ایلان ماسک بلافاصله پس از تصاحب توییتر، درخواست‌هایی برای حذف تحریم‌های حساب‌ها دریافت کرد

ماسک اشاره کرده است که توییتر را پایه‌ای برای ایجاد یک «ابزار برنامه» می‌داند که همه چیز را از نقل و انتقال پول گرفته تا خرید و سواری ارائه می‌دهد.

ماسک جزئیاتی در مورد چگونگی دستیابی به همه اینها و اینکه چه کسی شرکت را اداره خواهد کرد، ارائه نکرده است. او گفته است که قصد دارد مشاغل را کاهش دهد و 7500 کارمند توییتر را در مورد آینده خود نگران کند. او همچنین روز پنجشنبه گفت که توییتر را برای کسب درآمد بیشتر نخریده است، بلکه “برای کمک به بشریتی که دوستش دارم” تلاش کند.

فشار بر ماسک و توییتر افزایش یافته است زیرا او قرار است روز جمعه پس از بستن قرارداد با کارکنان توییتر صحبت کند.

ماسک سعی کرد ترس کارمندان توییتر را از اخراج‌های بزرگ آرام کند و به تبلیغ‌کنندگان اطمینان داد که انتقادات گذشته او از قوانین تعدیل محتوای توییتر به جذابیت آن لطمه نمی‌زند.

کمتر از 10 درصد از 266 کارمند توییتر که در نظرسنجی بر روی اپلیکیشن پیام رسان Blind شرکت کردند، انتظار داشتند تا سه ماه دیگر شغل خود را حفظ کنند. Blind به کارمندان اجازه می‌دهد تا پس از ثبت نام با ایمیل‌های شرکت، ناشناس شکایت خود را اعلام کنند.

پاتریک بریر، قانونگذار پارلمان اروپا و حامی حقوق مدنی، به مردم پیشنهاد کرد که به دنبال جایگزین هایی باشند که حریم خصوصی در اولویت است.

سوزانا استریتر، تحلیلگر Hargreaves Lansdown، گفت: ماسک برای ایجاد درآمد با چالش مواجه خواهد شد: «با توجه به اینکه نظرات بحث برانگیز که به نظر می‌رسد می‌خواهد اختیار بیشتری به آنها بدهد اغلب برای تبلیغ‌کنندگان ناخوشایند هستند».

توییتر، ماسک و مدیران بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

سیل درخواست‌ها بر چالشی که مدیر عامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا با آن روبه‌رو است، تأکید می‌کند، و وعده بازگرداندن آزادی بیان را متعادل می‌کند و در عین حال مانع از سقوط پلتفرم به «منظره جهنمی» می‌شود، همانطور که او در نامه‌ای سرگشاده به تبلیغ‌کنندگان در روز پنجشنبه قول داده بود.

© تامسون رویترز 2022

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا صبح جمعه در توییتی نوشت: «در اروپا، پرنده طبق قوانین اتحادیه اروپا پرواز خواهد کرد».

این منابع افزودند که آگراوال و سگال هنگام بسته شدن قرارداد در مقر توئیتر در سانفرانسیسکو بودند و همراهی شدند.

اما توییتر در تلاش است تا فعال ترین کاربران خود را که برای کسب و کار حیاتی هستند درگیر کند. این «توئیترهای سنگین» کمتر از 10 درصد از کل کاربران ماهانه را تشکیل می دهند، اما 90 درصد از تمام توییت ها و نیمی از درآمد جهانی را تولید می کنند.

قبل از بستن قرارداد، ماسک روز چهارشنبه با یک پوزخند بزرگ و یک سینک چینی وارد دفتر مرکزی توییتر شد و متعاقباً توییت کرد: «بگذارید آن غرق شود». او توضیحات پروفایل توییتر خود را به “Chief Twit” تغییر داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، که به دلیل اتهام تحریک خشونت‌ها پس از شورش‌های 6 ژانویه 2021، برای همیشه از توئیتر منع شد، از این تصاحب استقبال کرد، اما درباره بازگشتش به توییتر چیزی نگفته بود. من بسیار خوشحالم که توییتر اکنون در دستان عاقل است و دیگر توسط دیوانگان چپ رادیکال و دیوانگانی که واقعاً از کشور ما متنفرند اداره نمی شود.

رگولاتورهای اروپایی همچنین هشدارهای گذشته را تکرار کردند که تحت رهبری ماسک، توییتر همچنان باید از قانون خدمات دیجیتال منطقه پیروی کند که در صورت عدم کنترل محتوای غیرقانونی، جریمه های سنگینی را برای شرکت ها وضع می کند.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه و معاون فعلی شورای امنیت روسیه در پیامی توئیتری تبریک گفت.

با انتشار خبر این معامله، برخی از کاربران توییتر به سرعت تمایل خود را برای کنار گذاشتن اعلام کردند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

چند ساعت پس از آغاز عصر جدید ایلان ماسک در توییتر، مالک میلیاردر با درخواست‌ها و درخواست‌های صاحبان حساب‌های ممنوعه و رهبران جهان غرق شد.