بانک تسویه حساب های بین المللی سه قانون رمزنگاری را برای بررسی فوری پیشنهاد می کند: همه جزئیات

«ممنوع کردن فعالیت‌های رمزنگاری خاص» اولین پیشنهاد ارائه شده توسط BIS از طریق یک پست وبلاگ رسمی است. در حالی که BIS نوع فعالیت‌های رمزنگاری را که باید ممنوع شود نامی نبرد، در زمان‌های اخیر، فعالیت‌های رمزنگاری خاص توجه رگولاتورهای جهانی را به خود جلب کرده است. به عنوان مثال، استفاده از میکسرهای رمزنگاری مانند Tordano Cash، رگولاتورهای مالی را عصبانی کرده است تا استفاده از آنها را ممنوع کنند. کلاهبردارانی که دارایی‌های کریپتو را سرقت می‌کنند، معمولا دارایی‌های دزدیده شده خود را پس از عبور از طریق میکسرهای رمزنگاری به کیف پول‌های ناشناس هدایت می‌کنند.

تعدادی از کشورها نگران هستند که ارزهای رمزنگاری شده، که می توانند پرداخت های سنگین و فرامرزی را فورا تسهیل کنند، به عنوان جایگزینی برای ارزهای ثابت ظاهر شوند و در نهایت سیستم های مالی جهانی را متزلزل کنند.

با این حال، BIS به برخی از مسائلی که ممکن است همراه با ممنوعیت فعالیت‌های رمزنگاری‌شده باشد اشاره کرد. «گزینه افراطی ممنوعیت فعالیت های رمزنگاری، به طور کامل یا هدفمند است. اجرای این گزینه با چالش اجرایی مواجه خواهد شد.

هند همچنین با سایر کشورهای عضو گروه G20 برای تدوین قوانین کریپتو که در سطح بین‌المللی کار می‌کنند، کار می‌کند. ژاپن و آلمان به هند پیوستند و خواستار قوانین جهانی در مورد کریپتو شدند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

کریپتو را در نظر بگیرید تا بیشتر به عنوان یک فعالیت خاص باقی بماند. این کار را می توان قبل از هر چیز با محدود کردن جریان وجوه به داخل و خارج از آن و با محدود کردن سایر ارتباطات با TradFi انجام داد. در عین حال، مهار هر گونه ارتباط با اقتصاد واقعی (به عنوان وسیله پرداخت برای کالاها و خدمات، یا در پاسخ به توکن سازی دارایی های دنیای واقعی) را محدود می کند.»

نیاز به وارد کردن صنعت کریپتو تحت یک چارچوب نظارتی به یکی از اهداف اصلی تنظیم‌کننده‌های مالی در سراسر جهان تبدیل شده است. مقامات بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS) سه قانون رمزنگاری را پیشنهاد کرده‌اند که می‌تواند توسط افرادی که در تهیه پیش‌نویس قوانین پیرامون صنعت دارایی‌های دیجیتال کار می‌کنند مورد توجه قرار دهند. هدف از این قوانین بالقوه رمزارز، ریشه‌کن کردن بخش ریسک‌های مرتبط با آن، از جمله نوسانات و احتمال سوء استفاده ناشناس توسط کاربران مخرب برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند هک و سرقت دارایی‌ها است.

اتحادیه اروپا (EU) قبلاً قانون MiCA را تصویب کرده است که مدت ها در انتظار آن بودیم که به طور یکسان در همه کشورهای عضو آن از نظر قوانین کریپتو کار می کند.

اجباری کردن الزامات KYC و اطمینان از اینکه شرکت‌های رمزنگاری به مقامات در مورد تراکنش‌های مشکوک اطلاع می‌دهند، برخی از قوانینی هستند که می‌توانند در کل بخش کریپتو از جمله قوانین دیگر اجرا شوند. «برخی از نهادها فاقد اصول حسابداری، حاکمیت شرکتی، و انطباق هستند. و کنترل عملکردهایی که پیش نیاز شرکت در TradeFi هستند. برخی از واسطه‌هایی که TradeFi و رمزارز را پل می‌کنند، می‌توانند تحت مقررات قرار گیرند.» این پست BIS اضافه کرد.

در واقع، راغورام راجان، رئیس سابق بانک مرکزی هند اخیراً گفت که بازیکنان کریپتو باید از تبلیغ این دارایی‌ها به عنوان جایگزینی «مقاوم در برابر تورم» برای ارزهای فیات موجود خودداری کنند.

جداسازی فعالیت رمزارز از مکانیسم های مالی سنتی (TradeFi) به عنوان دومین پیشنهاد توسط اقتصاددانان BIS ذکر شده است. آنها گفتند که جدا کردن کریپتو از ویژگی‌های موجود مشابه تجارت سهام، آن را برای افراد کمتری قابل بررسی و جستجو می‌کند.

در مورد آخرین پیشنهاد، BIS تاکید کرده است که تنظیم‌کننده‌های مالی جهانی باید قوانین رمزنگاری مشابه قوانینی را که در حال حاضر بر سازمان‌های مالی سنتی حاکم هستند، تدوین کنند.