بانک مرکزی اروپا می گوید بیت کوین به طور مصنوعی تقویت شده است، شبیه به قمار است و نباید قانونی شود

نویسندگان در وبلاگ اضافه کردند که مشارکت مدیران دارایی، ارائه دهندگان خدمات پرداخت، بیمه‌گران و بانک‌ها با رمزارز «به سرمایه‌گذاران کوچک نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین درست است».

ارزش بیت کوین در نوامبر 2021 به نزدیک به 69000 دلار (تقریباً 5600000 روپیه) رسید و در اواسط ژوئن 2022 به حدود 17000 دلار (1381000 روپیه) سقوط کرد، جایی که اکنون همچنان در نوسان است.

آنها گفتند که سرمایه گذاری VC در صنعت کریپتو و بلاک چین تا اواسط ژوئیه بالغ بر 17.9 میلیارد دلار (تقریباً 1.5 لک کرور) بوده است، اما شواهدی دال بر دستکاری قیمت ارائه نکردند.

وبلاگ بانک مرکزی اروپا گفت که مقررات ممکن است “برای تایید اشتباه برداشت شود”.

نویسندگان این وبلاگ می‌گویند: «صنعت مالی باید مراقب آسیب‌های بلندمدت ترویج سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین باشد – علی‌رغم سودهای کوتاه‌مدت که می‌توانند به دست آورند».

اولریش بیندسیل و یورگن شااف، نویسندگان این مقاله نوشتند: «سرمایه‌گذاران بزرگ بیت‌کوین قوی‌ترین انگیزه‌ها را برای حفظ سرخوشی دارند. “در پایان سال 2020، شرکت های منزوی شروع به تبلیغ بیت کوین با هزینه شرکت کردند. برخی از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر نیز هنوز به شدت سرمایه گذاری می کنند.”

Bindseil و Schaaf می گویند: «از آنجایی که به نظر می رسد بیت کوین نه به عنوان یک سیستم پرداخت مناسب است و نه به عنوان نوعی سرمایه گذاری، باید به عنوان نه از نظر مقررات تلقی شود و بنابراین نباید قانونی شود.»

بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد بیت‌کوین به‌طور مصنوعی حمایت می‌شود و نباید توسط قانون‌گذاران یا شرکت‌های مالی قانونی شود، زیرا بیشتر شبیه قمار است.

Bindseil در ایمیلی به رویترز گفت که رگولاتورها بهتر است ارزهای دیجیتال را به عنوان شرط بندی یا قمار در نظر بگیرند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه گفت که مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری اتحادیه اروپا (MiCA) که در مرحله تصویب است، احتمالاً در تکرار بعدی که او با نام MiCA 2 نامگذاری می‌کند، باید گسترش یابد.

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به شکلی متفاوت به عنوان یک شکل جایگزین پول و سپر در برابر سیاست های تورمی که توسط بانک های مرکزی بزرگ مانند بانک مرکزی اروپا در سال های اخیر دنبال شده است، معرفی شده اند.

رگولاتورها در سرتاسر جهان در حال تدوین قوانینی برای دنیای کریپتو هستند، یک اکوسیستم پیچیده که از استیبل کوین‌هایی که ظاهراً توسط ارزهای معمولی پشتیبانی می‌شوند تا اشکالی از وام‌دهی که روی بلاک چین اتفاق می‌افتد، یا دفتر کل توزیع‌شده، که زیربنای آن سکه‌ها است، متغیر است.

در یک پست وبلاگی با استفاده از زبان غیرمعمول کوبنده، بانک مرکزی اروپا گفت که تثبیت اخیر بیت کوین “آخرین نفس القا شده مصنوعی قبل از راه بی ربط بودن” است.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این یک اشاره احتمالی به بیت کوین بود، که از MiCA دوری می‌کند زیرا هیچ نهاد قانونی در اتحادیه اروپا ندارد، به این معنی که تنها پلتفرم‌های مبادله توسط قوانین تسخیر می‌شوند.

سخنان بانک مرکزی اروپا سنگین است زیرا این بانک ناظر ارشد بانک های منطقه یورو است و در مقررات مالی اتحادیه اروپا حرفی برای گفتن دارد.

اما کاهش 75 درصدی نسبت به سال گذشته، درست همزمان با افزایش تورم، و مجموعه‌ای از رسوایی‌ها از جمله سقوط صرافی FTX در این ماه، به منتقدان بانک مرکزی و تنظیم‌کننده‌ها کمک کرده است تا با آن مقابله کنند.