه منبع باز منتشر کرده است که قادر به خواندن این آمار از API های عمومی و سیستم است. اگر اندروید 14 بتا 2 را روی گوشی هوشمند پیکسل خود اجرا می کنید، می توانید برنامه منبع باز Batt را از GitLab دانلود کنید.

شایان ذکر است که این برنامه صرفاً یک اثبات مفهومی است و تا زمانی که اندروید 14 اواخر امسال منتشر نشود، نباید به این جزئیات اعتماد کنید. رحمان همچنین اشاره می کند که برنامه هایی مانند Tasker نیز این کار را انجام خواهند داد پشتیبانی اضافه کنید برای اتوماسیون بر اساس آمار باتری ارائه شده توسط سیستم در Android 14. به طور مشابه، اگر Google یک سیستم داخلی مانند iOS برای ارائه آمار سلامت باتری ارائه دهد، نیاز به برنامه های شخص ثالث برای ارائه عملکردهای مشابه را کاهش می دهد.


کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل در نزدیکی است. از اولین هدست واقعیت ترکیبی این شرکت گرفته تا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید، همه چیزهایی را که منتظر دیدن آن در WWDC 2023 در Orbital، پادکست Gadgets 360 هستیم، بحث می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع