اپل اعلام کرد که انتظار دارد با کاهش بازار، فروش آیفون را در سال 2022 حفظ کند

آیفون امسال باید دوباره به رشد اپل کمک کند. آیفون و آی‌پد اپل هر دو در سه‌ماهه ژوئن عملکرد بهتری نسبت به آنچه تصور می‌کردند، داشتند، اگرچه سایر محصولات – از جمله مک‌ها و پوشیدنی‌ها – از پیش‌بینی‌ها فاصله گرفتند. خدمات، یک حوزه رشد کلیدی برای اپل، برآوردها را به سختی از دست داده است.

© 2022 بلومبرگ LP




منبع

این هفته، پایین‌تر از حد انتظار نرخ تورم در ایالات متحده، امیدواری‌ها را تقویت کرد که افزایش نرخ بهره آنقدرها که تصور می‌شد تهاجمی نباشد. اما ناظران بازار هشدار دادند که چشم انداز اقتصادی تاریک است.

آنچه که اطلاعات بلومبرگ می گوید

تحلیلگران پایپر سندلر پس از نتایج آن نوشتند که به نظر می رسد اپل شاهد «هیچ تأثیر معناداری بر تجارت آیفون خود در محیط کلان فعلی نیست».

پیش‌بینی‌های اپل، یک راز کاملاً محافظت‌شده، نشان می‌دهد که این شرکت مطمئن است که با کاهش هزینه‌های تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها مقابله می‌کند. IDC پیش بینی کرده است که بازار جهانی گوشی که در سه ماهه ژوئن 9 درصد کاهش داشته است، در سال 2022 3.5 درصد کاهش خواهد یافت.

رشد درصدی فروش نزدیک و میان‌مدت اپل احتمالاً تک رقمی باقی می‌ماند، زیرا چرخه‌های به‌روزرسانی محصول و فروش خدمات اضافی به پایگاه نصب‌شده آن با بیش از 1.8 میلیارد دستگاه فعال تحریک شده است. افزایش تورم، جنگ در اروپا و محدودیت‌های ادامه‌دار کووید-19 در چین می‌تواند چرخه تجدید محصول را طولانی‌تر کند و به رشد فروش سال مالی 2022 2 تا 3 درصد در مقابل اجماع 394 میلیارد دلاری (تقریباً 31 لک کرور) آسیب برساند. قرار گرفتن بیش از حد اپل در چین برای تولید یک نگرانی بزرگ است و هر گونه اختلال به دلیل کمبود قطعات یا مسائل ژئوپلیتیکی می تواند به طور جدی توانایی این شرکت برای برآورده کردن تقاضا را مختل کند.

بلومبرگ نیوز گزارش داده است که اپل قرار است چهار مدل جدید آیفون را عرضه کند که امیدوار است نسبت به نسخه های 2021 پیشرفت بیشتری داشته باشد. انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 14 پرو شامل دوربین جلویی بسیار بهبودیافته، سیستم دوربین عقب جدید شامل سنسور 48 مگاپیکسلی، حاشیه‌های نازک‌تر، تراشه A16 سریع‌تر و بریدگی بازطراحی‌شده با بریدگی قرصی باشند. برای Face ID و سوراخ برای دوربین.

اپل از تامین کنندگان خواسته است که حداقل به اندازه سال 2021 آیفون های نسل بعدی خود را در سال جاری بسازند و روی مشتریان مرفه و رقابت رو به کاهش برای عبور از رکود جهانی الکترونیک حساب می کنند. به گفته افراد آگاه، این غول فناوری به مونتاژکنندگان خود می‌گوید که 90 میلیون دستگاه از جدیدترین دستگاه‌های خود را برابر با سال گذشته بسازند، علیرغم پیش‌بینی بدتر برای بازار گوشی‌های هوشمند. به گفته یکی از این افراد، این شرکت مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا همچنان انتظار دارد که در مجموع حدود 220 میلیون آیفون برای سال 2022 مونتاژ کند که در مقایسه با سال گذشته نیز تقریباً برابر است.

باارزش‌ترین شرکت جهان قول داده است که در مورد هزینه‌ها نظم و انضباط داشته باشد زیرا عدم اطمینان اقتصادی و ژئوپلیتیکی چشم‌انداز سال 2022 و پس از آن را مختل می‌کند. بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد که اپل در سال 2023 هزینه و استخدام برخی از تیم های خود را کاهش خواهد داد.

Hon Hai Precision Industry که بیشتر آیفون‌های دنیا را گرد هم می‌آورد، به انعطاف‌پذیری اپل اشاره کرد که این هفته اعلام کرد که فروش محصولات الکترونیکی هوشمند مصرفی‌اش باید در سال 2022 تغییر کمی کند. یکی از نمایندگان اپل از اظهار نظر خودداری کرد.

به گفته مردم، در زمانی که دستگاه‌های اندرویدی در رنج هستند، تقاضای قوی‌تر برای سری جدید اپل ناشی از مشتریانی است که هنوز مایل به خرج کردن در گجت‌های پریمیوم هستند. نابودی مجازی هواوی همچنین رقابت در گوشی های هوشمند رده بالا را از بین برده است.

قبل از سال 2021، اپل در سال های اخیر سطح ثابتی را در حدود 75 میلیون دستگاه برای اجرای اولیه یک دستگاه جدید تا پایان سال حفظ کرده بود. این شرکت هدف خود را برای سال 2021 به 90 میلیون ارتقا داد و پیش‌بینی کرد که اولین آیفون جدید از زمان عرضه واکسن‌های کووید، تقاضای اضافی را باز کند. این شرکت که مونتاژکنندگان آیفون آن شامل Pegatron است، رکورد فروش و سود خود را در آن سال مالی ثبت کرد.

اما اپل با برنامه ریزی برای دستگاه خیمه شب بازی خود که حدود نیمی از درآمد آن را تشکیل می دهد و دروازه اصلی خدمات سودآور است، پیش می رود.