ایلان ماسک می گوید به کارکنان اخراج شده 3 ماه اخراج پیشنهاد شده است

ماسک هفته گذشته پس از آن که راث به دلیل توئیت های انتقادی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ها پیش از آن فراخوانده شد، مدیر اجرایی ایمنی را تأیید کرد و به «صداقت بالا» او اشاره کرد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

روز پنجشنبه یک شکایت دسته جمعی علیه توییتر توسط چندین کارمند مطرح شد که استدلال می کردند این شرکت بدون ارائه اخطار قبلی 60 روزه، اخراج های گسترده ای را انجام می دهد که نقض قوانین فدرال و کالیفرنیا است.

این کارمند گفت: «صرفاً برای روشن شدن، او تیمی را که روی این موضوع کار می کردند اخراج کرد.

بر اساس پرونده هایی که به اداره کار کالیفرنیا ارائه شده است، در میان افرادی که رها شده اند، 784 کارمند از دفتر مرکزی شرکت در سانفرانسیسکو و 199 نفر در سن خوزه و لس آنجلس بودند.

شانون راج سینگ، وکیلی که سرپرست موقت حقوق بشر توییتر بود، در توییتی نوشت که کل تیم حقوق بشر در این شرکت اخراج شده است.

توییت‌های کارکنان این شرکت رسانه‌های اجتماعی می‌گویند که تیم‌هایی که مسئول ارتباطات، مدیریت محتوا، حقوق بشر و اخلاق یادگیری ماشین هستند، و همچنین برخی از تیم‌های مهندسی محصول و مهندسی، از جمله افرادی هستند که از بین رفته‌اند.

کارمندان توییتر بلو، سرویس اشتراک ممتازی که ماسک در حال تقویت آن است نیز رها شدند. یکی از کارمندان با نام “SillyRobin” که نشان داده بود از کار بیکار شده اند، توییت قبلی ماسک را نقل قول کرد و گفت توییتر آبی شامل “بای پس از دیوار” برای ناشران خاص است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت که ماسک یک پلتفرم رسانه اجتماعی در توییتر خریداری کرده است که در سراسر جهان دروغ می گویند.

ماسک در توییتی نوشت که تیم او هیچ تغییری در تعدیل محتوا ایجاد نکرده است و “هر کاری که می توانستیم” برای راضی کردن گروه ها انجام داده است. ماسک روز جمعه در یک کنفرانس سرمایه‌گذاران در نیویورک، این فشار فعالان را «حمله به متمم اول» خواند.

توییتر در ایمیل خود به کارکنان اعلام کرد که دفاتر به طور موقت بسته خواهند شد و دسترسی به نشان به حالت تعلیق در خواهد آمد “برای کمک به اطمینان از ایمنی هر یک از کارکنان و همچنین سیستم های توییتر و داده های مشتریان.”

ده ها نفر از کارکنان توییت کردند که یک شبه قبل از دریافت اخطاریه رسمی اخراج کارکنان در صبح جمعه، دسترسی به ایمیل کاری و کانال های Slack را از دست داده اند، که باعث هجوم نارضایتی کارمندان فعلی و سابق در پلتفرمی شد که خود ساخته بودند.

آن‌ها با استفاده از هشتگ‌های #OneTeam و #LoveWhereYouWorked، قلب‌های آبی و ایموجی‌های سلامی را به اشتراک گذاشتند که از یکدیگر حمایت می‌کردند.

این حرکت یک هفته از هرج و مرج و عدم اطمینان در مورد آینده شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، که روز جمعه در توییتر خود نوشت که این سرویس با “کاهش شدید درآمد” ناشی از عقب نشینی تبلیغ کنندگان روبرو شده است.

تبلیغ کنندگان بزرگ ماه ها از تصاحب ماسک ابراز نگرانی کرده اند.

پس از اخراج، این گروه ها گفتند که فشار خود را تشدید کرده و از برندها می خواهند که تبلیغات توییتر خود را در سطح جهانی متوقف کنند.

دسترسی به سیستم ها قطع شد

ماسک در توییتی درباره این اخراج‌ها گفت: «متاسفانه زمانی که شرکت بیش از 4 میلیون دلار در روز ضرر می‌کند، چاره‌ای وجود ندارد و به همه افراد آسیب‌دیده سه ماه حقوق پایان کار پیشنهاد شده است.

با توجه به کاهش نیروی توییتر، متأسفانه زمانی که شرکت بیش از 4 میلیون دلار در روز ضرر می کند، چاره ای نیست.

طبق توییت یکی از مدیران ارشد سابق توییتر، تیم دیگری که بر روی تحقیق در مورد نحوه استفاده توییتر از یادگیری ماشین و الگوریتم‌ها تمرکز داشت، موضوعی که برای ماسک در اولویت بود، نیز حذف شد.

Doos قفل شده است

راث گفت که این کاهش ها حدود 15 درصد از تیم او را که مسئول جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و سایر محتوای مضر هستند، تحت تاثیر قرار داده است و “قابلیت های اصلی اعتدال” شرکت همچنان پابرجاست.

ماسک علت این ضرر را ائتلافی از گروه‌های حقوق مدنی می‌داند که تبلیغ‌کنندگان اصلی توییتر را تحت فشار قرار داده‌اند تا در صورت عدم حمایت از اعتدال محتوا، اقدامی انجام دهند – نگرانی‌ها پیش از انتخابات مهم کنگره در روز سه‌شنبه افزایش یافت.

توییتر به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

یک مسئول پذیرش در دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو گفت که چند نفر علیرغم اطلاعیه ای مبنی بر دوری کردن، سرازیر شده و در طبقات بالا کار می کنند.