بازی‌های Rockstar NFT و Crypto را از سرورهای نقش‌آفرینی آنلاین شخص ثالث ممنوع می‌کنند

در حالی که فریمورک‌های مودینگ سنتی و مددرها این خط‌مشی به‌روز شده را پذیرفته‌اند، سرورهای نقش‌آفرینی رمزنگاری‌محور هنوز بیانیه‌ای را به اشتراک نمی‌گذارند. سرورهای نقش آفرینی GTA V مجهز به NFT مانند MyMeta و بازی OTF برخی از پروژه هایی خواهد بود که طبق گزارش ها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

سرورهایی مانند NoPixel، Twitch RP و Eclipse RP برخی از محبوب ترین سرورهای موجود هستند. آن‌ها GTA V را قادر می‌سازند تا یکی از دسته‌بندی‌های پخش‌شده و پربیننده در پلتفرم استریم تحت رهبری آمازون، Twitch باشد.

قوانین جدید به طور خاص سرورهای نقش آفرینی را هدف قرار می دهند. آنها را به عنوان اسپین آف های GTA 5 اصلی در نظر بگیرید که توسط افرادی ساخته شده است که Rockstar Games نیستند، بلکه در عوض طرفداران و توسعه دهندگان هستند. آنها گیم پلی را فراتر از آنچه بازیکنان می توانند در بازی استاندارد انجام دهند گسترش می دهند و به آنها اجازه می دهند به عنوان شخصیت های معمولی غیرقابل بازی مانند پلیس، قضات یا رانندگان تاکسی بازی کنند.

Rockstar Games، خالق عناوین نمادینی مانند سری Grand Theft Auto (GTA) و Red Dead Redemption، سیاست خود را در مورد سرورهای نقش‌آفرینی و مودها پس از سال‌ها سکوت در مورد آنها به‌روزرسانی کرده است. در به‌روزرسانی خط‌مشی جدید، Rockstar استفاده از ارزهای دیجیتال یا دارایی‌های رمزنگاری شده مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را برای ساخت محتوای جدید مانند بازی‌ها، داستان‌ها، مأموریت‌ها یا نقشه‌ها، کسب درآمد از حمایت‌ها و موارد دیگر ممنوع کرده است. علیرغم اذعان به مجموعه ای غنی از تجربیات ایجاد شده توسط جامعه در عناوین خود، Rockstar در حال حذف عناصر حیاتی از بازی های خود است و طبق گزارشات، کاربران و مددرها را با پیروی از سیاست به روز شده ممنوع می کند.

OTF Gaming با همکاری هنرمند مشهور هیپ هاپ لیل دورک، قرار بود مجموعه Trenches All-Access Pass NFT را منتشر کند. ظاهراً این مجموعه به کاربران امکان دسترسی به سرور سفارشی GTA RP، جعبه‌های لوت، هنرمندان جدید در ایستگاه رادیویی و موارد دیگر را می‌دهد.

این شرکت تاکید کرد که با وجود محدودیت های جدید همچنان از این سرورها پشتیبانی می کند. همچنین واردات یا سوء استفاده از IP های دیگر در پروژه، از جمله سایر IP های Rockstar، مارک های واقعی، شخصیت ها، علائم تجاری یا موسیقی را ممنوع کرد. و ساخت بازی ها، داستان ها، ماموریت ها یا نقشه های جدید.

“Rockstar Games همیشه به خلاقیت معقول طرفداران اعتقاد داشته است و از سازندگان می‌خواهد که اشتیاق خود را به بازی‌های ما نشان دهند. سرورهای شخص ثالث “Roleplay” توسعه مجموعه غنی از تجربیات ایجاد شده توسط جامعه در Grand Theft Auto هستند که امیدواریم به آنها ادامه دهند. این شرکت می‌گوید که برای سال‌های آینده به روشی ایمن و دوستانه رشد کنید.

با این حال، با توجه به این خط‌مشی، مجموعه بازی‌ها تمام عملیات‌های خود را در سرور خود متوقف کرده است. سرورها از روز یکشنبه تا اطلاع ثانوی از کار افتاده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع