باگ «Mailjack» iOS 16 باعث از کار افتادن برنامه ایمیل با دریافت ایمیل‌های مخرب ساخته شده: همه جزئیات

ردیاب VPN Equinux یک صفحه وب اختصاصی ایجاد کرده است که در آن کاربران می توانند با وارد کردن آدرس ایمیل خود، محرک اشکال را آزمایش کنند. با این حال، به کاربران توصیه می‌شود این کار را امتحان نکنند، زیرا می‌تواند ایمیل‌هایشان را مسدود کند، مگر اینکه به یک iOS قدیمی یا مشتری ایمیل خارجی برای حذف پیام راه‌انداز دسترسی داشته باشند.




منبع گزارش‌ها حاکی از این است که یک باگ iOS 16 باعث از کار افتادن برنامه Mail در مدل‌های آیفون و آی‌پد می‌شود که به آخرین نسخه سیستم عامل اپل به‌روزرسانی شده‌اند و آن را غیرقابل دسترس می‌کند. این اشکال به شکل یک پیام ایمیل معمولی است که دارای یک فیلد فرستنده غیرمعمول است که شامل کاراکترهای اضافی است که باعث از کار افتادن برنامه Mail در iOS 16 می شود. کاربران آیفون و آیپد از حساب ایمیل خود با یک ایمیل اصلاح شده خارج می شوند.

در حالی که جیمیل و یاهو دارای فیلترهایی برای مسدود کردن کامل این ایمیل‌های مخرب ساخته شده‌اند، به نظر نمی‌رسد که iCloud Mail شخص اول اپل چنین مکانیزم‌هایی برای بازنویسی یا فیلتر کردن وجود نداشته باشد.

راه حل فعلی برای جلوگیری از محرک حذف پیام از صندوق ورودی یا پوشه هرزنامه از دستگاهی است که نسخه قدیمی‌تر iOS را اجرا می‌کند یا از طریق یک سرویس گیرنده ایمیل خارجی. کاربران همچنین ممکن است انتخاب کنند که ایمیل ماشه را به زیرپوشه دیگری در یک حساب ایمیل IMAP منتقل کنند. با این حال، پیمایش به زیر پوشه مربوطه باعث می شود که برنامه مجدداً مطابق با وب سایت از کار بیفتد. مدیران همچنین ممکن است از طریق نرم افزار امنیتی ایمیل یا فایروال، دستور “”@example.com را به لیست ایمیل های مسدود شده خود اضافه کنند.

ایمیل عامل خرابی توسط ردیاب VPN Equinux شناسایی شد. به طور کلی، فیلد «از» نام فرستنده و به دنبال آن آدرس ایمیل او در نحو – From: sender@example.com است. با این حال، ایمیل محرک خرابی دارای نحو فیلد from بود – From: “”@example.com. سرویس‌های پست الکترونیکی مانند Gmail، Outlook و Hotmail به‌طور خودکار چنین ایمیل‌های ورودی را با نحو غیرمعمول بازنویسی می‌کنند تا از چنین محرک‌هایی جلوگیری کنند.