ایتالیا لایحه ای برای وضع مالیات 26 درصدی بر سود ارزهای دیجیتال بیش از 2000 دلار پیشنهاد می کند.

ایتالیا پیش نویس لایحه قانون کریپتو را پیشنهاد کرده است که به این کشور اجازه می دهد 26 درصد مالیات بر سود ارزهای دیجیتال بیش از 2000 دلار (تقریباً 1.62 میلیون روپیه) وضع کند. در حال حاضر، این لایحه تمام مصوبات لازم برای تصویب در دولت را در بسته بندی نکرده است. در صورت تصویب، قوانین مربوط به بخش کریپتو ممکن است در سال 2023 در کشور به اجرا درآیند. مانند سایر کشورها، ایتالیا نیز بر روی تدوین مقرراتی برای بخش کریپتو کار کرده است، به طوری که سرمایه گذارانی که این بخش را تجربه می کنند، بتوانند تا حد امکان اقدامات احتیاطی را رعایت کنند. .

در ایالات متحده، کریپتو به عنوان یک دارایی شناخته می شود و نه ارز. سرویس درآمد داخلی ایالات متحده (IRS) مالیاتی بین 10 تا 20 درصد بر تراکنش های رمزنگاری در ایالات متحده اعمال می کند که براساس گزارش ها، بر اساس مدت زمان نگهداری دارایی ها است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

طبق گزارش بلومبرگ، پس از امضای قانون، لایحه پیشنهادی به مالیات دهندگان این امکان را می دهد تا با اعلام دارایی های رمزنگاری خود و پرداخت مالیات 14 درصدی، مشوق هایی را در اختیار داشته باشند.

در همین حال، کشورهای دیگری که بر سود ارزهای دیجیتال مالیات می‌دهند، می‌توان به هند اشاره کرد، جایی که 30 درصد مالیات بر سود تراکنش‌های کریپتو اخذ می‌شود.

این کشور به زودی می تواند در راستای پذیرش و پیروی از مقررات MiCA باشد که اخیراً توسط اتحادیه اروپا تصویب شده است و انتظار می رود در حدود سال 2024 برای همه اعضای این بلوک اجرایی شود.

وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا، در اوایل سال جاری، قصد داشت 46 میلیون دلار (تقریباً 364 کرور روپیه) در یارانه برای توسعه پروژه‌های پیرامون بلاک چین، هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) سرمایه‌گذاری کند.

هدف قانون MiCA جلوگیری از معاملات داخلی، افشای غیرقانونی اطلاعات داخلی و دستکاری بازار مربوط به دارایی های رمزنگاری شده است.

در ماه جولای، Organismo Agenti e Mediatori (OAM)، برترین تنظیم کننده مالی در ایتالیا، عملیات CryptoCom در این کشور را تأیید کرد.

در اواخر همان ماه، صرافی رمزارز Coinbase نیز تأییدیه OAM ایتالیا را برای ادامه خدمات رسانی به مشتریان در ایتالیا کسب کرد.

شرکت تحقیقاتی Triple-A تخمین می زند که در حال حاضر بیش از 1.3 میلیون یا 2.26 درصد از کل جمعیت ایتالیا صاحب ارزهای دیجیتال هستند.

در حالی که ارزهای رمزپایه تا حد زیادی غیرقانونی هستند، دولت‌ها در سرتاسر جهان در تلاش هستند تا از سود حاصل از فعالیت‌های رمزنگاری مالیات بگیرند تا برخی از سوابق تراکنش‌های رمزنگاری را حفظ کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در زمان‌های اخیر، فعالیت‌های کریپتو در ایتالیا افزایش یافته است.