ایلان ماسک ممنوعیت توئیتر دونالد ترامپ را “اشتباه فاحش” خواند و خشونت را محکوم کرد

ترامپ جمهوری خواه، که 10 روز پیش اعلام کرد دوباره برای انتخابات سال 2024 نامزد می شود، در 8 ژانویه 2021 توسط مالکان قبلی توییتر ممنوع شد.

ترامپ بارها از توییتر و سایت‌های دیگر برای ادعای دروغین تقلب گسترده در رأی‌دهی استفاده کرد و از هوادارانش خواسته بود برای اعتراض به ساختمان کنگره در واشنگتن راهپیمایی کنند.

این حمله توسط دادستان های ایالات متحده و کمیته کنگره در حال بررسی است.

تغییر و هرج و مرج چند هفته اول ماسک به عنوان مالک توییتر را رقم زده است. او مدیران ارشد را برکنار کرده و اعلام شد که مقامات ارشد مسئول امنیت و حریم خصوصی از سمت خود کنار رفته اند.

اوایل روز جمعه، ماسک در توییتر خود نوشت که دعوت به خشونت یا تحریک به خشونت در توییتر منجر به تعلیق خواهد شد، پس از اینکه روز پنجشنبه گفت توییتر «عفو عمومی» را برای حساب‌های تعلیق شده‌ای که قانون را نقض نکرده یا درگیر هرزنامه‌ها نیستند، ارائه می‌کند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ماسک در پاسخ به یک توییت گفت: «بسیار نگران‌کننده» است که توییتر قبلاً هیچ اقدامی برای حذف برخی حساب‌های مرتبط با جنبش چپ افراطی آنتیفا انجام نداده است. این میلیاردر در پاسخ به توئیت دیگری مبنی بر اینکه آیا ماسک بیانیه “ترنس ها مستحق مرگ” را شایسته تعلیق از پلتفرم می داند، گفت: “کاملا”.

در آن زمان، توییتر اعلام کرد که به دلیل خطر تحریک بیشتر خشونت ها پس از حمله به ساختمان کنگره، او را برای همیشه تعلیق کرده است. نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر 2020 که جو بایدن دموکرات به دست آورد، توسط قانونگذاران تایید می‌شد که ساختمان کنگره پس از هفته‌ها ادعای نادرست ترامپ مبنی بر پیروزی او مورد حمله قرار گرفت.

توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر در روز جمعه درباره اظهارات ماسک مبنی بر اینکه ترامپ هیچ یک از شرایط خدمات توییتر را هنگام تعلیق حساب کاربری خود نقض نکرده است، پاسخ نداد.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی، روز جمعه گفت، ممنوعیت توئیتر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا پس از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیانش یک “اشتباه فاحش” بود که باید اصلاح می شد، اگرچه او همچنین اظهار داشت که تحریک به خشونت می تواند انجام شود. همچنان در توییتر ممنوع است.

ماسک در توییتی گفت: “با اینکه ترامپ توییت نمی‌کند خوب هستم. نکته مهم این است که توییتر اشتباه فاحشی را در مسدود کردن حسابش تصحیح کند، علی‌رغم عدم نقض قانون یا شرایط خدمات.” وی ادامه داد: “دخالت دادن به رئیس جمهور مستقر اعتماد عمومی به توییتر را برای نیمی از آمریکا تضعیف کرد.”

هفته گذشته، ماسک پس از اینکه اکثریت اندکی در یک نظرسنجی توییتری به نفع بازگرداندن ترامپ رای دادند، از فعال شدن مجدد حساب کاربری ترامپ خبر داد که با این حال گفت که او علاقه ای به بازگشت به توییتر ندارد. او افزود که به سایت رسانه اجتماعی خود Truth Social، اپلیکیشنی که توسط گروه رسانه و فناوری ترامپ ساخته شده است، پایبند خواهد بود.