بخشنامه UIDAI می گوید Aadhaar برای استفاده از مزایای دولتی، یارانه ها اجباری است

این بخشنامه در 11 آگوست برای تشدید قوانین Aadhaar برای کسانی که شماره Aadhaar ندارند و از یارانه ها و مزایای دولت استفاده می کنند، صادر شد.

بر اساس بخشنامه اخیر صادر شده توسط سازمان شناسایی منحصر به فرد هند (UIDAI)، اگر شماره Aadhaar یا برگه ثبت نام ندارید، ممکن است حق استفاده از یارانه ها و مزایای دولتی را نداشته باشید. UIDAI هفته گذشته بخشنامه ای به تمام وزارتخانه های مرکزی و دولت های ایالتی صادر کرد.

بر اساس بخشنامه صادر شده در 11 آگوست توسط UIDAI، ماده ای در بند 7 قانون Aadhaar وجود دارد که به شخصی که شماره Aadhaar به او اختصاص داده نشده است، تسهیل می کند تا از مزایا، یارانه ها و خدمات “از طریق متناوب و جایگزین” استفاده کند. ابزار قابل استفاده برای شناسایی.”

آخرین بخشنامه می گوید که اکنون بیش از 99 درصد بزرگسالان در کشور شماره Aadhaar دریافت کرده اند.

در بخشنامه آمده است: اگر گواهینامه‌های دولت را می‌خواهید که برای تعیین صلاحیت ذینفعان برای ارائه مزایا/یارانه‌ها/خدمات تحت طرح‌های دولتی استفاده می‌شود، باید شماره Aadhaar داشته باشید.

«بنابراین در زمینه فوق و با توجه به شرط بند 7 قانون … در صورتی که شماره Aadhaar به فردی اختصاص داده نشده باشد، وی باید برای ثبت نام درخواست دهد و تا آن زمان شماره Aadhaar به آن اختصاص داده شود. در بخشنامه ذکر شده است.

بخشنامه می گوید که بسیاری از خدمات و مزایا به دلیل پوشش گسترده 99 درصد بزرگسالان دارای شناسه Aadhaar به طور مستقیم به ساکنان منتقل می شود. در بخشنامه آمده است: «آدهار کیفیت تجربه ساکنین یا شهروندی در دریافت خدمات رفاهی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است.

این بدان معناست که برای استفاده از خدمات، مزایا و یارانه های دولت مرکزی و ایالتی، اگر هنوز شماره Aadhaar را نداشته باشید، یک شماره شناسایی ثبت نام Aadhaar (EID) یا برگه لازم است.

UIDAI یک بخشنامه دیگر در 11 آگوست صادر کرد که می گوید نهادها ممکن است شناسه مجازی (VID) را اختیاری کنند. در بخشنامه UIDAI آمده است: “برخی از نهادهای دولتی ممکن است برای اجرای روان طرح های رفاه اجتماعی، شماره Aadhaar را در پایگاه های اطلاعاتی مربوطه خود درخواست کنند. بنابراین، چنین نهادهای دولتی ممکن است از ذینفعان بخواهند شماره Aadhaar را ارائه دهند و VID را اختیاری کنند.”




منبع