اولا، اوبر گفت که از شرکای هندی خود خواسته است از کمربند ایمنی عقب اطمینان حاصل کنند.

این در زمانی اتفاق می افتد که دولت همچنین تلاش می کند مجموعه ای از اقدامات را برای بهبود ایمنی جاده ها در کشوری که مرگبارترین جاده های جهان را دارد، انجام دهد.

هند قبلاً قوانینی دارد که مسافران صندلی عقب را ملزم به بستن کمربند ایمنی می کند اما تعداد کمی از آنها پیروی می کنند. اجرای نیز علیرغم ارائه جریمه 200 میلیون تومانی ضعیف است. 1000 روپیه برای عدم رعایت.

این حرکت در بحبوحه افزایش ایمنی جاده ای در هند، چهارمین بازار بزرگ خودرو در جهان، صورت می گیرد. اوایل ماه سپتامبر، سایروس میستری، رئیس سابق پسران تاتا در هند، در تصادف مرسدس جان خود را از دست داد و رسانه‌های محلی گزارش دادند که او در حالی که در عقب نشسته بود، کمربند ایمنی نبسته بود.

بانک جهانی سال گذشته اعلام کرد که هند هر چهار دقیقه یک نفر در جاده های خود کشته می شود.

اوبر در توصیه‌ای به رانندگان خود در روز سه‌شنبه که توسط رویترز مشاهده شد، گفت: برای جلوگیری از جریمه یا شکایت سواران، لطفاً اطمینان حاصل کنید که کمربندهای ایمنی در صندلی‌های عقب در دسترس و کاربردی هستند.

دولت هند همچنین گفته است که از خودروسازان می‌خواهد یک سیستم هشدار برای کمربندهای ایمنی عقب نصب کنند تا استفاده از آن‌ها را اعمال کنند و شش کیسه هوا را در همه خودروها اجباری کنند.




منبع

در بیشتر موارد، صاحبان خودرو و تاکسی روکش صندلی را روی کمربندهای ایمنی روی صندلی‌های عقب خود قرار می‌دهند و برای استفاده غیرقابل دسترسی هستند.

اوبر فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

شرکت Uber Technologies از رانندگان خود در هند خواسته است تا اطمینان حاصل کنند که کمربندهای ایمنی خودروهایشان در دسترس مسافران است و آنها کار می کنند، چند روز پس از مرگ یک سرمایه دار تجاری محلی در تصادف اتومبیل شخصی خود.

یکی از نمایندگان شرکت به رویترز گفت که رقیب هندی Ola که توسط گروه سافت بانک حمایت می شود نیز در هفته های اخیر توصیه هایی به رانندگان ارسال کرد تا قوانین کمربند ایمنی را اجرا کنند.

یک منبع آگاه همچنین گفت که اوبر در حال بررسی در فرودگاه ها برای اطمینان از رعایت هنجارهای کمربند ایمنی رانندگان است.

اوبر در توصیه‌های خود به رانندگان گفت که از نصب کمربندهای ایمنی در عقب اطمینان حاصل کنند و افزود: «اگر کمربند زیر روکش صندلی پنهان است، لطفاً پوشش را بردارید».