اپل قصد دارد خرده‌فروشی بزرگی را با فروشگاه‌های جدید و بازسازی‌شده در چین، ایالات متحده و اروپا در دست اجرا دارد.


اپل در حال کار بر روی طرح‌هایی برای گسترش و احیای زنجیره خرده‌فروشی خود است، با هدف نفوذ بیشتر به چین و سایر بخش‌های آسیا و در عین حال بازسازی مکان‌های مستقر در ایالات متحده و اروپا.

به گفته افراد مطلع، تا سال 2027، سازنده آیفون در حال بحث در مورد افتتاح 15 فروشگاه جدید در سراسر منطقه آسیا-اقیانوسیه، پنج مکان در اروپا و خاورمیانه، و چهار شعبه دیگر در ایالات متحده و کانادا است. افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که این شرکت همچنین قصد دارد شش فروشگاه در آسیا، 9 فروشگاه در اروپا و 13 فروشگاه در آمریکای شمالی بازسازی یا تغییر مکان دهد. در مجموع، این شرکت 53 فروشگاه جدید، تغییر مکان یا بازسازی شده را طی چهار سال آینده پیشنهاد می کند.

اپل به‌نظر می‌رسد درخشش تازه‌ای را به فعالیت خرده‌فروشی ۲۲ ساله‌اش، که یکی از مورد احترام‌ترین زنجیره‌های زنجیره‌ای در جهان است، بیاورد، اما در سال‌های اخیر با مشکلات همه‌گیر، مشکلات خدمات مشتریان و ناآرامی‌های کارگری نیز دست و پنجه نرم کرده است. ایده این است که برند اپل را در بازارهای در حال رشد مانند هند بسازیم و در عین حال تجربه بهتری را برای مصرف کنندگان در ایالات متحده و اروپا فراهم کنیم.

به گفته مردم، مهم‌ترین فروشگاه‌های جدید مورد بحث یا در حال توسعه شامل سه سایت در هند، اولین پاسگاه این شرکت در مالزی و ارتقاء مکان تاریخی اپل در منطقه خرید اپرا پاریس است. همچنین به زودی فروشگاهی را در ایستگاه برق Battersea در لندن توسط دفتر مرکزی جدید خود افتتاح می کند و در حال برنامه ریزی مکان دیگری در میامی است. و یک فروشگاه شاخص برای پلازای معبد Jing’an در شانگهای در نظر گرفته شده است.

برخی از مکان‌های آینده و زمان‌بندی آن‌ها یا پیش‌بینی‌ها یا پیشنهادات داخلی باقی می‌مانند، به این معنی که ممکن است به تعویق بیفتند یا به طور کلی لغو شوند. با این حال، بسیاری از فروشگاه ها در حال حاضر در حال توسعه هستند و اپل با مالکان زمین اجاره کرده است. سخنگوی شرکت مستقر در کوپرتینو کالیفرنیا از اظهار نظر خودداری کرد.

اپل در حال حاضر بیش از 520 فروشگاه در 26 کشور جهان دارد که تقریباً نیمی از آنها در ایالات متحده قرار دارند. این زنجیره از نظر متراژ مربع بسیار سودآور است، اما فروشگاه‌ها اغلب بیشتر به دنبال ساختن برند اپل هستند تا فروش کالا. این شرکت بیشتر درآمد خود را از کانال های دیگر از جمله سایت تجارت الکترونیک خود به دست می آورد. با این حال، مکان‌های آجر و ملات به عنوان مکانی کلیدی برای مشتریان برای خرید محصولات در روزهای عرضه، دریافت پشتیبانی فنی و شرکت در کلاس‌ها عمل می‌کنند.

فعالیت‌های خرده‌فروشی این شرکت توسط دیر اوبراین، یکی از باسابقه‌ترین مدیران اپل، نظارت می‌شود که پس از ترک آنجلا آهرنتس، کهنه‌کار گروه شرکت Burberry در سال 2019، مسئولیت را بر عهده گرفت. ساخت و نگهداری خود فروشگاه‌ها توسط کریستینا راسپه مدیریت می‌شود. ، مدیر اجرایی اپل مسئول املاک و تسهیلات جهانی. آن گروه به جای اوبراین، به مدیر ارشد مالی شرکت گزارش می دهد.

