اوبر اعتراف کرد که هک سال 2016 را پنهان کرده است و از پیگرد قانونی در حل و فصل ایالات متحده اجتناب می کند

هیندز گفت که تصمیم به عدم اتهام جنایی اوبر منعکس کننده تحقیقات و افشای سریع مدیریت جدید و توافق اوبر با FTC در سال 2018 برای حفظ یک برنامه جامع حفظ حریم خصوصی به مدت 20 سال است.

اوبر یک برنامه جایزه داشت که برای پاداش دادن به محققان امنیتی که نقص‌ها را گزارش می‌کنند، طراحی شده بود، اما نه برای پنهان کردن سرقت داده‌ها.

اوبر در انعقاد قراردادی غیرقانونی اعتراف کرد که پرسنل آن در گزارش هک نوامبر 2016 به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده شکست خوردند، حتی اگر آژانس در حال بررسی امنیت داده‌های شرکت اشتراک‌گذاری سواری بود.

استفانی هیندز، دادستان ایالات متحده در سانفرانسیسکو، گفت که اوبر حدود یک سال صبر کرد تا این نقض را گزارش کند، پس از نصب رهبری اجرایی جدید که “لحن قوی ای را از بالا در مورد اخلاق و انطباق برقرار کرد”.

Uber Technologies روز جمعه مسئولیت سرپوش گذاشتن به نقض اطلاعات در سال 2016 را پذیرفت که بر 57 میلیون مسافر و راننده تأثیر گذاشت، به عنوان بخشی از توافق با دادستان های ایالات متحده برای جلوگیری از اتهامات جنایی.

سالیوان در ابتدا در سپتامبر 2020 متهم شد. دادستان ها گفتند سالیوان ترتیبی داده است که 100000 دلار (تقریباً 7989350 روپیه) به صورت بیت کوین به هکرها بپردازد و از آنها بخواهد قراردادهایی مبنی بر عدم افشای اطلاعات را امضا کنند که به دروغ اعلام کرده است که داده ها را سرقت نکرده اند.

© تامسون رویترز 2022




منبع

در سپتامبر 2018، اوبر 148 میلیون دلار (تقریباً 1182 کرور روپیه) برای تسویه ادعاهای 50 ایالت ایالات متحده و واشنگتن دی سی مبنی بر اینکه برای افشای هک بسیار کند بوده است، پرداخت کرد.

سهام اوبر در روز جمعه 93 سنت کاهش یافت و به 23.30 دلار (تقریباً 1800 روپیه) رسید. توافق عدم پیگرد قانونی پس از بسته شدن بازارهای ایالات متحده فاش شد.

اوبر بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو همچنین با پیگرد قانونی جوزف سالیوان، رئیس سابق امنیت، به دلیل نقش ادعایی وی در پنهان کردن هک، همکاری می کند.