اپل از پشتیبان‌گیری iCloud رمزگذاری‌شده سرتاسر، پشتیبانی از کلیدهای امنیتی برای Apple ID و موارد دیگر خبر داد.

اپل قصد دارد به کاربران این امکان را بدهد که عکس‌ها و یادداشت‌های ذخیره‌شده در سرویس iCloud خود را با شدت بیشتری قفل کنند و هنگام ورود از دستگاه جدید به یک کلید امنیتی فیزیکی نیاز داشته باشند.

کاربران آمریکایی می توانند تا پایان سال، حفاظت پیشرفته داده رایگان را برای ذخیره سازی iCloud فعال کنند. وقتی اپل روشن باشد، در صورت فراموش کردن رمز عبور، نمی‌تواند به کاربران کمک کند عکس‌ها، یادداشت‌ها، یادداشت‌های صوتی و حدود 20 نوع داده دیگر را بازیابی کنند. سال آینده در سطح جهانی گسترش خواهد یافت.

طبق گفته اپل، iCloud در حال حاضر از ۱۴ دسته داده حساس با فناوری رمزگذاری سرتاسر محافظت می کند. از جمله گذرواژه‌های موجود در iCloud Keychain و داده‌های Health است. این شرکت پشتیبانی از پشتیبان‌گیری رمزگذاری‌شده سرتاسر را اعلام کرده است که تعداد کل دسته‌های داده‌های محافظت شده را به ۲۳ مورد می‌رساند، از جمله پشتیبان‌گیری iCloud، یادداشت‌ها و عکس‌ها.

انتظار می رود گزینه ای که برای دسترسی به حساب اپل نیاز به اتصال یک فوب امنیتی به یک دستگاه جدید دارد، در سال آینده عرضه شود. گوگل رقیب Alphabet در حال حاضر از چنین کلیدهای سخت افزاری پشتیبانی می کند که توسط سازمان صنعتی FIDO تایید شده و حدود 25 دلار (تقریباً 2000 روپیه) قیمت دارند.

در iMessage، مکالمات بین کاربرانی که تاییدیه کلید تماس جدید را در سال آینده فعال می‌کنند، هشدارهای خودکاری در مورد دستگاه‌های ناشناس که به طور بالقوه در صرافی جاسوسی می‌کنند دریافت می‌کند. کاربران می توانند با تطبیق کدهای امنیتی نیز به صورت دستی از ایمن بودن ارتباط خود اطمینان حاصل کنند. خدمات چت امن مانند Signal ویژگی های قابل مقایسه ای را ارائه می دهد.

سازنده آیفون گفت که اگرچه از نقض سرورهای iCloud یا مبادلات iMessage آگاه نبود، اما تلاش‌های هک در حال افزایش است.

© تامسون رویترز 2022


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

به گفته این شرکت، گزینه‌های پیش رو، همراه با یک اقدام امنیتی دیگر برای برنامه چت iMessage اپل، به‌ویژه افراد مشهور، روزنامه‌نگاران، فعالان، سیاستمداران و سایر افراد برجسته را هدف قرار می‌دهند که به شدت توسط هکرها هدف قرار گرفته‌اند.