این تکنیک جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند شرایط قلبی را تشخیص دهد، ممکن است به جلوگیری از حملات قلبی کمک کند

سپس این پیش‌بینی از طریق یک الگوریتم پس پردازش که از دانش پزشکان حرفه‌ای برای انجام تشخیص تقلید می‌کند، اصلاح می‌شود. ما مجبور شدیم یک مدل هوش مصنوعی جدید ایجاد کنیم که اطلاعات شکل صریح را در خود جای دهد، ویژگی کلیدی که برای شناسایی فرسایش پلاک در تصاویر OCT استفاده می شود. وانگ گفت: فناوری تصویربرداری OCT درون عروقی اساسی نیز بسیار مهم است زیرا در حال حاضر بهترین روش تصویربرداری با وضوح است که می تواند برای تشخیص فرسایش پلاک در بیماران زنده استفاده شود.

روش جدید هوش مصنوعی شامل دو مرحله اولیه است که در آن ابتدا یک مدل هوش مصنوعی معروف به شبکه عصبی تصویر اصلی و دو قطعه اطلاعات شکل را برای پیش‌بینی نواحی فرسایش پلاک تجزیه و تحلیل می‌کند.

تکنیک OCT برای لکه بینی فرسایش پلاک استفاده شده است. اما حجم داده های تولید شده و دشواری در تفسیر تصاویر باعث تنوع قابل توجهی بین ناظران می شود. در تلاش برای حل این مشکل، محققان هوش مصنوعی را در تکنیک OCT برای شناسایی فرسایش پلاک معرفی کردند.

اگر پلاک های کلسترولی شریان های پوششی شروع به فرسایش کنند، می تواند منجر به کاهش ناگهانی جریان خون به قلب شود که به عنوان سندرم حاد کرونری شناخته می شود، که نیاز به درمان فوری دارد. ژائو وانگ از دانشگاه علوم و فناوری الکترونیک چین گفت: روش جدید ما می تواند به بهبود تشخیص بالینی فرسایش پلاک کمک کند و برای توسعه درمان های جدید برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی استفاده شود. وانگ همچنین نویسنده اصلی این مطالعه است که در Biomedical Optics Express منتشر شده است.

در چیزی که ممکن است منجر به توسعه درمان‌های جدید برای بیماری‌های قلبی شود، محققان یک تکنیک جدید هوش مصنوعی (AI) ایجاد کرده‌اند که می‌تواند فرسایش پلاک را در شریان‌های قلب تشخیص دهد. این تکنیک از تصاویر توموگرافی انسجام نوری (OCT) برای نظارت بر پلاک شریانی استفاده می کند. این یافته بسیار مهم است زیرا متلاشی شدن پلاک می تواند به عنوان مقدمه ای برای حمله قلبی یا سایر بیماری های شدید قلبی باشد. OCT که یک تکنیک تصویربرداری نوری است، می تواند در داخل رگ های خونی برای تولید تصاویر سه بعدی از شریان های کرونری که خون را به ماهیچه های قلب می برند، استفاده شود.

محققان روش جدید را آزمایش کردند و دریافتند که روش خودکار می تواند 80 درصد موارد فرسایش پلاک را با 73 درصد ارزش اخباری مثبت پیش بینی کند. علاوه بر این، تشخیص انجام شده با استفاده از تکنیک هوش مصنوعی با تشخیص پزشکان با تجربه به خوبی مطابقت داشت.



منبع