اکتیویژن بلیزارد با پرداخت 35 میلیون دلار برای رفع اتهامات نیروی کار موافقت کرد

مایکل چاپل، قاضی قانون اداری FTC، پس از جلسات استماع تعیین شده برای اوت 2023، در مورد این معامله تصمیم خواهد گرفت.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفت که این شرکت می‌دانست که مسائل مربوط به حفظ کارمندان “یک خطر ویژه در تجارت آن” است، اما اقدامات کافی برای مدیریت شکایات مربوط به تخلفات در محل کار بین سال‌های 2018 و 2021 ندارد.

رگولاتورهای مالی ایالات متحده روز جمعه گفتند که اکتیویژن بلیزارد با پرداخت 35 میلیون دلار (تقریباً 290 کرور) برای رفع اتهامات مربوط به رسیدگی به شکایات محل کار توسط سازنده بازی های ویدیویی و نقض قوانین حفاظت از افشاگران موافقت کرده است.

مایکروسافت، سازنده Xbox، پیشنهادی 69 میلیارد دلاری (نزدیک به 566500 کرور روپیه) برای خرید اکتیویژن بلیزارد ارائه کرده بود، اما کمیسیون تجارت فدرال در ماه دسامبر از یک قاضی خواست تا این معامله را مسدود کند. مقامات اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی این توافق هستند. FTC، که قانون ضد انحصار را اجرا می کند، استدلال کرد که این معامله به ایکس باکس مایکروسافت دسترسی انحصاری به بازی های اکتیویژن می دهد و کنسول های نینتندو و پلی استیشن سونی را در سردی فرو می برد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع جیسون برت، رئیس دفتر دنور SEC، می‌گوید: «Activision Blizzard نتوانست کنترل‌های لازم را برای جمع‌آوری و بررسی شکایات کارکنان در مورد تخلفات در محل کار اجرا کند، که باعث شد ابزاری برای تعیین اینکه آیا مسائل بزرگ‌تری وجود دارد که باید برای سرمایه‌گذاران افشا شود یا خیر، باقی مانده است. در بیانیه ای گفت.

نمایندگان شرکت سازنده و ناشر بازی های ویدیویی مستقر در سانتا مونیکا در کالیفرنیا در بیانیه ای گفتند که “خوشحال هستند که این موضوع را به صورت دوستانه حل کرده اند” و گزارش های محل کار و زبان قرارداد خود را “بهبود” داده اند.

این شرکت که بازی محبوب Call of Duty را تولید می‌کند، همچنین از کارمندان بین سال‌های 2016 تا 2021 خواسته است که اگر SEC برای کسب اطلاعات با آنها تماس گرفته است، به شرکت اطلاع دهند که این نقض قوانین حفاظت از افشاگران است.