ایلان ماسک می‌گوید توییتر به زودی وضعیت Shadowban حساب را نمایش می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تا نسبت به تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

او گفت که یک گروه منتخب که روزانه تا 200 «پرونده» را رسیدگی می‌کردند، تصمیم گرفتند که آیا دسترسی کاربران خاصی را محدود کنند یا خیر، تیم واکنش استراتژیک – تیم تشدید جهانی.

سردبیر The Free گفت: «تحقیقات جدید #TwitterFiles نشان می‌دهد که تیم‌هایی از کارمندان توییتر لیست‌های سیاه می‌سازند، از ترند شدن توییت‌های ناپسند جلوگیری می‌کنند و به طور فعال دید کل حساب‌ها یا حتی موضوعات پرطرفدار را محدود می‌کنند – همه به صورت مخفیانه و بدون اطلاع کاربران.» باری ویس را در یک سری توییت فشار دهید.

بر اساس قسمت دوم «فایل‌های توییتر» ایلان ماسک که ادعا می‌کند رویه‌های پنهان شرکت تحت مدیریت قبلی را روشن می‌کند، طبق گزارش‌ها، کارمندان توییتر لیست‌های سیاه ایجاد کرده‌اند و به طور فعال دید کل حساب‌ها را محدود کرده‌اند.





منبع

او گفت: “این جایی است که بزرگترین و حساس ترین تصمیمات سیاسی گرفته شد. فکر کنید حساب فالوور بالا، بحث برانگیز است، یکی دیگر از کارمندان توییتر به ما گفت. برای اینها هیچ بلیط یا هیچ چیز دیگری وجود نخواهد داشت.”

توییتر در حال کار بر روی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که وضعیت واقعی حساب شما را نشان می‌دهد، بنابراین به وضوح می‌دانید که آیا shadowbanne شده‌اید، چرا و چگونه درخواست تجدیدنظر کنید.

— ایلان ماسک (@elonmusk) 9 دسامبر 2022

ویس گفت که “VF” به کنترل توییتر بر روی دید کاربر اشاره دارد. از VF برای مسدود کردن جستجوهای تک تک کاربران، محدود کردن دامنه قابلیت کشف یک توییت خاص، برای جلوگیری از نمایش پست‌های منتخب کاربران در صفحه پرطرفدار، و گنجاندن در جستجوهای هشتگ استفاده می‌کرد.»

او افزود: “اما سطحی فراتر از تهیه بلیط رسمی، فراتر از ناظران رتبه و پرونده که از خط مشی شرکت بر روی کاغذ پیروی می کنند، وجود دارد. این خط مشی یکپارچگی سایت، پشتیبانی تشدید سیاست، معروف به SIP-PES است.”

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، پس از اینکه دومین قسمت از به اصطلاح «فایل‌های توییتر» نشان داد که چگونه این شرکت لیست‌های سیاه ایجاد کرده و فعالانه دید برخی حساب‌ها را محدود کرده است، به‌روزرسانی جدیدی برای پلتفرم میکروبلاگینگ ارائه کرده است. ماسک روز جمعه در توییتی نوشت: «تویتر در حال کار بر روی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که وضعیت واقعی حساب شما را نشان می‌دهد، بنابراین به وضوح می‌دانید که آیا shadowbane شده‌اید، دلیل و نحوه درخواست تجدیدنظر را بدانید.