بایگانی‌ها #اصطلاحات ارزهای دیجیتال آکادمی هلاکوئی | حسینی بایننس

به این صورت هر چه کارمزدی که کاربر تعیین کند بیشتر باشد ماینرهای بیشتری به تائید نهایی تراکنش ترغیب می‌شوند. درنتیجه هر چه کارمزد بیشتری پرداخت کنید، تراکنش شما در اولویت بالاتری برای تائید قرار می‌گیرد. تعجب نکنید، این عبارت یک غلط املایی نیست و درواقع یکی از جالب‌ترین اصطلاحات ارزهای دیجیتال است.

اصطلاحات ارز دیجیتال به زبان آدمیزاد

تله خرسی در اثر نفوذ برخی از سرمایه داران در روند بازار به وجود می‌آید. و طی آن قیمت‌های ساختگی به کاربران نشان داده می‌شود تا آن‌ها معامله های خود را بر اساس این قیمت های غیرواقعی انجام دهند. همچنین زمانی که فرد سهمی را نمی‌خرد و ارزش آن سهم بالا می‌رود. احساس جا ماندن و آزردگی به او دست می‌دهد که به آن فومو میگویند.

Paper wallet (کیف پول کاغذی)

درحالی‌که توکن در بستر بلاک چین موجود کوین‌ها به‌خصوص اتریوم توسعه‌یافته و به‌کاربرده می‌شوند. برای مثال توکن‌های ایجادشده در بستر بلاک چین اتریومERC-20 نام دارند. مفاهیم ارز دیجیتال ابداع‌شده توسط این افراد، در واژگان سایر مردم جهان وجود نداشته و بعضاً غیرعادی و عجیب به نظر می‌رسند. آشنایی با اصطلاحات ارزهای دیجیتال، برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را دارند، الزامی است.

Hot wallet (کیف پول گرم)

یکی از روش‌های تامین مالی برای پروژه‌های مرتبط با ارز دیجیتال، عرضه اولیه سکه اصطلاحات ارز دیجیتال آکادمی محمد فایننس یا ICO است. عرضه اولیه سکه قبل از راه‌اندازی پروژه انجام می‌شود و توکن‌های پروژه به فروش می‌رسد. رمزارزها ارزهای دیجیتالی‌اند که با شبکه‌های کامپیوتری غیرمتمرکز به نام بلاک‌چین اجرا می‌شوند. نحوه اجرای معاملات در شبکه بلاکچین با اجرای معاملات در بازارهای عادی متفاوت است. به عنوان مثال فرض بگیرید شما دارای 10 بیت کوین هستید و می خواهید که تعداد 3 بیت کوین را بفرشید.

  • یکی از تفاوت های الگوریتم POW با الگوریتم POS در این است که سکه ها در الگوریتم POW به مرور زمان ایجاد می شود در صورتی که در الگوریتم POS تماماً و در ابتدا سکه ها آزاد می‌شوند.
  • هر زمان که بلاکی جدید ایجاد و اصطلاحا مهر و موم شد، استخراج‌کننده علاوه بر دریافت تمام کارمزدهای تراکنش‌های داخل آن بلاک، یک هدیه ثابت نیز دریافت خواهد کرد.
  • تمایز بلاک جنسیس از سایر بلوک های شبکه این است که اولاً این بلوک فاقد اطلاعات هش بلاک قبلی است چون خود این بلاک، اولین بلاک و اولین سکه شبکه است و ثانیاً این بلوک زمان شروع بلاک را مشخص می‌کند.
  • “سختی شبکه” پارامتری است که در ارزهای دیجیتال قابل استخراج کاربرد دارد و روش کار آن به این صورت است که با تغییر قدرت هش شبکه، میانگین زمان ایجاد بلوک جدید را ثابت نگه می دارد.
  • از تحلیل تکنیکال با نام نمودارخوانی نیز یاد می‌کنند، چرا که این نوع آنالیز درگیر ترسیم و بررسی نمودارهای متعددی است.

ارزهای دیجیتال با بهای ثابت مثل تتر که از یک ضابطه مشخص برای انجام این کار استفاده می‌کنند. بیت‌کوین، که اولین بار در سال 2009 به دنیا معرفی شد، پرارزش‌ترین و بزرگ‌ترین رمزارز دنیا به حساب می‌آید. هر رمزارزی که بیت‌کوین نباشد آلت‌کوین نامیده می‌شود (مانند اتریوم، لایت‌کوین و کاردانو). هزاران آلت‌کوین وجود دارد؛ برخی قانونی‌اند و برخی دیگر غیرقانونی.

بایگانی‌ها #اصطلاحات ارزهای دیجیتال آکادمی هلاکوئی | حسینی بایننس