اپل اعلام کرد عرضه به‌روزرسانی iPadOS 16 را حدود یک ماه به تاخیر می‌اندازد. iOS 16، watchOS 9 در ماه سپتامبر عرضه می شود

سخنگوی اپل از اظهار نظر در مورد این برنامه ها خودداری کرد، زیرا ممکن است با نزدیک شدن شرکت مستقر در کوپرتینو در کالیفرنیا به چرخه عرضه محصولات پاییزی خود تغییر کند.

© 2022 بلومبرگ LP




منبع

به گفته افراد آگاه، اپل انتظار دارد به‌روزرسانی بزرگ بعدی نرم‌افزار آی‌پد خود را حدود یک ماه به تعویق بیاندازد و این اقدام غیرعادی را انجام دهد که همزمان با نرم‌افزار جدید آیفون، آن را منتشر نکند.

اپل قبلاً گفته است که چندین ویژگی برنامه ریزی شده برای iPadOS 16 و iOS 16 در نسخه های اولیه خود وارد نمی شوند. این شامل قابلیتی به نام Live Activities است که به اپلیکیشن هایی مانند Uber اجازه می دهد وضعیت پیکاپ را در صفحه قفل آیفون پین کنند. همچنین یک رابط بازطراحی شده CarPlay در راه است و یک برنامه وایت برد آیپد به نام Freeform.

در طول آزمایش بتا، سیستم مورد انتقاد برخی از توسعه دهندگان و کاربران به دلیل اشکالات، رابط گیج کننده و عدم سازگاری با اکثر آیپدها قرار گرفته است. همچنین برنامه سرسام‌آور انتشار به اپل این امکان را می‌دهد که منابع مهندسی بیشتری را برای تکمیل iOS 16، به‌روزرسانی نرم‌افزاری که در ماه سپتامبر همراه با آیفون 14 ارائه می‌شود، اختصاص دهد.

حتی قبل از تاخیر اضافی، عرضه‌های نرم‌افزار اپل در سال جاری کمی عقب‌تر از زمان‌بندی بود و مرحله بتای عمومی به‌روزرسانی‌ها دیرتر از حد معمول شروع می‌شود. اما این شرکت قبلاً با این نوع مشکلات برخورد کرده است. اپل در سال 2019 با iOS 13 با چالش های قابل توجهی روبرو شد که بر روی اولین آیفون 11 تأثیر گذاشت و باعث شد اپل روش مدیریت به روز رسانی های نرم افزاری را تغییر دهد.

تأخیر نرم افزار حداقل تا حدی به دلیل تلاش بلندپروازانه برای بازسازی قابلیت های چندوظیفه ای iPad است. این به روز رسانی دارای ویژگی به نام Stage Manager است که به کاربران امکان می دهد چندین کار را همزمان انجام دهند، اندازه پنجره ها را تغییر دهند و بین دسته های مختلف برنامه ها پرش کنند.

در چند سال گذشته، این غول فناوری به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اصلی آی‌پد و آیفون، معروف به iPadOS و iOS را همزمان در ماه سپتامبر منتشر کرده است. افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که این بار، اپل قصد دارد iOS 16 را در دوره معمول عرضه کند، اما تا ماه اکتبر، iPadOS 16 را راه اندازی نکند.

این تغییر همچنین انتشار iPadOS 16 را به عرضه سخت افزار جدید iPad نزدیک تر می کند. بلومبرگ گزارش داده است که این شرکت در حال برنامه ریزی یک آیپد پرو به روز شده با تراشه M2 به همراه یک آیپد سطح پایه سریعتر با درگاه USB-C است.

به‌روزرسانی iPadOS 16 همچنین شامل ویژگی‌های جدیدی مانند برنامه هواشناسی داخلی، پشتیبانی بهبودیافته از نمایشگرهای خارجی و کنترل‌های جدید شبیه Mac برای برنامه‌های بهره‌وری است. در همین حال، به‌روزرسانی iOS 16 شامل یک صفحه قفل بازطراحی‌شده، قابلیت بازپس‌گیری پیام‌ها در iMessage و یک برنامه Home طراحی‌شده مجدد برای کنترل لوازم جانبی است.

مک همان ویژگی Stage Manager را به عنوان بخشی از macOS Ventura دریافت می‌کند، اما آن نسخه از سیستم کمتر بحث‌برانگیز بوده است. به‌روزرسانی مک برای انتشار در ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده است، همان ماهی که اپل معمولاً به‌روزرسانی‌های اصلی نرم‌افزار مک را ارائه می‌کند. و watchOS 9، آخرین نرم افزار اپل واچ، همچنان برای ماه سپتامبر در کنار آپدیت آیفون در نظر گرفته شده است.