ایلان ماسک از کاربران در مورد «عفو عمومی» برای حساب‌های توئیتر تعلیق شده نظرسنجی می‌کند


مالک جدید توییتر، ایلان ماسک، روز چهارشنبه از کاربران نظرسنجی کرد که آیا این سایت باید عفو عمومی حساب های تعلیق شده را با استفاده از همان روشی که برای رسیدگی به پرونده دونالد ترامپ به کار برد، ارائه کند یا خیر.

این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که ماسک با مخالفت‌هایی مواجه شده است که معیارهای او برای تعدیل محتوا تابع هوس شخصی او است و بازگردانی‌ها برای حساب‌های خاص و نه حساب‌های دیگر تعیین شده است.

آیا توییتر باید برای حساب‌های تعلیق شده عفو عمومی ارائه دهد، مشروط بر اینکه آنها قانون را نقض نکرده باشند یا درگیر هرزنامه‌های فاحش نباشند؟» ماسک در توییتی پرسید.

این نظرسنجی تا ساعت 17:46 به وقت گرینویچ (11:16 IST) روز پنجشنبه باز بود و از راهبردی که چند روز پیش برای ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا استفاده شد، تقلید کرد.

حساب توییتر ترامپ روز شنبه پس از حمایت اکثریت محدود پاسخ دهندگان از این اقدام بازگردانده شد.

نظرسنجی‌ها در توییتر برای همه کاربران باز است و غیرعلمی هستند و به طور بالقوه هدف حساب‌ها و ربات‌های جعلی هستند.

یک تصمیم صریح در مورد حساب های تعلیق شده به طور بالقوه می تواند مقامات دولتی را که از زمانی که ماسک این پلت فرم تاثیرگذار را به قیمت 44 میلیارد دلار (تقریبا 359460 کرور) خریداری کرده است، از نزدیک به نحوه برخورد با سخنان نفرت انگیز نگاه می کنند.

همچنین می‌تواند اپل و گوگل، غول‌های فناوری را که قدرت ممنوع کردن توییتر از فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل خود را به دلیل نگرانی‌های مربوط به محتوا دارند، ترساند.

ترامپ در اوایل سال گذشته به دلیل نقشش در حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا توسط گروهی از هوادارانش که به دنبال لغو نتایج انتخابات 2020 بودند، ممنوع شد.

‘بدون رحم’

بازگرداندن ماسک به ترامپ به دنبال حساب‌های ممنوعه دیگر از جمله یک سایت پارودی محافظه‌کار و یک روان‌شناس بود که قوانین توییتر را در مورد شناسایی زبان افراد ترنس‌جندر نقض کرده بود.

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس گفته است که الکس جونز، نظریه‌پرداز توطئه، به توییتر بازنخواهد گشت و از ورود به این پلتفرم محروم خواهد ماند.

ماسک روز یکشنبه گفت که به دلیل تجربه خود از مرگ اولین فرزندش “به کسی که از مرگ کودکان برای کسب سود، سیاست یا شهرت استفاده می کند” رحم نمی کند.

جونز به خاطر دروغ هایش در مورد تیراندازی سال 2012 در مدرسه ابتدایی سندی هوک که منجر به کشته شدن 26 نفر، اکثراً کودکان شد، به پرداخت صدها میلیون دلار غرامت محکوم شده است.

ماسک که خرید خود از توییتر را در اواخر اکتبر بسته بود، روشن نکرد که آیا ممنوعیت هایی که تحت نظرسنجی قرار می گیرند، تعلیق دائمی یا موقتی هستند.

آینده تعدیل محتوا در توییتر به یک نگرانی فوری تبدیل شده است، زیرا تبلیغ‌کنندگان بزرگ پس از راه‌اندازی ناموفق در اوایل ماه جاری شاهد تکثیر حساب‌های جعلی بود که باعث شرمساری شد.

در همین حال، تیم‌هایی که مسئول حفظ فعالیت‌های شرورانه در سایت بودند، نابود شدند، قربانیان اخراج‌هایی که به رهبری ماسک انجام شد و نیمی از کل کارمندان شرکت را ترک کردند.

جان ویهبی، استاد رسانه در دانشگاه نورث ایسترن، حدس زد که همه این هرج و مرج ممکن است به این دلیل باشد که ماسک به دنبال «خرید زمان برای خود» است.

ویهبی گفت: «قطعاً قانونگذاران هم در اروپا و هم شاید ایالات متحده او را تعقیب خواهند کرد… و بنابراین بسیاری از کارهایی که او انجام می دهد تلاش برای ایجاد این دعواها است».


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع