اپل با شکایات ضد انحصار در برزیل و مکزیک به دلیل “روش های ضد رقابتی” روبرو شد

سیاست های اپل در چند سال گذشته تقریباً در هر گوشه ای از جهان با چالش مواجه شده است.

غول تجارت الکترونیک در بیانیه ای اعلام کرد که اپل مجموعه ای از محدودیت ها را بر روی توزیع کالاهای دیجیتال و خریدهای درون برنامه ای اعمال کرده است، از جمله ممنوعیت برنامه ها از توزیع کالاها و خدمات دیجیتال شخص ثالث مانند فیلم، موسیقی، بازی های ویدئویی. ، کتاب و محتوای مکتوب.

غول تجارت الکترونیک MercadoLibre روز دوشنبه اعلام کرد که شکایت هایی را علیه اپل به رگولاتورهای ضد انحصار در برزیل و مکزیک به دلیل اقدامات ضدرقابتی ارائه کرده است و این شرکت مستقر در ایالات متحده را به سوء استفاده از آنچه انحصار در توزیع برنامه ها برای دستگاه های خود می خواند، متهم کرده است.

اپل از اظهار نظر در برزیل خودداری کرد و بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر در ایالات متحده پاسخ نداد. گوگل در این مورد نظری نداد.

در این شکایت، این شرکت آمریکای جنوبی از غول فناوری کالیفرنیا انتقاد کرد که از توسعه دهندگانی که کالاها یا خدمات دیجیتال را در برنامه‌ها ارائه می‌کنند ملزم می‌کند از سیستم پرداخت خود اپل استفاده کنند و آنها را از هدایت مجدد خریداران به وب‌سایت‌های خود باز دارد. جاکوبو کوهن ایماخ، معاون ارشد امور حقوقی و عمومی در بیانیه‌ای گفت: خود غول‌های دیجیتال یکپارچه، که حتی ممکن است از این شیب مصنوعی به سمت اکوسیستم‌های یکپارچه بهره ببرند. MercadoLibre گفت که شکایات علیه اپل قبل از ناظر ضد انحصار برزیل CADE و موسسه ارتباطات فدرال مکزیک و کمیسیون رقابت اقتصادی فدرال ثبت شده است.

در دادگاهی در ایالات متحده در سال گذشته به دلیل اتهامات مشابه، یک قاضی دریافت که اپل تا حدی قانون ضد انحصار را نقض نکرده است زیرا قوانین آن منجر به مزایای امنیتی برای کاربران می شود که بیشتر از هر آسیبی برای سازندگان برنامه است.

اما این حکم در حال تجدیدنظرخواهی است و به نظر می رسد که قطعنامه جهانی درباره نگرانی ها دور از دسترس باشد. بر اساس داده های Refinitiv، MercadoLibre که در فهرست نزدک قرار دارد، یکی از بزرگترین شرکت های آمریکای لاتین است که ارزش بازار آن 47.53 میلیارد دلار است. کوهن ایماخ گفت که غول تجارت الکترونیک تلاش کرد “ناموفق” با اپل مذاکره کند. وی گفت: بدون شک ترجیح می‌دادیم از درگیری با بزرگترین شرکت جهان جلوگیری کنیم، اما متقاعد شده‌ایم که برای آینده رقابت‌ها کار درستی انجام می‌دهیم.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع نمی توان بلافاصله برای اظهار نظر با تنظیم کننده ها تماس گرفت. پائولو فرانکو بندیتی، مدیر ضد انحصار MercadoLibre در مصاحبه ای در پاسخ به این سوال که آیا آنها اقدامی مشابه علیه گوگل آلفابت را در نظر خواهند گرفت، گفت که این شرکت به طور کامل با سیاست های گوگل راحت نیست، اما در حال حاضر بر شکایات علیه اپل تمرکز کرده است. بندیتی گفت که فروشگاه اپلیکیشن گوگل قوانین سخت گیرانه تری نسبت به اپل دارد.