اپل طبق مشخصات داخلی چهار نوع فروشگاه خرده‌فروشی دارد: یک فروشگاه استاندارد در مراکز داخلی، مکان‌های «Apple Store+» که می‌تواند در مراکز خرید در فضای باز یا در خیابان‌های شهر باشد، «پرچم‌داران» در مناطق کلیدی با طراحی‌های منحصربه‌فرد، و «پرچم‌دار+». فروشگاه هایی که بزرگترین و گران ترین فروشگاه ها هستند. طبق داده‌های داخلی، فروشگاه‌های معمولی معمولاً سالانه بیش از 40 میلیون دلار (تقریباً 329 کرور روپیه) درآمد دارند، در حالی که مکان‌های +فروشگاه اپل بیش از 45 میلیون دلار (تقریباً 370 کرور) درآمد دارند. پرچمداران بیش از 75 میلیون دلار (تقریبا 617 کرور روپیه) درآمد دارند، در حالی که سایت های پرچمدار+ سالانه بیش از 100 میلیون دلار (تقریباً 823 کرور روپیه) درآمد دارند.

تمرکز اصلی این توسعه، منطقه آسیا و اقیانوسیه است، با 21 سایت جدید یا اصلاح شده تا سال 2027. این بازار حدود 130 میلیارد دلار (تقریبا 10,70,134,000 کرور) از درآمد اپل در سال گذشته ایجاد کرد – تقریباً یک سوم کل آن. – و کشورهایی مانند هند به عنوان یک موتور رشد حیاتی ظاهر شده اند. اپل دو فروشگاه اول خود را در ماه آوریل در هند افتتاح کرد.

اواخر امسال، این شرکت در حال افتتاح یک فروشگاه جدید در ونژو، چین، ارتقاء پرچمدار شرق نانجینگ خود در شانگهای، و افزودن یک جفت فروشگاه جدید در کره جنوبی است. این گسترش در کره جنوبی، زمین اصلی رقیب اصلی سامسونگ الکترونیکس، تعداد کل پست های این کشور را به هفت می رساند. اپل فروشگاه Gangnam خود را در ماه مارس در سئول و محل Myeongdong خود را یک سال پیش افتتاح کرد.

برای سال آینده، این شرکت در حال برنامه ریزی اولین فروشگاه خود در مالزی، واقع در کوالالامپور است. مکان جدید Jing An Temple Plaza. بازسازی سایت پودونگ آن در شانگهای. و به طور بالقوه اولین پاسگاه آن در فوشان، چین. همچنین در حال برنامه ریزی یک فروشگاه جدید در مرکز خرید Grand Front Plaza در اوزاکا و بازسازی مکان Shinsaibashi خود در منطقه است.

حتی با وجود روابط ایالات متحده و چین و تیره شدن چین، اپل همچنان به شدت به کشور آسیایی وابسته است – هم به عنوان شریک تولیدی و هم به عنوان بازاری برای کالاهایش. تیم کوک، مدیر اجرایی، این رابطه را در سفری به چین در اوایل سال جاری جشن گرفت و آن را “همزیستی” نامید و رشد خرده فروشی نشان دهنده تعهد اپل به این کشور است.

برای سال 2025، اپل در حال بحث برای افتتاح سومین فروشگاه خود در هند – در حومه Borivali بمبئی – است و ممکن است سایت خود را به پرث استرالیا منتقل کند. چهار فروشگاه جدید چین نیز برای آن سال پیشنهاد شده است، علاوه بر بازسازی فروشگاه Ginza اپل در ژاپن، که اولین فروشگاه این شرکت در کشور بود که در سال 2003 افتتاح شد. این فروشگاه سال گذشته پس از آن به یک فضای موقت منتقل شد ساختمان اولیه تخریب شد

اپل در حال پیشنهاد افتتاح چهارمین مکان خود در هند در سال 2026 است. این دومین مکان در دهلی نو خواهد بود که در مرکز خرید DLF Promenade Mall واقع شده است. این فروشگاه می تواند دومین فروشگاه بزرگ اپل در هند باشد، پس از سایت Bandra Kurla Complex که در ماه آوریل در بمبئی راه اندازی شد. این شرکت همچنین در حال ایجاد زمینه برای یک فروشگاه جدید در یوکوهاما، ژاپن، و یک فروشگاه در Shibuya Marui، ژاپن است. در سال 2027، اپل قصد دارد پنجمین پایگاه هند را اضافه کند، مکانی در منطقه ساحلی Worli در بمبئی.

