اولین آزمایشی RBI برای روپیه دیجیتال خرده فروشی که در تاریخ 1 دسامبر فعال می شود، در مکان های انتخابی کار خواهد کرد

در حدود ماه مه، جامائیکا Jam-Dex CBDC خود را راه اندازی کرد و همچنین مشوق هایی را برای 100000 نفر اول اعلام کرد.


تراکنش‌ها می‌توانند هم شخص به شخص (P2P) و هم شخص به تاجر (P2M) باشند. پرداخت به تاجران را می توان با استفاده از کدهای QR نمایش داده شده در مکان های تاجر انجام داد. e₹-R ویژگی هایی از پول نقد فیزیکی مانند اعتماد، ایمنی و نهایی بودن تسویه را ارائه می دهد. همانطور که در مورد پول نقد، هیچ سودی دریافت نمی کند و می تواند به اشکال دیگر پول مانند سپرده گذاری در بانک ها تبدیل شود.

در گفتگو با گجت 360، آلانکار ساکسنا، مدیر ارشد فنی و یکی از بنیانگذاران Mudrex اخیراً خاطرنشان کرد که این CBDC به هندی‌ها کمک می‌کند تا به سمت یک سیستم مالی شفاف بدون پول نقد حرکت کنند.

کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال غیرقانونی است، نه یک ارز قانونی و در معرض خطرات بازار است. اطلاعات ارائه شده در این مقاله به معنای توصیه مالی، مشاوره تجاری یا هر گونه توصیه یا توصیه دیگری نیست که توسط NDTV ارائه یا تأیید شده است. NDTV مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از هر گونه سرمایه گذاری بر اساس توصیه ها، پیش بینی ها یا سایر اطلاعات موجود در مقاله ندارد.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

CBDCها و ارزهای دیجیتال هر دو بر پایه بلاک چین ساخته شده اند که نوعی فناوری دفتر کل توزیع شده است. تفاوتی که CBDC ها را متمایز می کند این است که توسط بانک های مرکزی صادر و تنظیم می شوند. از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال توسط بانک‌های مرکزی کنترل نمی‌شوند و تا حد زیادی کنترل نشده‌اند.

بانک مرکزی هند (RBI) در حال گسترش موارد استفاده از روپیه دیجیتال CBDC خود است. از اول دسامبر، آزمایش CBDC هند برای اهداف خرده‌فروشی در مناطق منتخب کشور آغاز می‌شود. روپیه دیجیتال که بر روی بلاک چین ساخته شده است، یک نمایش مجازی از ارز فیات هند است که برای سرعت بخشیدن به تراکنش های دیجیتال و افزودن یک لایه ایمنی به آن در نظر گرفته شده است. به عنوان بخشی از تست خرده فروشی، CBDC توسط بازرگانان و همچنین مشتریانی که تحت نظارت RBI انتخاب شده اند، استفاده خواهد شد.

در اوایل این ماه، Shaktikanta Das، فرماندار RBI، راه اندازی آزمایشی CBDC هند را نقطه عطفی در تاریخ ارز در این کشور خواند.

ژاپن، روسیه، جامائیکا و چین از جمله کشورهای دیگری هستند که بر روی CBDC مربوطه خود کار می کنند.

به عنوان بخشی از آزمایش‌ها، CBDC در یک کیف پول دیجیتال به آزمایش‌کنندگان داده می‌شود که توسط بانک‌های ملی شرکت‌کننده در این آزمایش‌ها پشتیبانی می‌شود. این کیف پول با گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی و تبلت ها سازگار خواهد بود.