اپل حق اختراع را برای فناوری صفحه نمایش تاشو مقاوم در برابر ترک به دست آورد: گزارش


اپل هفته گذشته حق ثبت اختراع تلفن تاشو چندلایه توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) را دریافت کرد. اعتقاد بر این است که شرکت کوپرتینویی از فناوری صفحه نمایش تاشو در مدل های آینده آیفون و آیپد استفاده می کند. گزارش شده است که در گذشته پتنت های دیگری را دریافت کرده است که به نمایشگرهای تاشو متصل شده اند. گفته می شود که این آخرین پتنت از یک لایه پوشش منحصر به فرد برای صفحه نمایش تاشو نام می برد که ممکن است در راه اندازی های بعدی آیفون، آی پد و مک استفاده شود. گفته می شود که این لایه پوششی دارای خواص ضد انعکاس نیز می باشد.

طبق گزارش PatentlyApple، USPTO این اختراع را با شماره پتنت US-20230011092-A1 به اپل اعطا کرده است. طبق گزارشات، این پتنت ساختار لایه ای را برای نمایشگرهای منحنی، انعطاف پذیر و تاشو پوشش می دهد. گفته می شود که صفحه نمایش انعطاف پذیر توسط یک لایه پوشش محافظت می شود. طبق گزارشات، این لایه از یک بستر شفاف و یک لایه پوشش سخت تشکیل شده است.

گفته می‌شود که لایه سخت دارای استحکام کششی و سختی بالایی است که ظاهراً به آن اجازه می‌دهد تا قبل از شکست در مقایسه با لایه پشتیبانی شفاف، در برابر فشار بیشتری مقاومت کند. طبق گزارش ها، اپل در این پتنت ذکر کرده است که شکستگی در نمایشگرها معمولاً با ترک های میکرو شروع می شود.

ظاهراً این لایه پوشش سخت برای پر کردن این ریزترک‌ها قبل از ایجاد یک ترک قابل توجه در نمایشگر طراحی شده است. گفته می‌شود که در حق ثبت اختراع اپل نیز ذکر شده است که لایه سخت دارای خواص ضد انعکاس نیز می‌باشد. گفته می شود که بیشتر توسط یک پوشش مقاوم در برابر لکه پوشانده شده است.

طبق گزارش قبلی، اپل پیش از این حق ثبت اختراع برای نمایشگر خود ترمیم شونده تاشو به دست آورده بود. طبق گزارش ها، این فناوری برای کمک به بازیابی صفحه نمایش تاشو از خراش ها و همچنین فرورفتگی ها طراحی شده است. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که خوددرمانی باید در منطقه آسیب‌دیده بدون درخواست خارجی اثرگذار باشد.

اعتقاد بر این است که اپل ابتدا یک آیپد تاشو را قبل از آیفون تاشو وارد بازار خواهد کرد. با این حال، انتظار می رود آی پد تاشو در سال 2025 وارد بازار شود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

پیوش گویال می گوید اپل می خواهد سهم تولید آیفون هند را به 25 درصد برساند.


CoinDCX، Binance 2023 را با برنامه Crypto Awareness، بورسیه Web3 شروع کرد

ویدیوی برگزیده روز

Redmi Note 12 Pro+: همه چیز درباره دوربین 200 مگاپیکسلی





منبع