اوبر دعوای ایالات متحده در مورد سواران معلول را حل و فصل کرد و قول داد از هزینه ها چشم پوشی کند

این سازمان می‌گوید: «از مدت‌ها پیش سیاست ما بازپرداخت هزینه‌های زمان انتظار برای سواران دارای معلولیت بوده است، زمانی که آنها به ما هشدار دادند که هزینه دریافت شده‌اند. به اوبر اطلاع داده شده است که آنها متهم شده اند.




منبع

سخنگوی اوبر از این توافق استقبال کرد و گفت که “به همه کمک می کند تا به راحتی در جوامع خود حرکت کنند” و “به کار برای بهبود دسترسی برای همه کاربران” ادامه خواهد داد.

اوبر همچنین برای بیش از 65000 سوار واجد شرایط اعتبار حساب خواهد کرد.

وزارت دادگستری روز دوشنبه گفت که Uber Technologies بیش از 2 میلیون دلار (تقریبا 16 کرور روپیه) پرداخت خواهد کرد و از هزینه های زمان انتظار برای مسافران معلول چشم پوشی می کند تا اتهامات ایالات متحده مبنی بر نقض قانون آمریکایی های معلول توسط شرکت سهامی سواری را برطرف کند.

به عنوان بخشی از یک توافق دو ساله، اوبر از هزینه های زمان انتظار برای سواران دارای معلولیت چشم پوشی می کند و به بیش از 1000 سواری که از اتهامات وارده شکایت کرده اند 1,738,500 دلار (تقریبا 13 کرور) و به سایرین 500,000 دلار (تقریباً 4 کرور روپیه) پرداخت می کند. وزارت گفت که از این عمل آسیب دیده است.

کریستن کلارک، دستیار دادستان کل آمریکا در بیانیه ای گفت: «افراد دارای معلولیت نباید احساس کنند شهروندان درجه دوم هستند یا به دلیل ناتوانی خود مجازات شوند. پاسخگو باشد.»

این دپارتمان در ماه نوامبر پس از شکایت مسافران مبنی بر اینکه برای سوار شدن بیش از دو دقیقه به خودروهای مشترک سواری خود هزینه دریافت کرده اند، از شرکت شکایت کرد و در اطلاعیه خود در روز دوشنبه اشاره کرد که مسافران نابینا ممکن است برای رسیدن به ماشین منتظر یا مسافرانی که واکر یا واکر دارند بیشتر طول بکشد. سوار شدن ویلچر ممکن است بیشتر طول بکشد.