ایلان ماسک می گوید انتظار می رود Neuralink آزمایشات بالینی انسانی را در شش ماه آینده آغاز کند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ماسک برای اهداف بلندی مانند استعمار مریخ و نجات بشریت شناخته شده است. جاه طلبی های او برای Neuralink، که در سال 2016 راه اندازی کرد، در همین مقیاس بزرگ است. او می‌خواهد تراشه‌ای بسازد که به مغز اجازه می‌دهد دستگاه‌های الکترونیکی پیچیده را کنترل کند و در نهایت به افراد مبتلا به فلج اجازه می‌دهد تا عملکرد حرکتی خود را بازیابند و بیماری‌های مغزی مانند پارکینسون، زوال عقل و آلزایمر را درمان کنند. او همچنین در مورد ادغام مغز با هوش مصنوعی صحبت می کند.

آخرین ارائه عمومی Neuralink، بیش از یک سال پیش، شامل یک میمون با یک تراشه مغزی بود که با فکر کردن به تنهایی یک بازی رایانه ای انجام می داد.

ایلان ماسک روز چهارشنبه گفت که انتظار می‌رود یک دستگاه بی‌سیم که توسط شرکت سازنده تراشه‌های مغزی او Neuralink ساخته شده، آزمایش‌های بالینی روی انسان را تا شش ماه دیگر آغاز کند.

کارمندان فعلی و سابق گفته‌اند که Neuralink بارها ضرب‌الاجل‌های داخلی را برای دریافت تأییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای شروع آزمایش‌های انسانی از دست داده است. رویترز در ماه اوت گزارش داد که ماسک در اوایل سال جاری با رقیب Synchron در مورد یک سرمایه گذاری بالقوه پس از ابراز ناامیدی به کارمندان Neuralink در مورد پیشرفت کند آنها تماس گرفت.

با این حال، Neuralink عقب‌تر از برنامه کار می‌کند. ماسک در ارائه‌ای در سال 2019 گفت که قصد دارد تا پایان سال 2020 تأییدیه نظارتی را دریافت کند. سپس در کنفرانسی در اواخر سال 2021 گفت که امیدوار است آزمایش‌های انسانی را در سال جاری آغاز کند.

این رویداد در ابتدا برای 31 اکتبر برنامه ریزی شده بود اما ماسک آن را چند روز قبل بدون ذکر دلیل به تعویق انداخت.

این شرکت در حال توسعه رابط های تراشه های مغزی است که می گوید می تواند بیماران معلول را قادر به حرکت و برقراری مجدد ارتباط کند. Neuralink که در منطقه خلیج سانفرانسیسکو و آستین، تگزاس مستقر است، در سال‌های اخیر آزمایشاتی را روی حیوانات انجام داده است زیرا به دنبال تأییدیه نظارتی ایالات متحده برای شروع آزمایش‌های بالینی بر روی افراد است.

ما می‌خواهیم بسیار مراقب و مطمئن باشیم که قبل از قرار دادن یک دستگاه در انسان به خوبی کار می‌کند، اما فکر می‌کنم بیشتر مدارک خود را به FDA ارسال کرده‌ایم و احتمالاً در حدود شش ماه دیگر باید بتوانیم Neuralink را در یک دستگاه آپلود کنیم. انسان،” ماسک در طول یک به روز رسانی عمومی مورد انتظار در دستگاه گفت.

Synchron با کاشت دستگاه خود در یک بیمار در ایالات متحده برای اولین بار در ماه جولای از یک نقطه عطف بزرگ عبور کرد. در سال 2021 مجوز نظارتی ایالات متحده را برای آزمایشات انسانی دریافت کرد و مطالعات را روی چهار نفر در استرالیا به پایان رساند.