اپل اعلام کرد که در حال کار بر روی گسترش مجموعه خانه های هوشمند با نمایشگر هوشمند مانند iPad، Apple TV Box سریعتر است.

© 2023 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

غول فناوری مستقر در کوپرتینو در کالیفرنیا در فضای خانه با مشکل مواجه شده و بخش زیادی از بازار را به رقبای خود واگذار کرده است. دستگاه‌های فعلی آن همچنان از نظر عملکرد محدود هستند و سرویس کنترل صوتی سیری اپل از الکسا و دستیار گوگل آمازون عقب‌تر است. هدف این دستگاه‌های جدید – همراه با تغییرات آتی در سیری – تغییر ثروت اپل است.

اپل آخرین بار دستگاه تلویزیون خود را در ماه اکتبر به روز کرد و به آن تراشه A15 آیفون 14 و یک کنترل از راه دور که از استاندارد USB-C استفاده می کند، داد. علیرغم تلاش‌های منظم برای بهبود محصول، جعبه تلویزیون اپل پیشرفت محدودی در بازار داشته است. طبق اطلاعات Insider Intelligence تنها 5 درصد سهم دارد، در حالی که این سهم برای آمازون 30 درصد و Roku 28 درصد است.

اپل پس از راه اندازی مجدد بلندگوی بزرگتر هوم پاد خود، روی مجموعه ای از دستگاه هایی کار می کند که هدفشان به چالش کشیدن آمازون و گوگل در بازار خانه های هوشمند است، از جمله نمایشگرهای جدید و ستاپ باکس تلویزیون سریعتر. افرادی که از این برنامه‌ها آگاه هستند، می‌گویند که فشار به سمت نمایشگرهای هوشمند با یک محصول تبلت – اساساً یک iPad پایین‌رده – آغاز می‌شود که می‌تواند مواردی مانند ترموستات‌ها و چراغ‌ها را کنترل کند، ویدیو را نشان دهد و چت‌های FaceTime را مدیریت کند. این محصول را می‌توان با استفاده از بست‌های مغناطیسی روی دیوارها یا جاهای دیگر نصب کرد و آن را بیشتر از یک آی‌پد معمولی به عنوان یک ابزار خانگی قرار می‌دهد. به گفته مردمی که خواستند نامشان فاش نشود، اپل همچنین ایده ساخت نمایشگرهای بزرگتر برای خانه های هوشمند را مورد بحث قرار داده است، زیرا مذاکرات خصوصی است.

HomePod اصلی در سال 2021 پس از فروش متوسط ​​متوقف شد و مشتریان از قیمت و عملکرد محدود خودداری کردند. این در ابتدا با قیمت 349 دلار (تقریباً 28400 روپیه) عرضه شد و پس از کاهش قیمت – حرکتی نادر برای اپل – آن را به 299 دلار (تقریباً 24300 روپیه) کاهش داد. طبق گزارش Strategy Analytics، اپل هوم پاد مینی 99 دلاری (تقریباً 8000 روپیه) را در سال 2020 معرفی کرد که ثابت کرده است محبوبیت بیشتری دارد و حدود 13 درصد از بازار بلندگوهای هوشمند را به خود اختصاص داده است.

اوایل چهارشنبه، اپل اسپیکر جدید هوم پاد را عرضه کرد. دستگاه 299 دلاری (تقریباً 24300 روپیه) نسخه اصلاح شده نسخه اصلی است و همان تراشه اپل واچ سال گذشته را اجرا می کند. دارای یک پنل رسانه ای به روز شده در بالا و یک سنسور جدید برای تعیین دمای داخل خانه کاربر است. بلومبرگ گزارش داد که سخنران جدید در اوایل سال جاری قریب الوقوع است. نمایشگر دما برای اولین بار در HomePod mini در سال 2021 ظاهر شد، اگرچه در آن زمان هنوز کارایی نداشت.

اپل اسپیکر هوم پاد را در فروشگاه ها عرضه کرد

در حالی که نسخه جدید از یک تراشه ارتقا یافته پشتیبانی می کند، احتمالا از پخش ویدیوی 8K، یک فرمت ویدیویی هنوز نوپا پشتیبانی نمی کند.

به عنوان بخشی از پیگیری مشتریان خانه های هوشمند، اپل موافقت کرده است که از پروتکل جدید Matter پشتیبانی کند که به ابزارهای رقیب اجازه می دهد با هم کار کنند. این شرکت همچنین اخیراً برنامه Home را دوباره طراحی کرده است که به کنترل دستگاه های خود کمک می کند.

کار بر روی محصولی که مدت‌ها پیش‌بینی می‌شد که جعبه تلویزیون را با یک بلندگوی هوشمند و دوربین FaceTime ترکیب می‌کند نیز با مشکلاتی روبرو شده است، اگرچه این پروژه هنوز ادامه دارد. این دستگاه ابتدا برای عرضه در سال جاری هدف گذاری شده بود، اما زمان بندی آن کاهش یافته است. به همین ترتیب، نمایشگرهای هوشمند برنامه‌ریزی توسعه خود را به تاخیر انداخته‌اند و احتمالاً تا سال آینده عرضه نخواهند شد.

در حالی که آی‌پد قبلاً دارای ویژگی‌های خانه هوشمند است، دستگاه‌های خانه هوشمند مستقل – که اغلب به عنوان لوازم خانگی یا دیواری طراحی می‌شوند – به طور فزاینده‌ای محبوبیت پیدا کرده‌اند. آمازون مجموعه ای از محصولات Echo Show را با نمایشگر می فروشد، در حالی که Google Nest Hub خود را ارائه می دهد. و شرکت اخیر – بخشی از آلفابت – در حال آماده سازی یک تبلت پیکسل با پایه اختیاری است. اپل همچنین در مورد ایجاد یک پایه خانگی برای iPad های فعلی خود بحث کرده است.

نماینده اپل از اظهار نظر خودداری کرد.

فراتر از نمایشگرهای هوشمند آینده و بلندگوهای جدید، اپل در حال کار بر روی نوسازی جعبه تلویزیون خود است. به گفته مردم، نسخه جدید با طراحی فعلی برای نیمه اول سال آینده با پردازنده سریعتر در دست ساخت است.