اولین خودروی الکتریکی شیائومی با نام «مودنا» در حال آزمایش در شرایط بسیار سرد مشاهده شد: گزارش

مدیر اجرایی شرکت پیش از این نیز اولین گزارش پیشرفت شیائومی در مورد پروژه فناوری پایلوت شیائومی برای رانندگی خودکار را به اشتراک گذاشته بود. این شرکت متعهد شده بود 3.3 میلیارد یوان (تقریباً 3897 کرور) سرمایه گذاری کند و بیش از 500 کارشناس از سراسر جهان را برای توسعه فناوری رانندگی خودران داخلی استخدام کرده بود.

پروژه فناوری پایلوت شیائومی در حال کار برای ساخت ناوگانی متشکل از 140 خودروی آزمایشی در فاز اول خود است. طبق گزارش ArenaEV، شیائومی قبلاً از خودروهای BYD Han به عنوان خودروهای آزمایشی برای آزمایش فناوری پایلوت شیائومی استفاده کرده بود. با این حال، اخیراً این شرکت با استفاده از وسایل نقلیه خود برای آزمایش در جاده‌های چین مشاهده شد و این زمانی بود که نام رمز Modena در تصویر ظاهر شد.

بر اساس این گزارش، شیائومی قیمت این خودروی الکتریکی را بین 38350 دلار (تقریبا 3120500 روپیه) تا 51650 دلار (تقریباً 4202600 روپیه) خواهد داشت.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

همچنین انتظار می‌رود که شیائومی 2 میلیارد یوان دیگر (نزدیک به 2400 کرور روپیه) در فاز دوم این پروژه سرمایه‌گذاری کند که شامل ده شرکت بالادستی و پایین‌دستی در زمینه رانندگی خودکار می‌شود، که بر اساس آن انتظار می‌رود شیائومی مسئولیت سنسورهای اصلی را بر عهده بگیرد. ، محرک های اصلی، کنترل کننده های دامنه و موارد دیگر.

شیائومی در سال 2022 اعلام کرد که با معرفی اولین خودروی برقی خود که برای مدتی در سال 2024 برنامه ریزی شده است، وارد بخش خودروهای الکتریکی خواهد شد. طبق گزارش جدید، خودروی الکتریکی با نام رمز “مودنا” در حال آزمایش در برف و یخ مشاهده شده است. شرایط آب و هوایی در منطقه خودمختار مغولستان داخلی چین، همانطور که توسط تصاویر فاش شده توسط این نشریه نشان داده شده است. بر اساس این گزارش، سازنده چینی می تواند عملکرد باتری خودروی الکتریکی را در شرایط سرمای شدید و تأثیرات چنین شرایطی بر برد خودرو آزمایش کند.

طبق گزارش ArenaEV، خودروی الکتریکی آینده و اولین شیائومی در حال آزمایش در شرایط آب و هوایی شدید سرد در مکانی که گمان می‌رود در منطقه خودمختار مغولستان داخلی چین باشد، مشاهده شده است. این گزارش به نقل از یک وبلاگ نویس چینی، همچنین نشان می دهد که لی جون، مدیرعامل شیائومی برای این کار به تیم تست رانندگی شیائومی پیوسته است. این گزارش افزود: مدیر اجرایی شرکت قبلاً دیده شده بود که اشتیاق خود را در پیشبرد پروژه خودروی الکتریکی به هدف خود ابراز می کند.

جدیدترین تصاویر حاکی از آن است که خودروی الکتریکی شیائومی مودنا یک سدان است و دارای شکل آیرودینامیکی همراه با کاپوت بلند و خط سقف متحرک است که به آرامی به سمت عقب خودرو می‌افتد. این تصاویر همچنین دستگیره های درب جمع شونده و سنسورهای LiDAR را در سقف خودرو نشان می دهد.

شیائومی مودنا در سه نوع عرضه می‌شود که دو مدل اول از باتری‌های BYD LFP “blade” استفاده می‌کنند، در حالی که انتظار می‌رود مدل رده بالا دارای باتری CATL Qilin باشد. در همین حال، انتظار می‌رود که سیستم اطلاعات سرگرمی در Modena از آخرین تراشه‌های 8295 کوالکام که 30 TOPS قدرت محاسباتی NPU را ارائه می‌کند، قدرت بگیرد.