براساس لایحه جدید ایمنی آنلاین، اشتراک گذاری دیپ فیک در بریتانیا جرم انگاری می شود

اینها معمولاً شامل استفاده از نرم‌افزار ویرایش برای ساختن و اشتراک‌گذاری تصاویر یا ویدیوهای جعلی از یک شخص بدون رضایت اوست که اغلب ماهیت پورنوگرافیک دارند.


آخرین بسته اصلاحات وزارت دادگستری به دنبال نگرانی های فزاینده جهانی در مورد سوء استفاده از فناوری جدید، از جمله افزایش شیوع “دیپ فیک” است.

دولت بریتانیا همچنین گفت که بسته‌ای از قوانین اضافی را برای مقابله با طیفی از رفتارهای توهین‌آمیز آنلاین از جمله نصب تجهیزاتی مانند دوربین‌های مخفی برای گرفتن یا ضبط تصاویر از افراد بدون رضایت او ارائه خواهد کرد.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

دومینیک راب معاون نخست‌وزیر و وزیر دادگستری بریتانیا گفت: «ما باید برای محافظت از زنان و دختران در برابر افرادی که عکس‌های محرمانه می‌گیرند یا دستکاری می‌کنند تا آنها را شکار یا تحقیر کنند، بیشتر تلاش کنیم.»

اصلاحیه لایحه ایمنی آنلاین به منظور گسترش دامنه جرایم فعلی تصویر صمیمی است، به طوری که مجرمان بیشتری با پیگرد قانونی و احتمالاً زندانی شدن مواجه خواهند شد.

بر اساس اصلاحیه برنامه ریزی شده لایحه جدید ایمنی آنلاین بریتانیا، افرادی که به اصطلاح «دیپ فیک» را به اشتراک می گذارند – تصاویر یا ویدیوهای صریح که بدون رضایت آنها برای شبیه شدن به شخصی دستکاری شده است – جزو افرادی خواهند بود که برای اولین بار به طور خاص جرم انگاری می شوند. و با زمان بالقوه پشت میله های زندان روبرو می شوند.

او گفت: «تغییرات ما به پلیس و دادستان ها قدرت لازم را می دهد تا این افراد بزدل را به دست عدالت بسپارند و از زنان و دختران در برابر چنین آزار و اذیت محافظت کنند.

این موارد به اصطلاح “درون بلوز” را پوشش می دهد – جایی که عکس ها بدون رضایت از بالاتنه یک زن گرفته می شود. وزارت دادگستری (وزارت دادگستری) گفت که این امر به قول ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا مبنی بر جرم انگاری این عمل، مطابق با اقدامات قبلی انجام شده برای غیرقانونی کردن «حروم کردن» یا فیلمبرداری از لباس زنان بدون رضایت است.

طبق آمار رسمی، حدود یک نفر از هر 14 بزرگسال در انگلستان و ولز تهدید به اشتراک گذاری تصاویر محرمانه را تجربه کرده است، به طوری که بیش از 28000 گزارش از افشای تصاویر جنسی خصوصی بدون رضایت توسط پلیس بین آوریل 2015 تا دسامبر 2021 ثبت شده است.