ایلان ماسک مدیرعامل جدید توییتر است، پس از تصاحب، تنها مدیر شرکت می شود، نمایش پرونده اوراق بهادار

از زمانی که ماسک در ماه آوریل پیشنهاد خرید توییتر را ارائه کرد، سهام تسلا یک سوم ارزش خود را از دست داده است، در حالی که شاخص S&P 500 در همان دوره 12 درصد کاهش داشته است.

ماسک در پاسخ به توییت نویسنده استیون کینگ مبنی بر اینکه حاضر نیست ماهانه 20 دلار (تقریبا 1700 روپیه) برای حفظ نشان تایید شده در توییتر بپردازد، پاسخ داد: “8 دلار چطور؟”

ماسک که شرکت موشکی SpaceX، استارت‌آپ تراشه‌های مغزی Neuralink و شرکت تونل‌سازی Boring Company را نیز اداره می‌کند، هفته گذشته پاراگ آگراوال، رئیس قبلی توییتر و دیگر مقامات ارشد شرکت را برکنار کرد و اصلاحاتی را در روند تأیید کاربران این پلت‌فرم که رایگان بوده است، پیشنهاد کرده است. تا به حال.

روز دوشنبه، نیک کالدول، مدیر کل شرکت فناوری های هسته ای توییتر، در بیوگرافی توییتر خود اعلام کرد که دیگر در شرکت نیست. کالدول و توییتر به درخواست رویترز برای اظهار نظر در خارج از ساعات کاری عادی پاسخ ندادند.

«افراد زیر که قبل از زمان مؤثر ادغام، مدیران توییتر بودند، دیگر مدیران توییتر نیستند: برت تیلور، پاراگ آگراوال، امید کردستانی، دیوید روزنبلات، مارتا لین فاکس، پاتریک پیچت، اگون دوربان، فی- فی لی و میمی آلمایهو،” ماسک در این پرونده گفت.

این میلیاردر گفت که معرفی قیمت تنها راه برای شکست ترول ها و ربات ها در این پلتفرم است و توییتر نمی تواند برای پرداخت صورت حساب های خود کاملاً به تبلیغ کنندگان متکی باشد.

اندکی پس از آن، ماسک در توییتی نوشت که اقدام برای انحلال هیئت مدیره “فقط موقتی” است، بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد.

از زمان تصاحب، که هفته گذشته به پایان رسید، ماسک به سرعت اقدام به گذاشتن مهر خود در توییتر کرد که ماه‌ها به دلیل کندی در ایجاد تغییرات محصول یا حذف حساب‌های اسپم آن را مسخره می‌کرد.

ماسک نقش مدیرعامل توییتر خود را در پرونده اوراق بهادار اعلام کرد. در پرونده دیگری در روز دوشنبه، ماسک فاش کرد که در نتیجه این تصاحب، تنها مدیر توییتر شده است.

ایلان ماسک، رئیس تسلا، روز دوشنبه گفت که به عنوان مدیر اجرایی توییتر، شرکت رسانه اجتماعی که به تازگی آن را به قیمت 44 میلیارد دلار (تقریباً 363700 کرور) خرید، خدمت خواهد کرد، حرکتی که به گفته تحلیلگران وال استریت می تواند میلیاردر را ضعیف کند.

برخی از کارکنانی که با رویترز صحبت کردند، گفتند که ارتباط کمی از ماسک یا دیگر رهبران دریافت کرده‌اند و از گزارش‌های خبری برای جمع‌آوری آنچه در شرکت اتفاق می‌افتد استفاده می‌کنند.

به گفته دو منبع آگاه، تیم‌های او برای بررسی کد نرم‌افزار توییتر و درک چگونگی عملکرد این پلتفرم با برخی از کارمندان ملاقات کردند.

ماسک قبلاً بیوگرافی توییتر خود را به “Chief Twit” در کنایه از حرکت برنامه ریزی شده خود تغییر داده بود. توییتر روز دوشنبه از اظهار نظر درباره مدت زمانی که ماسک ممکن است مدیرعامل بماند یا شخص دیگری را منصوب کند، خودداری کرد.

© تامسون رویترز 2022



منبع

ماسک در پاسخ به یک سوال توییتی مبنی بر اینکه چه چیزی در توییتر «بیشتر به هم ریخته شده است»، روز یکشنبه توییت کرد که «به نظر می رسد برای هر کدنویسی 10 نفر «مدیریت» می کنند.