اوپنهایمر اولین فیلم با رتبه R کریستوفر نولان در دو دهه اخیر است

در مصاحبه با آسوشیتدپرس، نولان فاش کرد که برای داشتن بهترین تجربه ممکن از تماشا اوپنهایمر در سینماها، باید آن را در نمایش IMAX 70mm مشاهده کرد. وی گفت: وضوح و وضوح و عمق تصویر بی نظیر است. برای من، تیتر این است که با فیلمبرداری روی فیلم IMAX 70 میلی‌متری، شما واقعاً اجازه می‌دهید صفحه نمایش ناپدید شود. بدون عینک احساس سه بعدی بودن را خواهید داشت. شما صفحه نمایش بزرگی دارید و دید پیرامونی مخاطب را پر می کنید.» این فیلم بر روی فیلم 65 میلی‌متری فیلم‌برداری شده است و بر روی 70 میلی‌متر پخش خواهد شد – یک «پیشرفت بصری» که از 5 میلی‌متر اضافی در نظر گرفته شده برای موسیقی متن در آن روز استفاده می‌کرد. با ظهور صدای دیجیتال، این فضای اضافی بی استفاده شده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

برای اوپنهایمرنولان همچنین راه خود را از شرکای قدیمی برادران وارنر جدا کرد و یونیورسال پیکچرز را انتخاب کرد. این فیلمساز از این ایده که WB همه فیلم‌های اصلی را در پلتفرم جدید خود HBO Max منتشر کند، وحشت زده شد و آن را “بدترین سرویس پخش” نامید.

اوپنهایمر رسماً رتبه R را کسب کرده است و اولین فیلم کریستوفر نولان پس از بی خوابی در سال 2002 است که این رتبه را دریافت می کند. ورایتی برای اولین بار پس از تایید با یونیورسال پیکچرز در مورد آن گزارش داد و اشاره کرد که “مقداری جنسی، برهنگی و زبان” دارد. یک شبکه تلویزیونی نیز این اطلاعات را تایید کرد. این فیلم همچنین طولانی‌ترین فیلم دوران حرفه‌ای او است که فقط ۳ ساعت طول می‌کشد – کار بسیار بزرگی برای تهیه‌کنندگی چون نولان فقط فیلمبرداری می‌کند. طبق گزارش ها، چاپ های فیلم IMAX 11 مایل (حدود 17.7 کیلومتر) طول و نزدیک به 600 پوند (حدود 272.1 کیلوگرم) وزن دارند. اوپنهایمر قرار است در تاریخ 21 جولای در سینماهای سراسر جهان اکران شود.

این غیرواقعی است که برای نزدیک به دو دهه، نولان پروژه‌ای با رتبه R منتشر نکرده است، که در نهایت منجر به فروش گیشه‌های عالی شده است. در طول سال‌ها، این سبک از فیلم‌سازی برخی از ایرادات را آشکار کرده است – به‌ویژه در سال 2017 دانکرک، یک فیلم جنگی که برای حفظ رتبه PG-13 کمبود شدید خون داشت. در حالی که مطمئناً هیچ کمبودی در ترس در فیلم وجود نداشت، هر انفجاری به‌جای دمیدن دست‌های شخصیت‌ها به هوا، باعث می‌شود خاک از روی زمین بلند شود. چنین راحتی‌هایی برای فیلم‌های کمیک مانند سه‌گانه شوالیه تاریکی خوب است، اما اغلب در آثار اخیر مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

اوپنهایمر به بررسی سیاست و درام پیرامون ایجاد اولین بمب اتمی، از نگاه فیزیکدان نظری مشهور جی رابرت اوپنهایمر می پردازد. کیلیان مورفی، همکار قدیمی نولان، برای نقش اصلی انتخاب شده است، زیرا او با وسواس در پروژه منهتن در بحبوحه جنگ جهانی دوم، تا آزمایش ترینیتی، که اولین انفجار هسته‌ای تاریخ را رقم زد، حرکت می‌کند. نولان که به شدت به جلوه های عملی متکی است، انفجار را بدون CGI در میان چالش های آب و هوایی خارق العاده در لوس آلاموس، نیومکزیکو بازسازی کرد. در این فیلم همچنین امیلی بلانت در نقش کاترین اوپنهایمر، رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس استراوس رئیس کمیسیون انرژی اتمی، مت دیمون در نقش کارگردان پروژه منهتن، لزلی گرووز جونیور، و فلورانس پوگ در نقش ژان تاتلاک، که رابطه پنهانی با این فیزیکدان مشهور داشت، بازی می‌کنند. .

کریستوفر نولان اوپنهایمر 21 ژوئیه به طور انحصاری در سینماهای سراسر جهان اکران خواهد شد.