اندروید 14 گوگل نصب برنامه های قدیمی را از فروشگاه Play مسدود می کند: گزارش


گوگل سال گذشته آخرین سیستم عامل اندروید 13 را عرضه کرد و اکنون قرار است نسخه بعدی اندروید یعنی اندروید 14 را اواخر امسال معرفی کند. طبق گزارش ها، نسخه آینده اندروید یک لایه امنیتی اضافی دریافت می کند که مانع از ورود برنامه های مخرب به گوشی های هوشمند می شود. گزارش اخیر حاکی از آن است که اندروید 14 آینده نصب برنامه های قدیمی را که نسخه های قدیمی تر اندروید – اندروید 12 یا پایین تر را هدف قرار می دهند، مسدود می کند.

بر اساس گزارش 9to5Google، تغییر کد جدیدی که توسط گوگل به اشتراک گذاشته شده است نشان می دهد که اندروید 14 با الزامات سختگیرانه API ارائه می شود که کاربران را از دانلود یک برنامه قدیمی جلوگیری می کند و همچنین بارگذاری جانبی فایل های APK بالقوه خطرناک را ممنوع می کند. نه تنها این، بلکه به‌روزرسانی نرم‌افزاری آتی، نصب آن برنامه‌ها از فروشگاه‌های برنامه را نیز محدود می‌کند.

در این گزارش اشاره شده است که اندروید 14 در ابتدا برنامه هایی را که نسخه های قدیمی اندروید (اندروید 12 یا پایین تر) را هدف قرار می دهند محدود می کند و بعداً به اندروید 6.0 (مارشملو) گسترش می یابد. تغییر کد ارسال شده توسط غول فناوری نشان می دهد که به روز رسانی نرم افزاری آتی نصب برنامه هایی را که فاقد حداقل نسخه قابل نصب SDK هستند مسدود می کند. وی افزود که تغییرات جدید امنیت و حریم خصوصی را بهبود می بخشد زیرا بدافزار نسخه های قدیمی SDK را هدف قرار می دهد. گوگل در حال برنامه ریزی برای افزایش حداقل نسخه هدف SDK قابل نصب تا نسخه 23 برای اندروید U است.

Google دستورالعمل‌های خود را برای الزامات سطح API برای برنامه‌های جدید فروشگاه Play در این ماه به‌روزرسانی کرده است. از توسعه دهندگان برنامه خواسته است که حداقل اندروید 12 (سطح API 31) یا بالاتر را هدف قرار دهند. با این حال، این الزامات API در حال حاضر فقط برای برنامه‌های فروشگاه Google Play اعمال می‌شود. کاربران همچنان می‌توانند با بارگذاری دستی فایل APK، برنامه‌های قدیمی را دانلود کنند. همچنین، کاربرانی که قبلاً این برنامه‌ها را قبل از به‌روزرسانی دستورالعمل‌ها نصب کرده‌اند، همچنان به آنها دسترسی خواهند داشت.

در همین حال، گوگل چیزی در مورد عرضه نسخه بتا اندروید 14 و نسخه پایدار آن فاش نکرده است. انتظار می رود آپدیت اندروید 14 در ماه های آینده ارائه شود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

BharOS: بسیاری از مردم در سراسر جهان که نمی خواهند چنین سیستمی موفق شود، وزیر اتحادیه مخابرات می گوید


بازیگران فرانسیس فورد کاپولا در Megalopolis بازیگران بریکینگ بد جانکارلو اسپوزیتو: گزارش

ویدیوی برگزیده روز

چگونه اپلیکیشن ها کامیون داران و ارسال کنندگان را فعال می کنند





منبع