ایلان ماسک با شکایت های متعدد از سوی کارگران سابق توییتر به دلیل شرایط اخراج دسته جمعی روبرو شد

به گفته کارشناسان، این ممکن است برای توییتر و ماسک گران تمام شود.

بلوم روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما به ارائه این ادعاها، یک به یک، و بمباران توئیتر با ادعاها ادامه خواهیم داد.

Liss-Riordan یکی از این پرونده‌ها را علیه توییتر رهبری می‌کند – در هسته‌ی آن، استدلال می‌کند که برخی از کارمندان، اخراج و غرامتی که قبل از تصاحب ماسک به آنها وعده داده شده بود، دریافت نمی‌کنند.

این غول رسانه های اجتماعی با تعداد فزاینده ای از پرونده ها بر سر شرایط این فسخ مواجه است – و حتی شکایتی به شهر سانفرانسیسکو مبنی بر اینکه ماسک به طور غیرقانونی فضای اداری را به اتاق خواب تبدیل کرده است تا کارگران بتوانند در محل بخوابند.

انبوه پرونده های حقوقی نیز می تواند ماسک را وادار کند که برای حل و فصل تلاش کند، به خصوص که شرکت او پس از پرداخت 44 میلیارد دلار (تقریباً 3,37,465 کرور) برای تصاحب مالکیت کامل، تحت فشار مالی زیادی قرار دارد.

این تضمین‌ها، که شامل جوایز و گزینه‌های سهام می‌شد، برای نگه داشتن کارمندان در توییتر انجام شد و با نزدیک شدن به ورود ماسک جیوه‌ای، بسته خروج را تضمین کرد.

بلوم در حال رسیدگی به دعاوی داوری است زیرا بسیاری از کارمندان توییتر با پیوستن به شرکت، حق خود را برای مبارزه با مشکلاتشان در دادگاه امضا کردند.

بی اعتنایی صریح

موارد دیگر ماسک را به خاطر اولتیماتوم وقیحانه‌اش سرزنش می‌کند که کارکنان یا چشم‌انداز او برای شرکت را امضا می‌کنند و اخلاق کاری «سخت‌کوه» را می‌پذیرند، یا سه ماه از حقوق خود را می‌گیرند و استعفا می‌دهند.

شوات و سایر کارمندان توسط لیزا بلوم، یک وکیل بلندپایه در لس آنجلس که وکالت هاروی واینستین تهیه کننده آبروریز هالیوود را بر عهده داشته است، نمایندگی می کنند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بیزاری ماسک از کار کردن در خانه نیز مورد مقاومت قرار گرفته است و کارمندان دارای معلولیت یا نگرانی های بهداشتی دستور بازگشت به دفتر را تبعیض آمیز می دانند.

این کارآفرین معمولاً صراحتاً به طور خاص در مورد پرونده های حقوقی صحبت نکرده است و انتقادات خود را برای بازرسی شهری پس از تبدیل اتاق های کنفرانس توییتر به اتاق خواب های موقت محفوظ نگه داشته است.

شانون لیس ریوردان، وکیل دادگستری گفت: “این بسیار نگران کننده است که ثروتمندترین مرد جهان فکر می کند که می تواند تمام حقوق کارمندان را رعایت کند و مجبور نیست از قانون پیروی کند. ما قصد داریم او را پاسخگو کنیم.”

ماسک در توئیتی با انتقاد از شهردار لندن برید گفت: «بنابراین شهر سانفرانسیسکو به جای اینکه مطمئن شود بچه‌ها از فنتانیل در امان هستند، به شرکت‌هایی حمله می‌کند که برای کارکنان خسته تختخواب فراهم می‌کنند.

امیر شوات، یکی از کارمندان ارشد سابق توییتر، گفت: “بی توجهی صریح به شرایط شخصی مانند مسائل پزشکی مرتبط وجود داشت. همه اینها در حالی انجام شد که ایلان ماسک در ملاء عام در توییتر از ما سوء استفاده می کرد.”

اشاره ماسک به رسوایی اخیر پسر 10 ماهه ای بود که پس از مصرف این ماده در یک زمین بازی بیش از حد فنتانیل مصرف کرد.

به گفته وکلا، این یک طرح اخراج پنهانی بود که قوانین کالیفرنیا را نادیده می گرفت و با محروم کردن کارگران از غرامت و زمان هشدار 60 روزه مورد نیاز قانون، نادیده می گرفت.

پاکسازی که توسط ایلان ماسک در توییتر آغاز شد، زمانی که او شرکت را به دست گرفت، بیش از نیمی از 7500 کارمند آن را کنار گذاشت و اکنون بسیاری از آنها سرمایه‌دار اسپیس ایکس و تسلا را به دادگاه می‌کشند.

او گفت: “یا می تواند هاردبال بازی کند و آنها را وادار به کار کند، که ممکن است سال ها طول بکشد.”

او گفت: “ما آماده ایم صدها و نه هزاران داوری فردی را برای اطمینان از اینکه کارمندان بدهی خود را دریافت می کنند، بیاوریم.”

اریک گلدمن، استاد حقوق در دانشگاه سانتا کلارا، گفت: توییتر می‌تواند به سرعت این موضوع را با پرداخت هر آنچه که طبق قانون به کارمندان سابق حق دارد، حل کند.