با شروع آزمایش بتا در بنگالورو، ONDC در هفته های آینده برنامه های بیشتری را دریافت می کند

بیش از 20 سازمان با اعتبار ملی، سرمایه‌گذاری‌های روپیه‌ای را تأیید کرده‌اند. 255 کرور در ONDC. وام دهندگانی مانند State Bank of India (SBI)، UCO Bank، HDFC Bank، ICICI Bank و Bank of Baroda قبلا سرمایه گذاری های خود را متعهد کرده اند.

این وزارتخانه در ماه آوریل مرحله آزمایشی ONDC، یک پروتکل از نوع UPI را در پنج شهر – دهلی NCR، بنگالورو، بوپال، شیلونگ و کویمباتور راه‌اندازی کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

Dunzo، Loadshare و Shiprocket خدمات لجستیک و Protean eGov Technologies Ltd خدمات دروازه ارائه خواهند کرد.

برای ایجاد اعتماد در میان مصرف‌کنندگان، فروشندگان و شرکت‌کنندگان شبکه (برنامه‌های خریدار، اپلیکیشن‌های فروشنده و دروازه‌ها) در شبکه باز، ONDC با کارشناسان فعلی اکوسیستم مشورت کرده و بهترین شیوه‌ها را برای انطباق و تکامل بهترین رویکرد برای ایجاد اعتماد در یک شبکه غیرمتمرکز غیرمتمرکز بررسی کرده است. .

توضیح مفصل در این زمینه در مقاله مشاوره ای موجود است که در رسانه های اجتماعی رسمی DPIIT، ONDC و وب سایت آن در دسترس عموم قرار گرفته است.

این ابتکار با هدف مهار تسلط دو بازیگر بزرگ تجارت الکترونیک چند ملیتی است که بیش از نیمی از تجارت الکترونیک کشور را کنترل می‌کنند، دسترسی به بازار را محدود می‌کنند و به فروشندگان خاصی رفتار ترجیحی می‌دهند و حاشیه تامین‌کنندگان را کاهش می‌دهند.

در حال حاضر، Mystore، Paytm و Spicemoney به عنوان اپلیکیشن های خریدار در دسترس هستند.

مصرف‌کنندگان در شهر می‌توانند از فروشگاه‌ها و رستوران‌های فعال‌شده توسط اپلیکیشن‌های فروشنده – Bizom، Digiit، e-Samudaay، eVitalrx، Go Frugal، Growth Falcons، Innobits Mystore، nStore، SellerApp، Ushop و Uengage، محصولات غذایی بخرند یا غذا سفارش دهند.

از طریق این پلتفرم، مصرف‌کنندگان می‌توانند به طور بالقوه هر فروشنده، محصول یا خدماتی را با استفاده از هر برنامه یا پلتفرم سازگار با ONDC کشف کنند، بنابراین آزادی انتخاب برای مصرف‌کنندگان افزایش می‌یابد.

آنیل آگاروال، دبیر اضافی دپارتمان ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT) به خبرنگاران گفت: “ONDC یک استارت آپ دولتی است. ما اکنون در حال تایید برخی از فرآیندها و فناوری ها هستیم. 20 اپلیکیشن دیگر در این هفته ارائه خواهند شد.” .

وزارت بازرگانی و صنعت روز جمعه گفت بسیاری از برنامه‌های کاربردی دیگر در هفته‌های آینده به شبکه باز برای تجارت دیجیتال (ONDC) خواهند پیوست تا هم خریداران و هم فروشندگانی را که می‌توانند در این پلتفرم شرکت کنند، گسترش دهند.

او افزود که آزمایش بتا ONDC در بنگالورو اولین گام بزرگ در عملیاتی کردن رویکرد شبکه ای برای تجارت الکترونیک به عنوان جایگزینی برای رویکرد مبتنی بر پلت فرم است.

ONDC مجموعه ای از استانداردها برای پذیرش داوطلبانه توسط فروشندگان یا ارائه دهندگان لجستیک یا درگاه های پرداخت است.

برای شروع، مصرف کنندگان در بنگالورو می توانند سفارشات خود را در دو حوزه – خواربارفروشی و رستوران – از طریق برنامه های خریدار شرکت کننده در شبکه ONDC ثبت کنند.

ONDC گواهی ثبت خود را به عنوان یک شرکت غیرانتفاعی تحت رهبری بخش خصوصی در 31 دسامبر 2021 دریافت کرد.

ONDC – ابتکار وزارتخانه برای کمک به خرده‌فروشان کوچک و کاهش تسلط غول‌های تجارت الکترونیک – به عنوان بخشی از فرآیند آزمایش بتا، از روز جمعه در بخش‌های خاصی از بنگالورو به روی عموم باز شد.

او گفت: “بانک HDFC، IDFC بانک، کوتاک بانک و eKart در مراحل پیشرفته تعامل هستند و انتظار می رود به زودی راه اندازی شوند.”