بازی ابری برای برخاستن آماده است

پارکس همچنین پیش‌بینی کرد که تمایل مصرف‌کننده برای تجمیع در بازار پخش ویدیو به بازی‌های ابری گسترش خواهد یافت. او نوشت: مشترکین سرویس بازی های ابری ممکن است به کمپین های بازاریابی با تمرکز بر سادگی یک نقطه اشتراک، خرید، صورتحساب و مصرف پاسخ دهند – چیزی که به آنها امکان می دهد در بین پلتفرم ها بازی کنند.

او گفت: «بازی‌های ابری مبتنی بر موبایل، حداقل برای سرویس‌های ممتاز، می‌تواند به دلیل رقابت با بازی رایگان در بسیاری از موارد چالش‌برانگیز باشد، اما می‌توان موفقیت در منطقه آسیا و اقیانوسیه کسب کرد، زیرا گیمرها در آنجا نشان داده‌اند. تمایل به پرداخت برای محتوای مبتنی بر بازی موبایل، اگرچه درآمد هر بازیکن کمتر است.

مایکل اینویه، تحلیلگر اصلی در ABI Research، یک شرکت اطلاعاتی فناوری جهانی، اظهار داشت که ورود به بازار بازی معمولاً برای شروع یک پیشنهاد چالش برانگیز است و انجام آن از طریق فضای ابری موانع بیشتری دارد.

به نظر می رسد بازار بازی های ابری برای رشد قابل توجهی آماده است، اگرچه ورود بازیکنان جدید به صحنه سورتمه سختی خواهد بود.

بازیگران تثبیت شده همچنین می توانند زیان را با سهم بازار معامله کنند. مایکروسافت روی استفاده از سرویس ابری خود به عنوان یک رهبر گمشده تمرکز کرده است. دیوید کول، تحلیلگر DFC Intelligence، یک شرکت تحقیقات بازار در سن دیگو، به TechNewsWorld گفت: اکثر شرکت ها نمی توانند این کار را انجام دهند.

او ادامه داد: «بازی در حال حاضر به یک پدیده چند پلتفرمی تبدیل شده است و گیمرها نمی‌خواهند با بازی بر روی یک دستگاه یا پلتفرم سیستم عامل محصور شوند. “این نتیجه دنیای چند دستگاهی است که ما اکنون در آن زندگی می کنیم، که با فراگیرتر شدن اتصال 5G اهمیت بیشتری پیدا می کند.”

گیمرهای مقتصد

Mark N. Vena، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTechResearch در سن خوزه، کالیفرنیا، موافق است که شرایط برای تازه‌کارها به بازار سخت می‌شود.

راس روبین، تحلیلگر اصلی در Reticle Research، یک شرکت مشاوره فناوری مصرف کننده در شهر نیویورک، خاطرنشان کرد: جایی که یک بازیکن جدید ممکن است زیرساخت مورد نیاز خود را دریافت کند، گوگل است. او به TechNewsWorld گفت: «تصمیم گوگل برای تمرکز بر پیشنهادات برچسب سفید نشان می‌دهد که فکر می‌کند چشم‌اندازهای بهتری در شراکت نسبت به ارائه آن به‌عنوان یک سرویس شخص اول وجود دارد.

او نوشت: «خدمات بازی‌های ابری فرصت جدیدی برای خدمت به بازار بازی و جذب بخش مصرف‌کننده بدون کنسول‌های بازی یا سخت‌افزار بازی رایانه شخصی فراهم می‌کنند.

تبلیغات

Inouye موافقت کرد که تقاضای رو به رشدی برای عناوین کراس پلتفرم وجود دارد، و گیمرها به ویژه وقتی بازی‌ها را بین پلتفرم خریداری می‌کنند، از آن استقبال می‌کنند – به این معنی که اگر بازی را برای کنسول خریداری کنید، به نسخه رایانه شخصی نیز دسترسی دارید – اما گیمرها می‌توانند صرفه جو هم باش

او افزود که همراه با افزایش جذابیت خدمات برای مصرف کنندگان، این رویکرد تجمیع به طور بالقوه درآمد بیشتری را برای توسعه دهندگان بازی با افزایش دسترسی آنها و ایجاد اشتراک مشترک در خدمات محتوای آنها برای مصرف کنندگان ایجاد می کند.

الیزابت پارکز، متخصص فناوری مصرف‌کننده، در خبرنامه‌اش که روز سه‌شنبه منتشر شد، اظهار داشت که بازار بازی‌های ابری در نقطه عطف قرار دارد، زیرا شرکت‌های سنگین‌وزن در این صنعت به افزایش مشارکت خود در آن ادامه می‌دهند و بازی در خانواده‌های مصرف‌کننده محبوبیت پیدا می‌کند.

طبق گفته پارکس، از سال 2021، 75 درصد از سرپرستان خانوارهای پهن باند ایالات متحده گزارش داده اند که حداقل یک ساعت در هفته بازی های ویدیویی انجام می دهند، و 30 درصد از این خانواده ها تأیید می کنند که مشترک یا آزمایش آزمایشی یک سرویس بازی رایگان یا پولی را انجام می دهند. که رئیس و مدیر ارشد مالی شرکت Parks Associates در آدیسون تگزاس است.

با این وجود، Inouye اظهار داشت که بازار گسترده است و فرصت‌هایی برای بازیکنان جدید، به‌ویژه در بازی‌های موبایل، در دسترس است.

او افزود: «پیشرفت‌های مداوم در فناوری، انتظارات رو به رشد برای مصرف سرگرمی به صورت چند پلتفرمی، و چشم‌انداز گنجاندن بازی‌های ابری در استراتژی‌های اکوسیستم، این بازار را به بازار جالبی برای تماشای آینده تبدیل کرده است.»

تعداد کمی از ورودی های جدید

او گفت: «در پایان روز، مصرف‌کنندگان همیشه از فرصتی برای اجرای بازی‌های خود بر روی پلتفرم‌های بیشتر استقبال می‌کنند، اما اگر مجبور باشند برای هر نسخه پولی بپردازند یا مجبور شوند در همه پلتفرم‌ها مصالحه کنند تا این قابلیت را داشته باشند.»

او ادامه داد: «در برخی موارد، ناشران ممکن است پلتفرم‌های خودشان را پیش ببرند، معاملاتی از قبل با سایر سرویس‌های بازی ابری داشته باشند، یا فقط با مدل کسب‌وکار موافق نباشند.»

تقاضای کراس پلتفرم

او گفت: «هم مایکروسافت و هم سونی واقعاً چند سال پیش بازار را با تصاحب برخی از استودیوهای بازی سازی معتبرتر با عناوین فرنچایز زیر کمربند خود، که ورود تازه واردان بالقوه را قفل می‌کنند، تسخیر کردند.»

او به TechNewsWorld گفت: «یک سرویس جدید بازی ابری در بیشتر موارد در مورد کتابخانه‌های بازی یک نقطه ضعف رقابتی خواهد داشت. ناشران مایل نیستند بازی های خود را در هر سرویس بازی ابری موجود در آنجا قرار دهند.

وی افزود که اگرچه پنجره برای تازه واردان بسته نیست، اما ممکن است در حال باریک شدن باشد. او گفت: «این هنوز یک بازار مشتاق است. «در مقایسه با پایان اشتراک نسبتاً گران، فرصت بیشتری در انتهای بازار کم‌هزینه و مبتنی بر آگهی وجود دارد.»

مبارزه با برندهای تثبیت شده