ایلان ماسک نظرسنجی توییتری درباره بازگرداندن حساب کاربری دونالد ترامپ را آغاز کرد

سه نفر به رویترز گفتند که بعد از ظهر جمعه، این شرکت شروع به قطع دسترسی به سیستم های شرکت برای برخی از کارمندانی کرده بود که پیشنهاد ماسک را نپذیرفته بودند.

او از کارمندان خواست خلاصه‌ای از آنچه کد نرم‌افزارشان در شش ماه گذشته «به‌دست‌آورده» به‌همراه حداکثر ۱۰ اسکرین شات از برجسته‌ترین خطوط کد به او ایمیل کنند.

ماسک در یکی از ایمیل‌ها نوشت: «مصاحبه‌های فنی و کوتاهی وجود خواهد داشت که به من امکان می‌دهد تا پشته فناوری توییتر را بهتر درک کنم.

ویلر که هفته گذشته در یادداشتی به کارمندان گفته بود که می‌ماند، روز جمعه در توییتی نوشت: “به تیم و مشتریانم…شما همیشه اولین و تنها اولویت من بودید”، با یک شکلک سلام که به عنوان اخراج برای من انتخاب شده است. کارکنان در حال خروج

ایلان ماسک اواخر روز جمعه یک نظرسنجی توییتری را آغاز کرد و از دنبال کنندگانش خواست در مورد بازگرداندن حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در این پلتفرم رای دهند، نتایج اولیه نشان داد که تقریباً 60 درصد رای مثبت دادند.

یکی از مقامات کاخ سفید نیز در این باره گفت: توییتر باید به آمریکایی ها بگوید که چگونه این شرکت از داده های آنها محافظت می کند.

این خروج به تغییرات و هرج و مرج می افزاید که سه هفته اول ماسک به عنوان مالک توییتر را رقم زد. او مدیریت ارشد از جمله مدیر عامل سابق پاراگ آگاروال و مقامات ارشد مسئول امنیت و حریم خصوصی را برکنار کرده است که مورد بررسی دقیق یک تنظیم کننده قرار گرفته است.

ماسک در یادداشتی در روز جمعه به کارمندان باقی مانده که توسط رویترز مشاهده شد، از کسانی که کد نرم افزاری می نویسند خواست تا اوایل بعدازظهر به طبقه دهم دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو مراجعه کنند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ماسک، مالک جدید توییتر، در ماه می گفت که ممنوعیت توئیتر درباره ترامپ را که حساب کاربری او پس از حمله سال گذشته به ساختمان کنگره آمریکا تعلیق شده بود، لغو خواهد کرد.

تصمیم ماسک برای درخواست راهنمایی از کاربران توییتر در مورد اینکه چه کسی باید در این پلتفرم حضور داشته باشد، بخشی از بازسازی عظیم شرکت، از جمله اخراج های گسترده است.

این ایمیل‌ها یک روز پس از آن منتشر شد که تخمین زده می‌شد صدها کارمند توییتر تصمیم گرفتند شرکت رسانه‌های اجتماعی تحت محاصره را پس از ضرب‌الاجل پنج‌شنبه‌ای که ماسک برای ثبت نام کارکنان برای «ساعت‌های طولانی با شدت بالا» اعلام کرده بود، ترک کنند.

به گفته دو منبع، توییتر روز پنجشنبه به کارکنان خود گفت که دفاتر خود را می بندد و دسترسی به نشان را تا روز دوشنبه قطع می کند. رویترز نتوانست فوراً تأیید کند که آیا مقر بازگشایی شده است یا خیر.

ماسک در توییتی نوشت: «Vox Populi، Vox Dei»، عبارتی لاتین که تقریباً به معنای «صدای مردم صدای خداست». نظرسنجی به مدت 24 ساعت باز بود.

منبع دیگری گفت که این شرکت قصد دارد یکی از سه مرکز داده اصلی توییتر در ایالات متحده را در تاسیسات SMF1 در نزدیکی ساکرامنتو تعطیل کند تا در هزینه ها صرفه جویی کند.

این میلیاردر در یک ایمیل بعدی گفت: “در صورت امکان، ممنون می شوم اگر بتوانید شخصاً به SF پرواز کنید” و اضافه کرد که او تا نیمه شب در دفتر خواهد بود و صبح شنبه برمی گردد.

ماسک اوایل همان روز گفت که هنوز تصمیمی برای بازگرداندن حساب ترامپ گرفته نشده است و توییتر برخی از حساب‌های جنجالی را که ممنوع یا تعلیق شده بودند، از جمله وب‌سایت طنز بابیلون بی و کمدین کتی گریفین، بازگرداند.

ماسک در اولین ایمیل خود به کارمندان توییتر در این ماه هشدار داد که توییتر ممکن است نتواند “از رکود اقتصادی آتی جان سالم به در ببرد.” او همچنین گفت: “ما همچنین سیاست توییتر را تغییر می دهیم تا کار از راه دور دیگر مجاز نباشد، مگر اینکه استثنا خاصی داشته باشید.”

در میان این تغییرات، مودیز رتبه اعتباری B1 خود را برای توییتر پس گرفت و گفت اطلاعات کافی برای حفظ رتبه در اختیار ندارد.

وب سایت فناوری پلتفرمر روز جمعه گزارش داد که رابین ویلر، مدیر ارشد فروش تبلیغات این شرکت، اخراج شده است.