اپل در مورد شکایت MercadoLibre در مورد انحصار فروشگاه App در برزیل مورد بررسی قرار گرفت

رگولاتور روز چهارشنبه گفت، ناظر ضد انحصار برزیل، CADE، بررسی شکایت خرده‌فروش تجارت الکترونیک MercadoLibre Inc علیه اپل را به اتهام سوء استفاده از انحصار در توزیع برنامه‌ها برای دستگاه‌هایش آغاز کرده است.

سیاست های اپل در چند سال گذشته تقریباً در هر گوشه ای از جهان با چالش مواجه شده است.

MercadoLibre شکایت خود را در برزیل و همچنین مکزیک ثبت کرد.

این شرکت آمریکای جنوبی از غول فناوری کالیفرنیا انتقاد کرد که به توسعه دهندگانی که کالاها یا خدمات دیجیتال را در برنامه ها ارائه می دهند ملزم به استفاده از سیستم پرداخت خود اپل و جلوگیری از هدایت مجدد خریداران به وب سایت هایشان می شود.

MercadoLibre استدلال کرد که اپل مجموعه ای از محدودیت ها را در توزیع کالاهای دیجیتال و خریدهای درون برنامه ای اعمال کرده است.

بر اساس داده های Refinitiv، MercadoLibre که در فهرست نزدک قرار دارد، یکی از بزرگترین شرکت های آمریکای لاتین است که ارزش بازار آن 53.82 میلیارد دلار (تقریباً 437900 کرور) است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اپل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

CADE گفت پرونده های ضد انحصار علیه اپل در سراسر جهان از جمله در اتحادیه اروپا، بریتانیا، کره جنوبی، ژاپن، هند و اندونزی در جریان است.

CADE در بیانیه ای اعلام کرد، تصمیم برای آغاز تحقیقات در مورد اقدامات ادعایی ضدرقابتی اپل، هفته گذشته بر اساس شکایتی که در ماه دسامبر توسط MercadoLibre ارائه شد، اتخاذ شد.

در دادگاهی در ایالات متحده در مورد اتهامات مشابه، یک قاضی متوجه شد که اپل تا حدی قانون ضد انحصار را نقض نکرده است، زیرا قوانین آن منجر به مزایای امنیتی برای کاربران می شود که بیشتر از هر آسیبی برای سازندگان برنامه است. اما این حکم در حال تجدیدنظرخواهی است و به نظر می رسد که یک قطعنامه جهانی درباره این موضوع دور از دسترس باشد.

این نهاد ناظر گفت: «تحقیقات مشابهی توسط مقامات ضد انحصار در سایر حوزه های قضایی در حال انجام است.