در اروپا، اپل به دنبال افتتاح یک فروشگاه لندن در محل Battersea به زودی در این ماه است. این شرکت همچنین در حال برنامه ریزی یک فروشگاه جدید در مادرید در مرکز خرید La Vaguada و همچنین نقل مکان برای فروشگاه Milton Keynes خود در بریتانیا است. اروپا در سال گذشته بیش از 95 میلیارد دلار (تقریباً 7,82,11,600 روپیه) برای اپل تولید کرد یا تقریباً یک چهارم فروش. بریتانیا سومین بازار خرده فروشی بزرگ اپل است که حدود 40 فروشگاه را در خود جای داده است.

مکان هایی که اپل در حال بازسازی یا جابجایی آنها است، بیشتر فروشگاه های قدیمی یا قدیمی هستند. در برخی موارد، این مکان‌ها کوچک‌تر از مکان‌های مدرن هستند یا فاقد ویژگی‌هایی مانند محل تحویل محصول یا صندلی برای کلاس‌ها هستند. زیبایی شناسی اپل نیز در طول سال ها تغییر کرده است. این شرکت از دیوارهای فلزی و لهجه های فلزی به قفسه های چوبی تبدیل شده است.

به طور گسترده تر، اوبراین به دنبال بهبود تجربه در فروشگاه های اپل است. شکایات مشتریان و کارمندان در سال‌های اخیر زیاد شده است و این زنجیره برخی از ذخایری را که در دو دهه پیش زمانی که لوگوی درخشان اپل برای اولین بار در مراکز خرید ظاهر شد از دست داده است. این شرکت همچنین با فشار اتحادیه‌سازی در ایالات متحده و خارج از کشور روبرو بوده است.

برای سال آینده، اپل در حال بحث در مورد نقل مکان چهار فروشگاه بریتانیا و همچنین مکانی در Le Chesnay، فرانسه است و چهارمین سایت خود را در سوئد افتتاح خواهد کرد. یک سال بعد، در حال برنامه ریزی برای جابجایی یک سایت دیگر در بریتانیا، به طور بالقوه بازسازی مکان اپرا در فرانسه و افتتاح یک مکان جدید در العین ابوظبی است. این پنجمین فروشگاه آن در امارات متحده عربی خواهد بود.

اپل همچنین در حال پیشنهاد یک فروشگاه جدید در دورتموند آلمان است. این کشور هشتمین منطقه خرده فروشی اپل است که دارای بیش از ده سایت است. برای سال 2027، در حال بحث در مورد نقل مکان به مونیخ است.

برنامه‌های خرده‌فروشی اپل در آمریکای شمالی نیز بیشتر بر بازسازی عملیات موجود متمرکز است تا گسترش به شهرهای جدید. اولین مورد بازسازی فروشگاه تایس کرنر در وودکلیف لیک، نیوجرسی است که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است. این مکان آخرین مکان اپل با یک جلوی اصلی مشکی بود که مربوط به اولین فعالیت این زنجیره در سال 2001 است. این شرکت در حال برنامه ریزی برای سه جابجایی دیگر در ایالات متحده و یک نقل مکان به فروشگاه کانادا در باقی مانده سال 2023 است.

برای سال آینده، اپل چند سایت جدید ایالات متحده را در نظر گرفته است، از جمله یک فروشگاه مرکزی در شهر تورنس کالیفرنیای جنوبی و یک مکان جدید بزرگ در توسعه 4 میلیارد دلاری Worldcenter در میامی. همچنین در حال بحث در مورد افتتاح یک فروشگاه بزرگ جدید در دیترویت و یک فروشگاه تغییر مکان در Ann Arbor، میشیگان است.

اپل در حال برنامه‌ریزی فروشگاهی در مرکز خرید بیرک‌دیل ویلیج در کارولینای شمالی نیز است و به جای مکانی در شارلوت که در ماه مارس به‌دنبال تیراندازی‌های ناگهانی در آن منطقه بسته شد، خواهد شد. پنج جابجایی دیگر دیگر برای ایالات متحده در سال 2024 در نظر گرفته شده است.

در سال 2025، اپل پیشنهاد افتتاح دومین فروشگاه خود را در کانزاس، یک فروشگاه بزرگ در ویچیتا، دارد و در حال برنامه ریزی برای سه جابجایی دیگر در ایالات متحده است. همچنین در حال بررسی انتقال فروشگاه خیابان سنت کاترین خود در مونترال است.

© 2023 بلومبرگ LP


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع