ایالات متحده کنترل صادرات تراشه های پیشرفته را تشدید می کند، فناوری موتور برای امنیت ملی حیاتی است

آلن استوز، معاون وزیر بازرگانی در بخش صنعت و امنیت گفت: «پیشرفت‌های تکنولوژیکی که به فناوری‌هایی مانند نیمه‌رساناها و موتورها اجازه می‌دهد سریع‌تر، کارآمدتر، طولانی‌تر و در شرایط سخت‌تر عمل کنند، می‌توانند بازی را هم در زمینه تجاری و هم در زمینه نظامی تغییر دهند.» زمانی که خطرات و همچنین مزایا را بشناسیم و با شرکای بین المللی خود هماهنگ عمل کنیم، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که اهداف امنیتی مشترکمان برآورده می شود.”

این وزارتخانه گفت که این کنترل ها شامل ECAD، دسته ای از ابزارهای نرم افزاری است که برای اعتبارسنجی مدارهای مجتمع یا بردهای مدار چاپی استفاده می شود “که می تواند بسیاری از کاربردهای تجاری و نظامی از جمله ماهواره های دفاعی و ارتباطی را پیش ببرد.”

کامرس گفت که اکسید گالیوم و الماس به نیمه هادی ها اجازه می دهند “در شرایط سخت تر، مانند ولتاژهای بالاتر یا دماهای بالاتر، کار کنند. دستگاه هایی که از این مواد استفاده می کنند، پتانسیل نظامی را به طور قابل توجهی افزایش داده اند.”

ایالات متحده روز جمعه کنترل‌های صادراتی جدیدی را بر روی فناوری‌هایی که از تولید نیمه‌رساناهای پیشرفته و موتورهای توربین گاز پشتیبانی می‌کنند، اتخاذ کرد که به گفته آن‌ها برای امنیت ملی این کشور حیاتی هستند. وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت: «فناوری‌های نوظهور و پایه‌ای» که تحت پوشش این حرکت قرار می‌گیرند شامل اکسید گالیوم و الماس می‌شوند، زیرا «دستگاه‌هایی که از این مواد استفاده می‌کنند پتانسیل نظامی قابل توجهی را افزایش داده‌اند».

© تامسون رویترز 2022




منبع

چهار فناوری از جمله مواردی هستند که 42 کشور شرکت کننده در نشست های دسامبر 2021 برای کنترل آنها به توافق رسیدند. کنترل‌های صادراتی ایالات متحده طیف وسیع‌تری از فناوری‌ها، از جمله تجهیزات اضافی، نرم‌افزار و فناوری مورد استفاده برای تولید نیمه‌رساناها را نسبت به توافق بین‌المللی پوشش می‌دهد.

در ژوئن 2021، کمیسیون بازبینی اقتصادی و امنیتی ایالات متحده و چین دریافت که این وزارتخانه به اندازه کافی برای دور نگه داشتن فناوری حساس از دست ارتش چین تلاش نمی کند. در این گزارش آمده است که تأخیر در توسعه فهرست فناوری‌های نوظهور و پایه، طبق قانون سال 2018، ممکن است خطرات امنیت ملی را تشدید کند.