ایلان ماسک دوباره حساب کاربری کانیه وست در توییتر را تعلیق کرد. برنامه وست دراپز برای خرید پارلر

حساب توییتر کانیه وست روز جمعه پس از انتشار تصویری از یک سواستیکا که با ستاره دیوید ادغام شده بود توسط خواننده رپ به حالت تعلیق درآمد. ایلان ماسک، مدیر عامل جدید توییتر، در توییتی در پاسخ به پست Ye از یک عکس نامطلوب از این میلیاردر، که Ye آن را “توئیت نهایی خود” نامید، تعلیق را تایید کرد.

در همین حال، این شرکت روز پنجشنبه گفت، Ye دیگر سایت رسانه های اجتماعی راست گرای Parler را نمی خرد.

Parler در آگوست 2018 راه اندازی شد اما تا سال 2020 شروع به برداشتن بخار نکرد. در ژانویه 2021 به دلیل ارتباطش با شورش مرگبار در ساختمان کنگره ایالات متحده در اوایل همان ماه به صورت آفلاین راه اندازی شد. یک ماه پس از حمله، پارلر از راه اندازی مجدد خبر داد اما تا سپتامبر سال جاری به گوگل پلی بازنگشت.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

Ye در هفته‌های اخیر یک سری اظهارنظرهای یهودی‌ستیزانه داشته است، از جمله ستایش هیتلر در مصاحبه‌ای با الکس جونز، نظریه‌پرداز توطئه در روز پنجشنبه. اظهارات ی منجر به تعلیق او از شبکه های اجتماعی شد، آژانس استعدادیابی او را کنار گذاشت و شرکت هایی مانند آدیداس روابط خود را با او قطع کردند. این سازنده پوشاک ورزشی نیز تحقیقاتی را در مورد رفتار او آغاز کرده است.

Parler یک پلت فرم کوچک در فضای نوظهور برنامه های اجتماعی راست گرای راست افراطی و آزادی خواه است که وعده اعتدال کمی یا بی محتوا را برای از بین بردن سخنان نفرت انگیز، نژادپرستی و اطلاعات نادرست، در میان سایر محتوای قابل اعتراض می دهد. هیچ یک از سایت ها به وضعیت اصلی نزدیک نشده اند.

Ye, که قبلاً با نام Kanye West شناخته می شد، در ماه اکتبر پیشنهاد خرید پارلر را داده بود. در آن زمان، Ye and Parlement Technologies که مالک Parler است، اعلام کردند که این خرید در سه ماه آخر سال تکمیل خواهد شد. قیمت فروش و سایر جزئیات فاش نشده است.

“من تمام تلاشم را کردم. با وجود آن، او دوباره قانون ما را در برابر تحریک به خشونت نقض کرد. ماسک در توییتی نوشت: حساب کاربری به حالت تعلیق در خواهد آمد.

پارلمان فناوری روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: “این تصمیم به نفع هر دو طرف در اواسط نوامبر گرفته شد.”