بایننس برای ایجاد ابتکار بازیابی صنعت برای سرمایه گذاری در شرکت های بخش دیجیتال


چند روز پیش گزارش شد که Binance نیز به دنبال فروپاشی ناگهانی صرافی ارزهای دیجیتال FTX و زیرمجموعه های آن تحت نظارت نظارتی جهانی قرار دارد. پاتریک مک‌هنری جمهوری‌خواه، یکی از اعضای ارشد جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، هنگام صحبت با خبرنگاران، تأیید کرد که نقش بایننس در سقوط FTX تحت نظارت کنگره است. با این حال، مدیر عامل بایننس Changpeng Zhao با نام مستعار CZ، شرکت در سقوط FTX را به شدت تکذیب کرده است و به این دلیل است که صرافی خود قربانی این وضعیت است.

صرافی کریپتو در بیانیه‌ای افزود: «پیش‌بینی می‌کنیم که این ابتکار حدود شش ماه طول بکشد و در ساختار سرمایه‌گذاری – توکن، فیات، سهام، ابزارهای قابل تبدیل، بدهی، خطوط اعتباری و غیره انعطاف‌پذیر باشد».

او گفت که چنین صندوقی به “کاهش اثرات منفی بیشتر FTX” بدون ارائه رقم دقیقی برای صندوق کمک می کند.

چندین شرکت کریپتو برای پیامدهای سقوط FTX آماده شده‌اند، و بسیاری میزان قرار گرفتن آنها در معرض این صرافی تحت محاصره را میلیون‌ها نفر می‌دانند.

بایننس گفت که قصد دارد در آینده نزدیک بسته به نیاز مبلغ تعهد خود را به 2 میلیارد دلار (تقریبا 16340 کرور) افزایش دهد.

ژائو در حالی که هفته گذشته در کنفرانسی در ابوظبی صحبت می کرد، گفت که علاقه قابل توجهی از سوی بازیگران صنعت به صندوق بازیابی وجود دارد که شرکت او قصد دارد برای کمک به پروژه های ارزهای رمزپایه که پس از فروپاشی رقیب FTX با فشار نقدینگی مواجه هستند، راه اندازی کند.

© تامسون رویترز 2022

افشای یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان نگرانی‌ها را در مورد توانایی مستمر این صنعت برای جذب سرمایه‌گذاری از سوی غول‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سهام خصوصی افزایش داده است.

صرافی ارزهای دیجیتال Binance روز پنجشنبه اعلام کرد که یک میلیارد دلار (تقریبا 8200 کرور) برای ایجاد یک طرح بازیابی صنعت (IRI) برای سرمایه گذاری در شرکت های بخش دارایی های دیجیتال اختصاص داده است.

بایننس بارها و بارها استدلال کرده است که علت سقوط FTX «بی‌نظمی‌های مالی و تقلب‌های احتمالی» در نظرات کتبی به کمیته پارلمانی بریتانیا بوده است. قابل توجه است که همتایان بریتانیایی می‌خواستند بدانند بایننس چه نقشی در سقوط FTX بازی کرده است.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این حرکت در زمانی انجام می‌شود که بازار ارزهای دیجیتال به دلیل فروپاشی FTX، که به دنبال حمایت از ورشکستگی فصل 11 در ایالات متحده است، در حال فروپاشی است.