اینتل از جریمه ضد انحصار اتحادیه اروپا با وجود پیروزی در مبارزه دادگاه خود در سال گذشته می ترسد

آدی بور، سخنگوی اینتل، در بیانیه‌ای گفت: «تغییرات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تأثیر قابل‌توجهی بر جمعیت اجرایی ما داشته باشد و به حمایت از سرمایه‌گذاری و نیروی کار کلی کمک کند».

اخیراً، اینتل پس از انتشار پیش‌بینی فروش کمتر از حد انتظار به دلیل از دست دادن سهم بازار به رقبا و رکود بازار رایانه‌های شخصی، کاهش گسترده دستمزد کارکنان و مدیران را اعلام کرد. حقوق پایه کارکنان رده متوسط ​​5 درصد کاهش می یابد، در حالی که پت گلسینگر، مدیر اجرایی، 25 درصد از حقوق خود را کاهش می دهد. با این حال، این شرکت اشاره کرد که هیچ کاهش حقوقی در دستمزد ساعتی نیروی کار شرکت وجود نخواهد داشت.

© تامسون رویترز 2023

در این بیانیه آمده است: «با توجه به وضعیت رویه‌ای و ماهیت این دادرسی، ما نمی‌توانیم تخمین معقولی از ضرر بالقوه یا دامنه خسارات احتمالی ناشی از این موضوع داشته باشیم.»

اینتل سال گذشته دومین دادگاه عالی اروپا را متقاعد کرد که جریمه ای را که کمیسیون اروپا در سال 2009 برای اعطای تخفیف به چهار سازنده رایانه برای خرید بیشتر تراشه های خود از این شرکت و نه از رقیب Advanced Micro Devices صادر کرده بود، لغو کند.

تصمیم دادگاه عمومی در ژانویه 2022، یافته EC در سال 2009 مبنی بر اینکه اینتل برای جلوگیری از فروش محصولات رقیب خاص پرداخت هایی انجام داده است، باطل نشد و در ژانویه 2023، EC روند اداری خود را برای تعیین جریمه علیه اینتل بر اساس آن رفتار ادعایی بازگشایی کرد. این شرکت در پرونده ای در 26 ژانویه گفت.

شرکت‌ها به دلیل نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا تا 10 درصد از گردش مالی جهانی خود را جریمه می‌کنند.

این سازنده تراشه آمریکایی در یک پرونده نظارتی گفت، علیرغم پیروزی در مبارزه دادگاهی خود در سال گذشته علیه یک جریمه 1.06 میلیارد یورویی (تقریبا 14250 کرور) که 14 سال پیش به دلیل ممانعت از رقیب اعمال شد، ممکن است با جریمه ضد انحصار اتحادیه اروپا دیگری روبرو شود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع