ایلان ماسک در طول روز هوش مصنوعی ربات تسلا Optimus را پیش‌نمایش می‌کند، می‌گوید آماده نیست

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

یک ربات نسل بعدی تسلا که توسط کارکنان روی صحنه نمایش داده شد، از قطعات طراحی شده تسلا از جمله یک بسته باتری 2.3 کیلووات ساعتی که در بدنه خود حمل می شود، یک سیستم تراشه و محرک هایی برای به حرکت درآوردن اندام های خود استفاده خواهد کرد. این ربات با وزن 73 کیلوگرم طراحی شده است.

کاملاً آماده راه رفتن نبود. اما فکر می‌کنم چند هفته دیگر راه می‌رود.»

اما تسلا در ایجاد فرصت بازار برای یک ربات انبوه که می تواند در کار کارخانه نیز استفاده شود، تنهاست.

جانسون گفت: “آنچه واقعاً چشمگیر است این است که آنها به سرعت به آن سطح رسیدند. آنچه هنوز کمی مبهم است این است که دقیقاً چه مورد استفاده آنها برای ساخت میلیون ها” از اینها است.

ماسک که قبلاً در مورد خطرات هوش مصنوعی صحبت کرده است، گفت که عرضه انبوه روبات‌ها پتانسیل «تغییر تمدن» و ایجاد «آینده‌ای سرشار از فراوانی، آینده‌ای بدون فقر» را دارد. اما او گفت که معتقد است مهم است که سهامداران تسلا در بررسی تلاش‌های شرکت نقش داشته باشند.

او گفت که روبات‌های انسان‌نمای موجود «مغز» و توانایی حل مشکلات خود را از دست داده‌اند. در مقابل، او گفت که Optimus یک “ربات بسیار توانا” خواهد بود که تسلا قصد دارد میلیون‌ها آن را تولید کند. او گفت که انتظار داشت هزینه آن کمتر از 20000 دلار (تقریبا 1633000 روپیه) باشد.

ماسک در مراسم “روز هوش مصنوعی” سازنده خودروهای الکتریکی که در دفتر تسلا در پالو آلتو، کالیفرنیا برگزار شد، گفت: “هنوز کار زیادی برای انجام دادن برای اصلاح Optimus و اثبات آن وجود دارد.”

هنری بن آمور، استاد رباتیک در دانشگاه ایالتی آریزونا، گفت که قیمت هدف ماسک 20000 دلار (تقریبا 1633000 روپیه) “پیشنهاد خوب” بود، زیرا هزینه های فعلی حدود 100000 دلار (تقریبا 8200000 روپیه) برای روبات های انسان نما است. .

این تیم ربات نسل فعلی ساده‌تر را روی یک گاری عرضه کرد و ماسک گفت امیدوار است که به زودی بتواند خودش راه برود.

بسیاری از واکنش‌ها در توییتر مثبت بودند، با تمرکز بر سرعت تلاش‌های توسعه‌ای تسلا از آگوست سال گذشته، زمانی که تسلا پروژه خود را با شیرین کاری اعلام کرد که فردی با لباس سفید شبیه‌سازی یک ربات انسان‌نما بود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا روز جمعه نمونه اولیه ربات انسان‌نما Optimus را به نمایش گذاشت و پیش‌بینی کرد که سازنده خودروهای برقی قادر به تولید میلیون‌ها عدد از آن‌ها و فروش آن‌ها به قیمت کمتر از 20,000 دلار (تقریبا 16,33,000 روپیه) – کمتر از یک سوم است. از قیمت مدل Y.

نمایندگان ماسک و تسلا اذعان کردند که برای دستیابی به هدف تولید انبوه و ارزان قیمت، با استفاده از فناوری طراحی شده توسط تسلا که می تواند جایگزین انسان در محل کار شود، کارهای زیادی باید انجام شود.

خودروسازان دیگر، از جمله تویوتا و هوندا، نمونه‌های اولیه ربات‌های انسان‌نما را ساخته‌اند که قادر به انجام کارهای پیچیده مانند تیراندازی بسکتبال هستند و ربات‌های تولیدی ABB و دیگران، پایه اصلی خودروسازی هستند.

آرون جانسون، استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه کارنگی ملون نیز گفت که نیاز این ربات قابل بحث است.

ماسک این رویداد را برای استخدام کارگران توصیف کرده است و مهندسان روی صحنه به مخاطبان فنی رسیدگی می کنند. آنها جزئیات فرآیند طراحی تسلا دست های ربات و استفاده از فناوری شبیه ساز تصادف را برای آزمایش توانایی ربات برای افتادن روی صورت خود بدون شکستن شرح دادند.

ماسک در یک رویداد “Autonomy” در سال 2019 وعده 1 میلیون رباتاکسی تا سال 2020 را داد اما هنوز چنین خودرویی را تحویل نداده است.

ماسک گفت: “اگر من دیوانه شوم، می توانید من را اخراج کنید.” “این مهم است.”

یک مدل اولیه که تسلا گفت در ماه فوریه ساخته شده بود، روز جمعه برای دست زدن به جمعیت خارج شد و تسلا ویدئویی از آن در حال انجام کارهای ساده مانند آبیاری گیاهان، حمل جعبه‌ها و بلند کردن میله‌های فلزی در یک ایستگاه تولید در کالیفرنیا نشان داد. گیاه.

او گفت: «میان نوع جاه طلبی و آنچه که آنها ارائه کرده اند، اختلاف وجود دارد. وقتی صحبت از سرعت مهارت، توانایی راه رفتن به شکل ثابت و غیره می شود، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

در ماه مه، ماسک گفت که با ارزش ترین خودروساز جهان بدون دستیابی به قابلیت خودرانی کامل، «ارزش اساساً صفر» خواهد بود و با کاوشگرهای نظارتی رو به رشد و همچنین با موانع فناوری مواجه است.

ماسک گفته است که انتظار دارد تسلا در سال جاری به رانندگی خودکار کامل دست یابد و تا سال 2024 یک رباتاکسی بدون فرمان یا پدال تولید کند.

تسلا همچنین در این رویداد فناوری خودران خود را با تاخیر طولانی مدت مورد بحث قرار داد. مهندسانی که روی نرم‌افزار خودران خودکار کار می‌کردند، توضیح دادند که چگونه نرم‌افزار را برای انتخاب اقدامات، مانند زمان ادغام در ترافیک، آموزش دادند و چگونه فرآیند تصمیم‌گیری رایانه را تسریع کردند.