ایلان ماسک هیئت مدیره توییتر را اخراج کرد تا تنها عضو شود

ماسک که حسابش تأیید شده است، پاسخ داد: «جالب است».

منتقدان این علامت را که اغلب به افراد مشهور، سیاستمداران، رهبران تجاری و روزنامه نگاران اعطا می شود، به عنوان نماد وضعیت نخبگان مورد تمسخر قرار داده اند.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس روز دوشنبه به CNBC گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که کریپتو در بحث آزادی بیان جای خود را در میز دارد. و چیزهای تاکتیکی بیشتری وجود دارد، مانند ما می‌خواهیم به وارد کردن توییتر به Web3 در زمانی که آماده هستند کمک کنیم.»

ایلان ماسک میلیاردر در حال حاضر تغییرات عمده‌ای را برای توییتر انجام داده است – و با شروع هفته اول خود به عنوان مالک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، با موانع بزرگی روبرو می‌شود.

رئیس یک صرافی ارزهای دیجیتال که 500 میلیون دلار (تقریبا 4100 کرور) در تصاحب ماسک در توییتر سرمایه‌گذاری کرده است، گفت که دلایل مختلفی برای حمایت از این معامله دارد، از جمله احتمال اینکه ماسک توییتر را به شرکتی که از ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و مفهومی که به عنوان آن شناخته می‌شود، تبدیل کند. Web3 که بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال آن را به عنوان نسل بعدی اینترنت تصور می کنند.

از جمله افرادی که فاش کرده اند به ماسک کمک می کنند، می توان به سریرام کریشنان، شریک در شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz اشاره کرد که در بهار متعهد شد که به طرح ماسک برای خرید شرکت و خصوصی کردن آن کمک کند.

او همچنین در حال آزمایش آب است تا از کاربران بخواهد برای تأیید هزینه پرداخت کنند. یک سرمایه‌دار خطرپذیر که با ماسک کار می‌کرد، در یک نظرسنجی در توییتر پرسیده بود که کاربران چقدر حاضرند برای علامت چک آبی که توییتر در طول تاریخ از آن برای تأیید حساب‌های با مشخصات بالاتر استفاده می‌کرده، بپردازند تا سایر کاربران بدانند که واقعاً آنها هستند.

جیسون کالاکانیس، سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز که این نظرسنجی را در مورد اینکه آیا کاربران برای تأیید هزینه پرداخت می‌کنند یا خیر، توییت کرد، در آخر هفته گفت که او «کمی در توییتر حضور دارد و سعی می‌کند تا حد ممکن در طول انتقال مفید باشد».

ماسک با خرید توییتر در آوریل موافقت کرد، اما تا عصر پنجشنبه بود که سرانجام این معامله را بست، زیرا تلاش‌هایش برای کناره‌گیری از آن منجر به درگیری حقوقی طولانی‌مدت با شرکت شد. وکلای ماسک اکنون از دادگاه سلطنتی دلاور می‌خواهند که این پرونده را رد کند. قرار بود اگر دو طرف تا پایان هفته گذشته توافق را منعقد نکنند، در ماه نوامبر به محاکمه بروند.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت شد، مالک جدید توییتر، هیئت مدیره شرکت را اخراج کرد و خود را تنها عضو هیئت مدیره کرد.

ماسک از اوایل سال جاری در مورد چگونگی اصلاح توییتر اظهارات زیادی کرده است و هنوز مشخص نیست که او کدام پیشنهاد را در اولویت قرار خواهد داد.

اما توییتر همچنین از علامت تیک آبی برای راستی‌آزمایی فعالان و افرادی که به‌طور ناگهانی خود را در اخبار پیدا می‌کنند، و همچنین روزنامه‌نگاران کمتر شناخته شده در نشریات کوچک در سراسر جهان، به عنوان ابزاری اضافی برای مهار اطلاعات نادرست از حساب‌هایی که جعل هویت افراد را نشان می‌دهند، استفاده می‌کند.

ماسک یکشنبه در پاسخ به کاربری که برای تایید درخواست کمک کرده بود، در توییتی نوشت: «کل فرآیند تأیید در حال حاضر در حال اصلاح است».

ماسک با در دست گرفتن مالکیت این سرویس رسانه های اجتماعی، از گروهی از دوستان و سرمایه گذاران دنیای فناوری دعوت کرده است تا به هدایت تحول شرکت مستقر در سانفرانسیسکو کمک کنند، که احتمالاً شامل تغییراتی در کارکنان آن می شود. ماسک هفته گذشته، مدیرعامل پاراگ آگراوال و سایر مدیران ارشد را برکنار کرد. در مورد اینکه آیا و کی می‌تواند اخراج‌های گسترده‌تری را آغاز کند، تردید وجود دارد.

کریشنان، که یکی از مدیران سابق محصولات توییتر نیز هست، در توییتی گفت که “شرکت بسیار مهمی است و می تواند تاثیر زیادی بر جهان داشته باشد و ایلان فردی است که آن را محقق می کند.”

Calacanis گفت که تیم در حال حاضر “یک برنامه بسیار جامع برای کاهش تعداد (و دیده شدن) ربات‌ها، ارسال‌کنندگان هرزنامه و بازیگران بد روی پلتفرم دارد. توییتر در حال حاضر برای اکثر کاربران رایگان است زیرا درآمد آن به تبلیغات بستگی دارد.

او گفت: «این را می توان به راحتی در سطح جهانی با استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت انجام داد.

مورفی در توییتر نوشت که از کمیته سرمایه گذاری خارجی – که خرید کسب و کارهای آمریکایی توسط خریداران خارجی را بررسی می کند – درخواست می کند تا پیامدهای امنیت ملی سرمایه گذاری پادشاهی در توییتر را بررسی کند.

او قول داده است که برخی از محدودیت‌های محتوای توییتر را برای ترویج آزادی بیان کاهش دهد، اما روز جمعه گفت که تا زمانی که یک «شورای تعدیل محتوا» با دیدگاه‌های مختلف تشکیل نشود، هیچ تصمیم مهمی در مورد محتوا یا بازگرداندن حساب‌های ممنوعه گرفته نخواهد شد. او بعداً این اظهارات را تأیید کرد و در توییتی نوشت: «هرکسی که به دلایل جزئی و مشکوک تعلیق شود، از زندان توییتر آزاد می‌شود».

او گفت که ارز دیجیتال می تواند برای حل برخی از چالش های فوری ماسک، مانند طرح دریافت حق عضویت ممتاز برای کاربران بیشتر، مفید باشد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در همین حال، الولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر سعودی، روز جمعه گفت که او و شرکت هلدینگ پادشاهی او در مجموع 1.89 میلیارد دلار (تقریبا 15600 کرور روپیه) از سهام موجود توییتر را به دست آورده اند که آنها را بعد از ماسک بزرگترین سهامدار شرکت می کند. این خبر باعث نگرانی برخی از قانونگذاران از جمله سناتور کریس مورفی، دموکرات اهل کنتیکت شد.

مورفی در توییتی نوشت: «ما باید نگران باشیم که سعودی‌ها که علاقه آشکاری به سرکوب سخنان سیاسی و تأثیرگذاری بر سیاست ایالات متحده دارند، اکنون دومین مالک بزرگ یک پلت فرم رسانه‌های اجتماعی هستند. یک مسئله امنیت ملی واضح در خطر است و CFIUS باید بررسی کند.»